השריפה בלטרון: במוקד הדליקה נמצאו נרגילות - סרוגים

השריפה בלטרון: במוקד הדליקה נמצאו נרגילות

מאז שעות הלילה פועלים צוותי כיבוי אוויר וקרקע לכיבוי שריפה שמשתוללת בסמוך ליישוב נווה שלום. טרם הושגה שליטה על האש. משפחות רבות פונו מבתיהן

author-image
השריפה בלטרון: במוקד הדליקה נמצאו נרגילות
  (צילום: גיל יוחנן/ynet)

סמוך לשעה 23:30 בלילה פרצה שריפת חורש גדולה באזור לטרון, בעקבות התפשטות האש, פינו כוחות הביטחון את מאות תושבי היישוב נווה שלום. למקום הוזנקו צוותי כיבוי רבים שהחלו במאבק ממושך להגנה על הישוב ומניעת התפשטות האש לכלל היער והישובים הסמוכים.

בסמוך לשעה 4:00 לפנות בוקר, הרוח שינתה כיוון וסיכנה באופן מיידי את הישוב נווה שלום. בעקבות כך, ובהמלצת מ"מ ממ"ז כב"ה מחוז י-ם טפסר ניסים טויטו, הוחלט על פינוי כל הישוב מתושביו למקום מבטחים.

לוחמי האש המשיכו במאבק על הישוב ובתוך היער והצליחו להדוף את השריפה מבתי הישוב. עם אור ראשון הוזנקה טייסת הכבאות והחלה בפעולות כיבוי וסיוע לכוחות הקרקע.

הבוקר, פועלים בשריפה, 140 לוחמי אש, 60 צוותי כיבוי ו-10 מטוסי כיבוי.

עד כה לא הושגה שליטה, אך נרשמת רגיעה בלהבות, ובלימה של האש במספר גזרות. כמו כן כרגע פחת הסיכון לפגיעה של האש בישוב נווה שלום.

מהמשטרה נמסר כי ההחלטה על פינוי תושבי היישוב, כ-270 איש, התקבלה במהלך הלילה בעקבות התחזקות הרוחות ובתום הערכת מצב עם גורמי כיבוי האש. בחקירה ראשונית עולה כי במקום פריצת הדליקה נמצאו נרגילות, ועולה החשד כי מדובר ברשלנות של מטיילים שהביאה לפרוץ השריפה.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, שהגיע למקום וקיים הערכת מצב עם כלל הגורמים אמר כי "ההחלטה על פינוי התושבים נבעה בשל הסכנה שנשקפה באותה העת מהתפשטות השריפה לבתי היישוב. בשלב זה לא נשקפת סכנה לבתים יחד עם זאת ולאור העובדה שטרם הושגה שליטה מלאה על השריפה, התושבים טרם הורשו לשוב לבתיהם. כלל הכניסות ליישוב חסומות וההערכות במקום נמשכת".

ממלא מקום מפקד מחוז כבאות והצלה ירושלים, טפסר ניסים טויטו מסר כי "לוחמי האש ממחוז ירושלים, בסיוע כוחות נוספים מהארץ, נאבקים בנחישות בשריפה גדולה שמסכנת כעת את פאתי היישוב נווה שלום. מטרתנו העיקרית כעת היא הגנה על בתי נווה שלום ובלימת השריפה. אנו מרכזים מאמץ וכוחות גדולים כדי להכריע את השריפה מהר ככל הניתן על מנת למנוע פגיעה בנפש, בחורש ובטבע".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יופי עכשיו יהיה מקום לבנות כנסו...
| 22-11-2016 10:11
בשביל מה עצים אין שם נוף שיפשירו קרקעות לעזאזל