האם אמנים בינלאומיים משנים את דעתם כלפי ישראל? - סרוגים

האם אמנים בינלאומיים משנים את דעתם כלפי ישראל?

לא מעט אמנים בינלאומיים שסירבו בעבר להופיע בישראל מסיבות פוליטיות, משנים לאחרונה את דעתם בניהם להקת 'קולדפליי' אשר בימים אלה הסולן הראשי כריס מרטין בביקור בישראל כולל אפשרות של הופעה בקרוב, אז מה קרה לאחרונה? ואיך אנחנו צריכים לפעול?

author-image
האם אמנים בינלאומיים משנים את דעתם כלפי ישראל?
  אדל מסרבת להגיע להופיע בישראל, לא מסיבות פוליטיות (צילום מסך)

לא מעט אמנים בינלאומיים מסרבים להופיע בישראל מסיבות פוליטיות ומבעים את חוסר תמיכתם כלפי מדינת ישראל ברשתות החברתיות. בניהם ידועה במיוחד להקת 'קולדפליי' שסירבה עד כה להגיע לישראל מסיבות כספיות ופוליטיות.

עד לתחילת השבוע הזה להקת קולדפליי נחשבה לאנטי ישראלית מובהקת, בעקבות סירובה להופיע בישראל ותמיכה ב'פלסטין חופשית' ושיתופי פעולה בסרטונים המציגים את ישראל ואת צה"ל באופן שלילי. אך בתחילת השבוע נחת בישראל, ללא כל הודעה מוקדמת סולן להקת קולדפליי, כריס מרטין. רוב הרשתות בארץ מדווחות שמטרת ביקורו היא לבדוק את האופציה ואת המקומות האפשריים להופיע באדמת הקודש שלנו.

אתמול הוא תועד במצדה, בודק ככל הנראה את האופציה להגיע להופיע במקום שבו הופיעו לפניו אמנים גדולים לא פחות בראשם הדי-ג'י הבינלאומי דיויד גואטה המחבב באופן מיוחד להופיע במצדה.

סולן קולדפליי, חזר בו? (צילום מסך מתוך יוטיוב)

סולן קולדפליי, חזר בו? (צילום מסך מתוך יוטיוב)

זו לא הפעם הראשונה שאמנים בינלאומיים חוזרים בהם ומגיעים להופיע בישראל על אף סירובם בעבר מסיבות פולטיות. השאלה הגדולה שעומדת מאחורי כל זה האם דעותיהם אכן משתנות או שהפיתוי הכספי להגיע להופיע בישראל בסוף מחפה על הדעות. וכל זה מציב אותנו בסופו של דבר מול השאלה האם אנחנו, כמדינת ישראל צריכים למנוע מאמנים שהביעו בעבר דעות מובהקות נגד צה"ל וישראל להופיע כאן, או שהמוזיקה לבסוף מחפה על הכול?

אם אתם שואלים אותי מוזיקה ופוליטיקה זה כמו מים ואש, לא צריכות להיות ביחד בשום אופן אבל אם כבר הפולטיקה מעלה להבות רצוי לכבות במוזיקה טובה שתכבה את הכול.

עכשיו מותר לשמוע אותם, הם כבר לא אנטישמיים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו