"אוי ואבוי לחסיד שהרבי לא הווה אצלו"; צפו - סרוגים

"אוי ואבוי לחסיד שהרבי לא הווה אצלו"; צפו

הצצה להשפעתו האדירה של הרבי מלובביץ' על מאות אלפי חסידים בארץ ובעולם לאחר מותו: "מכיוון שהגענו לדור השביעי ממש האדמו"ר השמיני מבחינתו הוא כל אחד ואחת מאיתנו אם הוא הופך את עצמו להיות כלי קיבול לאור"

author-image
"אוי ואבוי לחסיד שהרבי לא הווה אצלו"; צפו
  (צילום מסך ערוץ 20)

"למוטיב השביעי, מעבר לפן הדורי, שהרבי בכרונולוגיה המשפחתית הוא השביעי, יש פן נוסף", מספר פרופסור יצחק קראוס מחבר הספר 'השביעי' בפרק של "הולכים לפני המחנה" אשר ישודר במוצאי השבת הקרובה (15.10) בשעה 22:00 בערוץ 20. "המידה השביעית שבין המידות זו מידת המלכות. מידת המלכות, אחת ההגדרות שלה שהיא כלום אבל היא הכל. זה מאפיין של הרבי. בזאת ניתן להבין שלא יהיה מנהיג שמיני לחב"ד. זו המלכות. הדור השביעי הוא הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה וזו אחת הסיבות שהרבה מחסידי חב"ד מיחסים לרבי את דמות המשיח".

הרב משה שילת הסביר: "לא יהיה אדמו"ר שמיני לחב"ד. א. אין אף אחד שיכול להיכנס לנעליים של הרבי, אבל זו הסיבה הטכנית. הסיבה האמיתית יותר היא שהרבי, שדאג מאד לחסידים ודאג לעם ישראל, וגם כתב צוואה, התעלם לחלוטין מהנושא של רבי חדש".

ד"ר שלי גולדברג, מרצה לקבלה וחסידות מאוניברסיטת בר אילן: "מכיוון שהגענו לדור השביעי ממש האדמו"ר השמיני מבחינתו הוא כל אחד ואחת מאיתנו אם הוא הופך את עצמו להיות כלי קיבול לאור, חלק אלוה ממעל וממשיך את דרכו של הרבי בלהרבות טוב ועולם חסד ייבנה. זה השמיני".

(באדיבות ערוץ 20)

ד"ר יחיאל הררי, מחבר הספר 'סודו של הרבי': "הרבי אמר כמה פעמים 'איך יודעים שמשהו הוא אמת? מבחן הזמן הוא המבחן המרכזי. אם אנשים מתחברים לתכנים הללו אחרי עשר, עשרים, שלושים שנה כנראה שיש פה משהו מאד אמיתי. אנחנו רואים שהיום יותר אנשים מתקרבים לתכנים, לרעיונות שהרבי קידם ויותר אנשים מקריבים את חייהם כפשוטו במסירות נפש אינסופית במקומות שונים בעולם כדי בעצם לקדם את התכנים הללו. ואם הם מקדמים את התכנים הללו, כנראה שהתכנים הללו לא יגוועו עד שלא יהיה איזה שינוי משמעותי בעולם".

הרב משה שילת: "לחב"ד אין רבי חדש. אז מה עושים? נוסעים לרבי. נוסעים לנהל את הקשר עם הרבי וזה עובד. מבחינת ההרגשה של החסיד, מבחינת ההתנהגות שלו, מבחינת הקשר שלו עם הרבי אוי ואבוי לחסיד שהרבי לא הווה אצלו".

הצצה נדירה לחייו של הרב קוק

הפרק ששודר על הרב עובדיה יוסף זצ"ל

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו