פרופ' יגיל לוי לסרוגים: "מעולם לא אמרתי שהדת"לים רוצים לרצוח פלסטינים"

פרופ' יגיל לוי לסרוגים: "מעולם לא אמרתי שהדת"לים רוצים לרצוח פלסטינים"

פרופ' יגיל לוי דוחה את המתקפה של הרב עמיחי אליהו כלפיו ובשיחה ל'סרוגים' הוא אומר: "מעולם אף לא יצאה ממני איזושהי אמירה המאפשרת לגלוש למסקנה כזו"

author-image
"מעולם לא אמרתי את מה שהרב עמיחי אליהו ייחס לי"
  (צילום: גדעון מרקוביץ')

פרופסור יגיל לוי דוחה את המתקפה של הרב עמיחי אליהו נגדו וטוען כי הוא מעולם לא אמר את מה שהרב אליהו מייחס לו.

כזכור, אתמול (רביעי) התייחס הרב עמיחי אליהו ליחס של הצבא לדתיים ואמר: "רב צבאי הושעה על דעה לגיטימית, ואילו מרצה מחיל חינוך לא הושעתה על זלזול בקודשי ישראל ופגיעה ברגשות שומרי המסורת. בעיתון הארץ ובכלי התקשורת השונים מתפרסמים מאמרים שלמים של רמטכ"ל השנאה פרופ' יגיל לוי בהם הוא טוען שהדתיים הלאומים רוצים לרצוח את כל הפלסטינים. יגיל לוי הוא בן בית בצה"ל, ומהווה הרוח החיה בחיל חינוך ובתכנים הבעייתים שיוצאים ממנו".

בתגובה לדברים דוחה פרופ' לוי את דבריו של הרב אליהו. בשיחה ל'סרוגים הוא מבהיר: "אינני תובע את התנצלותו של הרב על השמצה זו, אבל תמה על שניתנה לה במה מעל דפי 'סרוגים'".

פרופ' לוי מציין כי "כאיש אקדמיה הפועל גם בזירה הציבורית אני מנתח בקביעות את התהליכים שהביאו למעורבותן של סמכויות דתיות בצבא ומסמן את הבעייתיות שיש בכך באשר ליכולת של הצבא להתקיים כצבא הנתון למרותם של מוסדות המדינה הנבחרים ואני גם מנתח באופן ביקורתי את החדירה של זרמים דתיים מסויימים לעיסוק באתיקה הצבאית".

בהתייחסו לגופן של האשמות אמר פרופ' לוי כי "מעולם לא כתבתי או אמרתי 'שהדתיים הלאומים רוצים לרצוח את כל הפלסטינים'. מעולם אף לא יצאה ממני איזושהי אמירה המאפשרת לגלוש למסקנה כזו גם לאחר נקיטה בפרשנות הפרועה ביותר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו