פורום תקנה התערב; מפקח בחמ"ד שהטריד מינית פרש - סרוגים

פורום תקנה התערב; מפקח בחמ"ד שהטריד מינית פרש

מפקח בכיר בחינוך הממלכתי דתי פרש מתפקידו לאחר תלונות שהוגשו נגדו בפורום 'תקנה' על הטרדות מיניות. המפקח, בן 50, פגע במורות נשואות שחששו להתלונן

author-image
פורום תקנה התערב; מפקח בחמ"ד שהטריד מינית פרש
  (צילום; שאטרסטוק)

מפקח בכיר על בתי הספר היסודיים בחינוך הממלכתי דתי אשר על פי החשד הטריד וניצל נשים דתיות אולץ לפרוש מעבודתו לאחר שפורום 'תקנה' הבהיר לו כי אם לו ינהג כך שמו ייחשף והפרשה תצא החוצה, כך פורסם הבוקר (שלישי) ב'ידיעות אחרונות'.

בעקבות האולטימטום, הגיע המפקח, בשנות ה-50 לחייו, להסדר עם משרד החינוך ופרש לגמלאות.

על פי הדיווח, אחת מסמכויותיו של המפקח הייתה לקבל מורות לעבודה מעמד אשר בחסותו הטריד מורות. המורות, רובן נשואות, ובעלות משפחה חששו להתלונן נגדו בגלל החשש מחשיפה והתגובות הצפויות להתקבל בקהילתן. בסופו של דבר, כמה מהמורות הנפגעות פנו במהלך השנה האחרונה לפורום 'תקנה' שכאמור אילץ את המפקח להתפטר מתפקידו.

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "בקיץ 2014 התקבלה תלונה על המפקח מקרוב משפחה של מורה, והיא הועברה לטיפול אגף המשמעת בנציבות שירות המדינה. הנושא הועבר לחקירת משטרה, ולאחר מכן התיק נסגר. בקיץ 2015 נעשתה פנייה מצד 'פורום תקנה' למשרד בעניינו. המשרד דיווח לנציבות שירות המדינה, אולם כל ניסיון להגיע אל נפגעות או אל עדויות תומכות לא צלח. עד היום לא הגיעו למשרדנו או לנציבות שירות המדינה תלונות שניתן היה לבררן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
בדק בית
שלמה | 15-11-2016 10:29
מה עובר עלינו בציונות הדתית? כל כך הרבה מקרים של הטרדות וכו', האם לא הגיע הזמן לבדק בית? אנו כל הזמן בהאשמות לחרדים, ומה איתנו?
2
פורום תקנה=משפט שדה
| 15-11-2016 13:35
3
פורום תקנה- תודה על קיומך.
שולמית אלוני | 01-12-2016 9:31
האירגון היחיד שעשה מעשה....לאחר תלונות כה רבות לאורך תקופה ארוכה.... לא משרד החינוך... לא הסתדרות המורים.... לא המשטרה.... ולא הממונה על הטרדות מיניות במשרד החינוך.
4
האחרון עם מגבעת...
דוד | 26-10-2020 19:20
האחרון עם מגבעת
5
אין ברירה רק...
חיים | 12-12-2022 0:38
אין ברירה רק לשמור על כל ההגבלות המוזכרות בהלכה, כגון איסור יחוד וכו'.