דרישה מאריאל: שלם את 200,000 השקלים מכיסך - סרוגים

דרישה מאריאל: שלם את 200,000 השקלים מכיסך

על רקע סערת הרחפן שהוענק לראש ממשלת רוסיה על ידי אורי אריאל, התנועה לאיכות השלטון קוראת לשר אריאל לשלם את עלות הרחפן, הנאמדת בכ-200,000 שקלים מכיסו הפרטי

דרישה מאריאל: שלם את 200,000 השקלים מכיסך
  (צילום: Issac Harari/Flash90)

על רקע הפרסום לפיו שר החקלאות, אורי אריאל, העניק לראש ממשלת רוסיה, רחפן בשווי 200,000 שקלים, השייך למכון וולקני, בתנועה לאיכות השלטון קוראים לאריאל לשלם את עלותו מכיסו הפרטי.

כאמור, מדובר ברחפן מיוחד שפותח לצורך זיהוי אזורים לא מושקים וכן כאלה בהם יש השקיית יתר, פרי פיתוחו של המכון הוולקני, שבזכות טכנולוגיה זאת ניתן לחסוך עשרות אחוזים מכמות ההשקיה בגידולים חקלאיים ולשפר את איכות היבול.

לדברי גורמים בתנועה: "עלות הרחפן עצמו נאמדת בכ-200 אלף ₪, אבל עלות מסירתו גבוהה בהרבה, לנוכח הנזק שנגרם למחקרים שנעצרו בעיצומם, ונוכח ההנחה כי העברתו לידי גורם אחר משמעותה חשיפת טכנולוגיות ייחודיות בעלות ערך כספי ועסקי רב".

"אם הפרסומים נכונים,", הוסיפו, "מדובר בהתנהלות בלתי תקינה ובעלת השלכות חמורות, הן במישור המחקרי והן במישור הכספי והמנהלי".

בנוסף, פנתה התנועה לאיכות השלטון לשר אריאל, בבקשה לקבל הבהרות לגבי תגובת משרד החקלאות ופיתוח לפי המסירה הייתה לפי הנהלים ובאילו נהלים מדובר. בפרט, ביקשה התנועה לעמוד על ענייניות ההחלטה ולצורך כך הבהרה לעניין הנימוקים שעמדו בבסיסה והמידע בדבר העלויות וההשלכות שעמד בפני השר בעת קבלת ההחלטה להעניק הרחפן.

עוד נמסר מהתנועה כי "קבלת החלטות והענקת מתנות, ללא בסיס וללא שיקול דעת, אינה לגיטימית במשטר תקין ומנוגדת לחובת הנאמנות של נבחר ציבור כלפי הציבור שהוא נבחר לשרת. הרחפן כמו כל נכס אחר של הציבור או של גוף ציבורי אינו רכושו הפרטי של נבחר הציבור ואין הוא יכול לעשות בו כרצונו אם התקבלה החלטה באופן לא תקין וללא שיקול דעת כנדרש, החלטה בעלת עלויות קשות והנזקים שנגרמו בעקבותיה, הרי ששר החקלאות צריך לשאת בעלות זו באופן אישי".

המתנה הייתה באישור

ממשרד החקלאות נמסר מוקדם יותר בתגובה: "במהלך ביקור ראש ממשלת רוסיה נחתם הסכם כלכלי – מפת דרכים, המוביל לעסקה בהיקף של מיליארדי דולרים, אשר יתרום רבות לחקלאות ולצמיחת הכלכלה בישראל".

"במהלך התערוכה במשרד החקלאות, בה הוצגו פיתוחים חקלאיים וחידושים טכנולוגיים להגברת יעילות הייבול לחקלאים, הביע ראש ממשלת רוסיה את התפעלותו מביצועי הרחפן המחקרי של מכון וולקני שהוצג לו".

עוד נמסר מהמשרד כי "מסירת הרחפן לאנשי המשלחת היתה באישור גורמי המקצוע הרלוונטיים. משרד החקלאות ירכוש בתקופה הקרובה רחפן חדש, לטובת המשך הפעילות המחקרית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו