הרב פסק: אב שקונה אופניים חשמליים-שותף לרצח - סרוגים

הרב פסק: אב שקונה אופניים חשמליים-שותף לרצח

הרב צחק זילברשטיין, פסק כי אסור להורים לקנות לילדיהם אופניים חשמליים • "זה כאילו נותן לילדו אקדח מלא כדורים; אותם הורים - שותפים לרצח"

author-image
הרב פסק: אב שקונה אופניים חשמליים-שותף לרצח
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

"הורה שנכנע לילדו ורוכש לו אופניים חשמליים, ייחשב שותף לרצח ויתבע על כך אם חלילה יקרה משהו", כך פסק הרב יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה ורבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק.

בשיחה עם העיתון "יתד נאמן", שהובאה באתר החרדי 'כיכר השבת', נשאל הרב זילברשטיין, האם מותר להורים לרכוש לילדיהם אופניים חשמליים או להתיר להם לנסוע על הכלי הזה.

הרב זעילברשטיין השיב בנחרצות כי "אין להרהר בנידון כלל ולאור המקרים הרבים והקשים של התאונות והאסונות המתרחשות עם אופניים חשמליים, יש להתייחס אליהם כאל כלי המסכן את הציבור באופן וודאי".

"יידעו ההורים שנתנו הסכמתם לילד לרכב על האופניים החשמליים", מוסיף הרב זילברשטיין, "כי הם שותפים לרצח ממש, כי כתוב במסכת שבועות דף ל' עמוד ב' בתוספות שכל מי שיכול למנוע מהזולת מלחטוא חטא ולא מונע מאתו, נתפס באותו עוון. ולכן אותם הורים ייחשבו בשמיים כשותפים לאותו עוון אם חלילה יקרה משהו. הם ייתבעו על כך וייחשבו לרוצחים לכל דבר".

כשנשאל הרב איך יתמודד אב מול מסע שכנועים ולחצים של הילד ולא ישבר הוא השיב כי "צריך לומר לאותו הורה דבר אחד בלבד, שאופניים חשמליים הם כמו רובה. שיחשוב כאילו נתן לילדו אקדח מלא כדורים. זה לא שונה כלל"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חזק וברוך! כמהים לדיבורים כאלו לאור המצב
יהודי | 13-10-2016 22:14
ילדים נוסעים על הכביש מבלי להבין בחוקים... שלא לדבר מה קורה כשהם משתוללים במדרכות