חמוצים - ההצגה שדוקרת את הלב על היחסים שלכם עם ההורים

חמוצים - ההצגה שדוקרת את הלב על היחסים שלכם עם ההורים

"חמוצים" מספר את סיפורו של אשר שמחוני, סטנדאפיסט פריפריאלי, הנמצא בנתק מאביו כשש שנים. נוסע עם אשתו ללידת בנם הראשון ובדרך מקבל טלפון מאחותו כי אביו נפטר. מי נגד מי? ההצגה החדשה של יהושע בנג'ו

author-image
חמוצים: ההצגה שנוגעת ביחסים שלכם עם ההורים
  מחדד את היחסים בין הורים וילדים. יהושע בנג'ו ב'חמוצים'

"חמוצים" – הצגת איכות חדשה מופיעה בקרוב באולם תיאטרון החאן.

חגי תשרי הביאו איתם הזדמנות להתחדשות ושמחה בקשרים שונים שיש לנו בחיים. בין היתר, הקשרים המעניינים והמאתגרים שיש לנו עם הורינו וילדינו.

מערכת יחסים זו באה לידי ביטוי עוצמתי במחזה "חמוצים" הצגת יחיד שמועלית על ידי השחקן יהושע בנג'ו (38), תושב תקוע, אב לחמישה, יליד צרפת שגדל כילד בעיירות פיתוח. בנג'ו עוסק במשך כעשור בחינוך מיוחד ובריכוז נוער בסיכון, אך חיידק המשחק שקינן בתוכו מאז שהוא זוכר את עצמו הרים לאחרונה את ראשו.

בראיון לסרוגים הוא מספר: "למדתי משחק בבית ספר מעלה כששולי רנד ריכז את המגמה, ובמשך כמה שנים עסקתי בתיאטרון. אבל זה מקצוע שקשה מאד להתפרנס ממנו, לכן התעסקתי בעיקר עם הצגות ילדים והרגשתי שלא בא לי על זה". הוא מחייך. "לפני כמה שנים החיידק התעורר מחדש והרגשתי שאני חייב להוריד משהו לעולם בנושא של יחסי הורים-ילדים, שמאד נגע לי.

בנגו (2)

איך נוצרה ההצגה?

הרבה זמן חיפשתי חומרים העוסקים ביחסי הורים-ילדים. עד שאשתי נזכרה בסיפור "אדם מישראל" של הסופר חיים הזז אותו היא למדה לפני 20 שנה לבגרות. סיפור על אב שהיה "נוכח-נפקד" מול בנו, אך באופן אירוני, לאחר מותו, בנו דואג לספר לעצמו ולחבריו על דמותו המיוחדת והפלאית. הסיפור הזה היה לי חזק.

יהושע בנג'ו מספר על ההצגה 'חמוצים'

מה כל כך נגע לך בסיפור הזה?

איזה פרויקט זה להיות אבא. כמה מטענים יש בבסיס התפקיד הזה. כמה הבטחות שהבטחת לעצמך, עשה ולא תעשה, וכולן מושפעות מהחוויה שלך. כולנו רוצים להיות ילדים, לקבל הכלה והקשבה. אנחנו מתייסרים על מי שאנחנו כהורים, חרדים, לעיתים מוצפים רגשות אשם. מצד שני, להיות בן של מישהו, להבין שהוא לא מושלם, להבחין בין האבא הציבורי שכולם אוהבים, לבין האבא הפרטי שדמותו עשויה להיות שונה בתכלית. ואז מתחלפים התפקידים…. אתה כבר גדול ואבא בעצמך, והאבא שלך נהפך לזה שזקוק לך.

בצומת הזו אתה נפרד ממעמדך כילד שזקוק לאביו ואולי גם מצליח לראות באור מפויס את הסיבות לכל הדברים שרצית ולא קבלת, ולא תקבל לעולם. התובנה הכי משמעותית היא שאם לא תכיל את דמויות הוריך כפי שהן, עם כל הקושי שיכול להיות לך בכל מיני רגעים איתם, משהו בך, בזהות הפנימית שלך, לא יתפתח נכון.

בנגו (3)

ומה עשית עם כל המחשבות האלה?

הלכתי לאדם צחי, שעיבד את הסיפור לבמה, ולאחר מכן לדביר שרייבר שכתב את המחזה, ונתתי לו את השם "חמוצים". "חמוצים" מספר את סיפורו של אשר שמחוני, סטנדאפיסט פריפריאלי, הנמצא בנתק מאביו כשש שנים. נוסע עם אשתו ללידת בנם הראשון, בדרך מקבל טלפון מאחותו כי אביו נפטר. בתחילה הוא מוותר על הגעה ללוויה, אך בלחץ אשתו בכל זאת נוסע. בדרך מציפים אותו זכרונות עימם הוא מתמודד.

==

ההצגה "חמוצים" תופיע באולם תאטרון החאן ("החאן הקטן") ביום רביעי 26/10/16 20:30 35 ₪ לכרטיס. להזמנות 02-6303600

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
האמת? כשלנו. גידלנו דור מפונק וחומרני, שכול ילד נסיך ו
נפתלי | 25-10-2016 12:01
וכול ילדה נסיכה, דור חמוץ ונרגן של תרבות המגיע לי. דור שרובו עובד הרבה פחות מהוריו, אבל מצפה מהם לעזור בגידול הנכדים וכמובן בסיוע כספי. ואם לא מקבלים מה שרוצים, אז קודם מתחילים עם ברוגז ואז מחרימים את הסבים מלהפגש עם הנכדים....... דור שנוסע לחול בגיל שהוריו אף לא חלמו על כך, דור שמבלא במסעדות, בתי קפה וברים, בעוד הדור השלישי מחשב את גימלתו איך להפריש ממנה לטובת הילדים, שלא ימנעו מהם לראות את הנכדים. בבנין שלנו בדירת הפנטהאוס התנהלה מלחמת ירושה ע"י הידועה בציבור, שלא היתה צריכה כלל להתאמץ, רק להבטיח אמהות מזוייפת והרבה כסף, 2 הבטחות שכמובן לא מומשו, אך המשפחה בילתה שנים בבתי משפט ועכשיו היא מפורקת כנראה לצמיתות, והנכדים ראו ולמדו..... בבנין השכן גר אדם קשיש שהיה עשיר מאד עד שילדיו חלבו אותו מכול כספו ואז זרקו אותו לאנחות. דעתו נטרפה וכולם מרחמים עליו, כולם חוץ מילדיו. אז אני חושב, אולי בכול זאת צדקה ידידתי, שלא הביאה ילדים, היא לא בודדה, יש לה הרבה חברים, והיא מרוצה מהחיים.....אני? מחכה לפירורי תשומת לב וחש בבירור שאני רק נטל על ילדי המחכים בחוסר סבלנות לירושה; אבל תהיה להם הפתעה......