אור רייכרט לגם: כשקים ג'ונג און שותה ערק
מבקר השתייה של סרוגים אור רייכרט טעם את האלכוהול הקוראיני ומסכם: בסך הכל מדובר במשקה מעניין, חלק וכיפי, לאנשים שאוהבים לשתות אבל סובלים מהאפטרשוק של האלכוהול, ופחות מתחברים ליין ולשופוני
אם הייתי צריך ללמוד על הקוריאנים מהשתייה שלהם, הייתי אומר שהם אנשים קלילים, עדינים, מהירי חשיבה, לא מבינים סרקזם או ציניות, באים לעבוד, ישרים אבל מחביאים הרבה ולא מגלים את כל מה שעל ליבם.
הסוג'ו, ("יין שרוף" בתרגום מקוראנית, יענו יי"ש) הוא משקה חסר צבע, ניטרלי בטעמו, ובעל אחוזי אלכוהול גבוהים יחסית (17%-40%). ה"נקיות" שלו באה לידי ביטוי בכך שאתה שותה ולא שם לב שהדם שלך מתחלף לאלכוהול, ללא התראות מוקדמות כגון ניחוחות של צמח זה או אחר, עישון או טעמי עץ/אדמה/אורז/משהו.
אבי אביו של הסוג'ו הוא הערק, שהגיע למזרח הרחוק דרך מונגוליה. הקוראינים הנמיכו את האגרוף של הערק, ניקו טעמים והגישו צונן, וכיום, המשקה הזה הוא הנמכר ביותר בקוריאה. צפון או דרום? שלחתי מייל לקים ג'ונג און, מחכה לתשובה.
על כל פנים, קיבלתי לדגום את הפופולאריים ביותר מבין משקאות הסוג'ו: ה"צ'אמיסול קלאסיק" (20.1% אלכוהול, 30 ₪ ל330 מ"ל) , ה"צ'אמיסול פרש" (17.8% אלכוהול, 30 ₪ ל330 מ"ל) וה"ג'ינרו" הגדול (24% אלכוהול, 60 ₪ 750 מ"ל).
הקלאסיק של צ'אמיסול הוא הסוג'ו הנמכר ביותר – מהסיבות הברורות שאם בא לך ראש טוב בלי התקלויות מיותרות, הוא שם בשבילך. משקה חלק, סיומת מתקתקה-חמצמצה, ומרגיש ברמת האלכוהול יותר כמו בירה מאשר יין פטישים.
ל"פרש" של צ'אמיסול יש קיק קטן בקצה הלשון. חמיצות של אורז מתקתק. ישר חשבתי איך אני עושה איתו סושי שיכור.
המותג של "ג'ינרו" מאוד קרוב בטעמו ל"קלאסיק" של צ'אמיסול, אבל הצליחו להוציא ממנו עוד טעם, כך שהשתיה עוד יותר קלה.
בסך הכל מדובר במשקה מעניין, חלק וכיפי, לאנשים שאוהבים לשתות אבל סובלים מהאפטרשוק של האלכוהול, ופחות מתחברים ליין ולשופוני.
כל מוצרי הסוג'ו מותג HITE JINRO בכשרות של בד"ץ בית יוסף.
את מוצרי הסוג'ו החדשים ניתן לרכוש בחנות האון ליין www.PANECO.co.il ובמגוון חנויות ברחבי הארץ
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו