אביגדור קהלני: "תפקיד האישה הוא להיות אמא ולהביא ילדים"

אביגדור קהלני: "תפקיד האישה הוא להיות אמא ולהביא ילדים"

תא"ל במיל' וחבר הכנסת לשעבר אביגדור קהלני תוקף את האפשרות לשלב נשים בתפקידי לחימה בצבא: "אני חושב שאחרי טראומות של מלחמה היא תהיה אחרת לגמרי"

author-image
"תפקיד האישה הוא להיות אמא ולהביא ילדים"
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

סערת שילוב לוחמות בצה"ל.

תא"ל במיל' וחבר הכנסת לשעבר, אביגדור קהלני, בעל עיטורי המופת והגבורה ממלחמות יום כיפר וששת הימים, מתנגד בתוקף לכוונה לשלב לוחמות בצה"ל ואומר כי תפקידה של האישה הוא להיות אמא ולהביא ילדים לעולם.

בראיון לרדיו 'גלי ישראל' סיפר קהלני: "כשאני נפצעתי ונשרפתי, ולא יכלתי לצאת מהטנק צעקתי מילה אחת: "אמא". לדבריו: "אמא יש רק אחת ובחורה שתצא ממלחמה או חלק ממלחמות שאני עברתי, היא תצא שונה לגמרי בתכלית".

קהלני הוסיף ואמר כי "אני חושב שבסופו של דבר תפקידה של האישה הוא להיות אמא, ולהביא ילדים לעולם". בנוסף קהלני התייחס להשלכות של גיוס לוחמות ואמר: "אני חושב שאחרי טראומות של מלחמה היא תהיה אחרת לגמרי".

אם תשים חייל וחיילת בטנק ייולד טנקיסט קטן

גם הרבצ"ר לשעבר, הרב ישראל וויס, תקף את האפשרות לשלב לוחמות בצבא. בראיון לרדיו 'גלי ישראל', תהה הרב וויס: "מה המשמעות של שירות בנות בטנק?", לדבריו: "נניח שתי לוחמות ושני לוחמים בטנק, נשמע הזוי. אם זאת המציאות זה הזוי". לדבריו: "שתי בנות ושני בנים יוצאים למלחמה, שוהים שעות וימים ביחד, עושים את צרכיהם, ואולי אפילו גם שופכים על עצמם מים כדי להתנקות". הרב וויס הוסיף בציניות: "אני מציע בהמשך שיהיו גם שירותים משותפים ומקלחות משותפות מחוץ לטנק ע"פ אותו עקרון".

הרב וויס התבקש להתייחס גם לדבריו של האלוף רון טל ואמר כי "הדברים לא נאמרו בחלל ריק אלא מתוך ידיעה של המצב בשטח". הרב וויס הדגיש כי "הוא דיבר על הפגיעה המבצעית יותר מהפגיעה ההלכתית, אבל אם מכניסים שני אנשים לחלל סגור אי אפשר שלא יתפתח שם משהו".

הרב וויס התייחס גם לדברים שכתב בעבר תא"ל במיל' צביקה פוגל לפיהם 'המתח האינטימי בין המין היפה למין החזק הוא תירוץ למי שמעוניין לסכל שילוב של נשים בתפקידי לחימה. הוא מתח וירטואלי. מי שלא שולט ביצריו בטנק לא ישלוט ביצרי בכל סביבה נשית'". הרב וויס הבהיר כי "אני כופר בכל מה שכתוב פה. אין דבר כזה. אי אפשר להכניס שני בני זוג, איש ואישה, חייל וחיילת למקום ושלא יתרחשו שם עניינים נוספים. אני אומר לך שיגדל שם טנקיסט קטן בעוד תשעה חודשים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יש מי שחולק על זה?
| 21-11-2016 13:06
2
טיעונו של תא"ל קהלני סביר, של הרבצ"ר וייס מבזה את צהל
אד | 21-11-2016 18:03
הרב וייס אומר: "אני כופר בכל מה שכתוב פה. אין דבר כזה. אי אפשר להכניס שני בני זוג, איש ואישה, חייל וחיילת למקום ושלא יתרחשו שם עניינים נוספים." אם זה נכון, אז אם אישה באה לשאול את הרב שאלה ונשארת איתו לבד, אין סיכוי שלא יתפתח ביניהם מתח מיני ויקרו דברים, גם אם היא זקנה מכוערת. גברים ינסו להשכיב כל אישה, ברגע שתשאיר אותם לבד. יוצא לפי זה שכל אישה שתבוא ותטען שרב בעל אותה כשנשארה איתו לבד, אין אפשרות שהיא משקרת. יש מספיק סכנות לחשוש מהן כשמגיעים לדון בגיוס נשים לצה"ל, אז למה ללכת לחשוש מסכנות בלתי סבירות בעליל? מתוך 1000 זוגות של חייל וחיילת שהסתגרו בטנק או בחדר, הסיכוי שיתפתח מתח מיני אצל כולם או רובם ללא כל קשר לזהות החייל והחיילת הוא בלתי סביר. אם תערבב את הזוגות, כלומר כל פעם חייל וחיילת אחרת, הסיכוי שכל חייל יימשך לכל אלף החיילות שייצא לו לחלוק איתן טנק או חדר, או רובן, הוא אפילו עוד יותר קטן. בסופו של דבר סביר שיהיה לכל חייל חיילת אחת שמוצאת חן בעיניו, מקסימום שתיים ואם תושיב אותו אם כל השאר החיילות בטנק לא יקרה כלום ולו משום שהוא לא מעוניין בהן או כדי לא להרוס את הסיכויים שלו עם אותן נשים שהוא כן מעוניין בהן. אבל יותר חשוב מזה, חזקה על חיילי צה"ל שלא ימעלו בתפקידם ויתעסקו בנשים או הגברים שאיתם בטנק כשהם בתפקיד, אלא יישארו מרוכזים במשימה. לפיכך, גם אם חייל סגור בטנק אם חיילת שמוצאת חן בעיניו ויש מתח מיני ביניהם, הוא לא יתממש בעודם בטנק או בכלל בתפקיד. זה חלק מלהיות מקצועי שחייל וחיילת יממשו את הרגשות שביניהם כשהם מחוץ לתפקיד. לטעון שחיילים וחיילות אינם יכולים להיות מקצועיים אם הם משרתים ביחד ולממש את רגשותיהם כשהם לא בתפקיד, זה עלבון לחיילים וחיילות שלנו וזה שקר. חזקה עליהם שהם יבצעו את משימתם במקצועיות לפחות כמו שעובדים במקומות עבודה אחרים עושים את עבודתם במקצועיות, חרף העובדה שהם עובדים עם נשים, ואפילו יתרה מהם. לפיכך, הטיעון של הרב וייס מאוס ומגונה. הטיעון של תא"ל קהלני עוד סביר.