העתירה נמחקה: הרב אייל קרים יוכתר לרבצ"ר - סרוגים

העתירה נמחקה: הרב אייל קרים יוכתר לרבצ"ר

שופטי בג"צ מחקו את העתירה נגד מינויו של הרב קרים לרבצ"ר והוסיפו: "נאחל לו הצלחה רבה במילוי תפקידו החשוב, לתפארת צה"ל ולתפארת מדינת ישראל."

העתירה נמחקה: הרב אייל קרים יוכתר לרבצ"ר
  יוכתר כרבצ"ר ביום חמישי. הרב קרים (צילום: לימור מזרח/פלאש90)

בג"צ הרב קרים. שלושת שופטי בית המשפט העליון כשבתם בבג"צ מחקו היום את העתירה נגד מינויו של הרב אייל קרים לתפקיד הרב הצבאי הראשי.

בשבוע שעבר דרשו השופטים הקפיאו השופטים נאור, ג'ובראן והנדל, את מינויו עד שיגיש הבהרות לבית המשפט בעקבות דברים שפרסם בעבר ושעוותו בתקשורת החילונית לפיהם הוא מתיר אינוס נשים גויות במלחמה ועוד כיד הדמיון האנטי-דתי. השופטים קוממו עליהם את נציגי הימין והדתיים בגין העובדה שהרמטכ"ל ושר הבטחון אישרו את מינויו גם לאחר פרסום הדברים בתקשורת.

כפי שפורסם בסרוגים, בשבוע שעבר הגיש הרב קרים את תצהירו לבית המשפט העליון, בו הודה בטעותו בכך שהתנסח בצורה לא מספיק ברורה בשאלות כבדות משקל: "במקומות שונים בתלמוד, העידו על עצמם גדולי חכמינו ז"ל: 'דברים שאמרתי לפניכם – טעות הם בידי'. כל רב, מחנך או איש ציבור נדרש להיות בעל יכולת לחזור בו, ולהודות בטעות ובשגיאה. אף אני אינני נרתע לומר טעיתי: טעיתי בכך שהשבתי בקצרה ובתמצית על שאלות מורכבות, שיש בהן יותר מעמדה הלכתית אחת; וטעיתי בכך שלעיתים לא ניסחתי את דבריי באופן מדויק, והיו מי שנפגעו מהם. על פגיעה זו כבר כתבתי ואמרתי שהנני מתנצל בפה מלא."

להורדת תשובת המדינה לבג"צ לחצו כאן

תצהיר הרב קרים לבגצ

בעקבות תצהירו של הרב קרים, וכפי שפורסם בסרוגים, משכו חברות הכנסת של מרצ את העתירה נגדו: "נצחנו, אז מה הטעם בהמשך ההליך?" התבטאה יו"ר מרצ זהבה גלאון.

בהכרעתם היום קיבלו שופטי בג"צ את מחיקת העתירה: "אנו סבורים כי אין עוד מקום להמשך הדיון בעתירה זו לאור האמור בתצהירו המפורט של המשיב. חבל שדבריו הברורים של המשיב בתצהירו לא קיבלו את ביטויים קודם לכן, בין במסמכים השונים שצורפו לכתב התשובה, בין בדרך של תיאור השיחה שהתקיימה בין הרמטכ"ל לבין המשיב, ובין באמצעות תצהיר מפורט שהיה מוגש טרם הוצאת הצו-על-תנאי. ואולם מוטב מאוחר מאשר לעולם לא. דבריו הברורים של המשיב בתצהיר שהוגש לאחר הוצאת הצו-על-תנאי עולים בקנה אחד עם ערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית.

בסוף פסק הדין כתבו השופטים: "לא נותר לנו אלא לאחל לאל"מ הרב אייל קרים הצלחה רבה במילוי תפקידו החשוב, לתפארת צה"ל ולתפארת מדינת ישראל."

טקס ההכתרה לרב צבאי ראשי יתקיים כבר ביום חמישי הקרוב, תשעה ימים לאחר הטקס המקורי שנדחה בגלל הבג"צ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה הבעיה לענות את התשובה הנכונה?
אודי | 28-11-2016 15:41
התורה אמנם מתירה (בהסתייגות רבה, שבמצב זה יוולד בן סורר ומורה), אך מכיוון שהיא לא מחייבת אז אנחנו שומרים על החוק במדינה ולא מתירים את זה. בדיוק כמו שהתורה מתירה נישואין לשתי נשים אך כיוון שהיא לא מחייבת אז אנו שומרים על נחוק ולא נושאים 2 נשים. למה הוא היה צריך להתפתל?