המבצעים הגדולים בעולם: כל הפרטים על הBlack Friday - סרוגים

המבצעים הגדולים בעולם: כל הפרטים על הBlack Friday

כל הפרטים שאתם צריכים לדעת על חגיגת הקניות הגדולה שאמורה לספק לאמריקאים קניות בזול לקראת חג המולד, אך מזמן כבר שייכת לעולם כולו: 'Black Friday'

המבצעים הגדולים בעולם: כל הפרטים על הBlack Friday

אומנם באופן רשמי הבלאק פריידי (Black Friday) חל ביום שישי הקרוב (25.11), אך רוב האתרים הגדולים בעולם ובארץ מתחילים את חגיגת המבצעים הגדולה החל מהיום. בשלל האתרים מוצעים כלי בית, מוצרי חשמל, ספרים, בגדים ובקיצור הכול במחירי מבצע של 50%- 70% הנחה ואפילו יותר מכך.

המבצעים של Black Friday הם במקור מבצעי יום שישי שנועדו לספק לאמריקאים קניות בזול לקראת חג המולד, כיום הוא יותר 'סיבה למסיבה' עבור עולם הקניות הוירטואלי, שבו מוצעים המבצעים הגדולים ביותר בעולם. המבצעים מתחילים ברוב האתרים הגדולים עוד לפני יום שישי (מה שפועל לגמרי לטובתנו) וממשיכים בשבוע שאחריו עם מבצעי 'Cyber Monday' שמתקיימים רק באינטרנט.

למי ה'בלאק פריידי' הוא יום שחור?

שלל סיבות יש לשם יום שישי 'השחור' שנבחר לסמל את היום הזה. העיקרית באה מתוך הסימון השחור שהיה סימון ידוע לרווחים בספרי חשבונות, ביום שישי זה היו בעלי עסקים רבים "עוברים לצד השחור", כלומר רושמים רווחים.

יום זה היה באמת שחור לכמה אנשים ב2008, נהרג עובד אחד של 'וול מארט' בניו יורק ועוד ארבעה נפצעו לאחר שנרמסו על ידי המוני הלקוחות שהסתערו על החנות עם פתיחתה. ובחנות 'טויס אר אס' בקליפורניה נהרגו שני בני אדם בקרב ירי בעקבות מה שנראה כוויכוח בין שתי קבוצות של לקוחות.

ואם אתם בדעה ש'בלאק פריידי' היה אנטישמי ולכן אסור ליהנות משלל מבצעי הענק, אז אתם לא לבד. ישנם ארגוני צרכנות בארץ ובעולם שמחרימים את היום הזה וקוראים לו 'יום ללא קניות', בטענה שהיום הזה גורם לאנשים לקנות דברים מיותרים והצריכה המוגברת הורסת את כדור הארץ.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו