מצפה יריחו חגגה: חצי יובל לישיבה פורצת דרך - סרוגים

מצפה יריחו חגגה: חצי יובל לישיבה פורצת דרך

ביום חמישי שעבר זה קרה. אירוע חצי יובל לישיבה במצפה יריחו. כאלף ושבע מאות איש הגיעו, מתוכם כתשע מאות בוגרי הישיבה. הישיבה, הידועה בשיטת לימוד הבקיאות שלה, חגגה באותו מעמד – כמה סמלי – אירוע סיום ש"ס של עשרים ושלושה מתלמידי הישיבה

מצפה יריחו חגגה: חצי יובל לישיבה פורצת דרך
  (צילום: אלישיב לוויתן ישי דמארי)

ביום חמישי שעבר זה קרה. אירוע חצי יובל לישיבה במצפה יריחו. כאלף ושבע מאות איש הגיעו, מתוכם כתשע מאות בוגרי הישיבה. הישיבה, הידועה בשיטת לימוד הבקיאות שלה, חגגה באותו מעמד – כמה סמלי – אירוע סיום ש"ס של עשרים ושלושה מתלמידי הישיבה.

באירוע אמר יו"ר החמ"ד, הרב אברהם ליפשיץ, בשם החינוך הממלכתי דתי: "ישיבת מצפה יריחו היא מגדלור בעצם היותה. אישיות התלמידים מטביעה חותם על עם ישראל". הישיבה, אגב, הוציאה מקרבה ארבעה גרעינים תורניים עד לרגע זה.

הרב שמואל אליהו סיפר: "כשבני הגיע לגיל בו היה צריך לחשוב על המשך דרכו, באתי לאבא ושאלתי לאיזו ישיבה לשלוח אותו. אבא אמר לי: למצפה יריחו". הרב גם התייחס לבחירתו הבלתי צפויה של דונלד טראמפ לנשיאות ארה"ב בניגוד לסקרים, ואמר שטראמפ נבחר כחלק מתהליך הגאולה של עם ישראל.

על הצד האומנותי של הערב הופקדו האחים אהרן ויונתן רזאל, שלרגל האירוע ערכו שינוי קטן לשיר "קבעתי את מושבי", ל"אני סיימתי את כל הש"ס במצפה יריחו". הקהל, בתגובה, התחיל לרקוד.

אלישיב לוויתן ישי דמארי2

(אלישיב לוויתן ישי דמארי)

באירוע נאם שר החינוך, נפתלי בנט: "אנחנו יושבים שם – בקבינט ובממשלה – והצורך הגדול ביותר שם, אפילו יותר מתחכום פוליטי ותבונה, הוא בעוצמה, אומץ לב. בטרדות היום יום תמיד יש איומים שנראים גדולים מאוד. מועצת הבטחון, אירופה, וזה נראה קשה. ורק אם אנחנו שואבים את יסודות ערכינו מתורת ישראל, אנחנו עומדים חזק.

הישיבה הזו היא דוגמה ומופת למפעל חיים של חזון, שהתחיל מאיש אחד עם חזון. רק מי שיכול לחלום על מפעל כל כך עצום במדבר, יכול להגשים אותו. מה אני לוקח ממך?" פנה השר לראש הישיבה, הרב סבתו, "את האומץ והנחישות".

בנט דיבר על ההזדמנות ההיסטורית להחלת ריבונות על יהודה ושומרון, כשנשיא ארה"ב רואה את המציאות אחרת מקודמיו, וסיים: "הגיע הזמן, אחרי חמישים שנה משחרור ארצנו, להחיל את הריבונות של מדינת ישראל על יהודה ושומרון. ורק בהרבה אמונה ונחישות זה יקרה. זה כבר לא חלום. אלא מציאות שבידינו. ואם אתה הרב הקמת מעצמה באמצע המדבר, אז גם את זה אנחנו יכולים לעשות".

באירוע הושק הדיסק השלישי של הרב סבתו, 'משירי אהוֹדֶנוּ 3', דיסק שכל אחד משיריו טומן בין מילותיו שיעור תורני שלם.

אלישיב לוויתן ישי דמארי3

אלישיב לוויתן ישי דמארי

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הייתי שם! היה מדהים ומרגש לפגוש את כל החבר'ה. תודה רבה
משה | 20-11-2016 7:13
לרב סבתו ולכל צוות הרבנים בישיבה! רבא ואביי בתיווככם עיצבו את אשיותי בצורה בלתי רגילה. ולכל 950 הבוגרים שבאו וגדשו את המקום, תודה רבה שפינתם מזמנכם לבא.