ושוב: 3 חיילים רותקו לאחר שסירבו לגלח את הזקן - סרוגים

ושוב: 3 חיילים רותקו לאחר שסירבו לגלח את הזקן

3 חיילים מבסיס 'הטכני' של חיל האוויר רותקו לאחר שבקשתם לגדל זקן לא התקבלה והסירבו להתגלח. חייל אחד בן להורים נכים והשני מחזיק בידו המלצה מהרב דוד גרוסמן שלא הועילה

ושוב: 3 חיילים רותקו לאחר שסירבו לגלח את הזקן
  (צילום אילוסטרציה: דניאל דרייפוס/פלאש90)

לעמותת "צו אחד" – המסייעת לחיילים שזכויותיהם הדתיות נפגעו  – הגיעה תלונה מזוג הורים עם 100 אחוזי נכות שבנם רותק לבסיסו בשבת האחרונה לאחר שסירב להתגלח למרות שידוע למפקדיו ולרב החטיבה כי הוא חייל דתי, שומר תורה ומצוות. יחד עמו רותקו עוד 2 חיילים, אחד מהם הציג בפני מפקדיו המלצה אישית של הרב יצחק דוד גרוסמן, חתן פרס ישראל ורב הישוב מגדל העמק.

חייל רביעי סרב לקבל את הפקודה ומוגדר נפקד.

שלושת החיילים משרתים בבסיס 'הטכני' של חיל האוויר בחיפה וכבר משלב הגיוס הם פעלו לפי כל הנהלים על מנת לקבל את הפטור מגילוח מטעמי דת. הם הגישו את הבקשות לגדל זקן, וקיבלו את אישור מפקדיהם ורב הבסיס, אך בסופו של דבר בקשתם נדחתה ומפקדיהם הורו להם להתגלח.

לאחר שסרבו הם רותקו לבסיסם בשבת. הוריו של החייל, בוגר ישיבת חיספין, נכים ומרותקים לכסא הגלגלים נדהמו לשמוע על ריתוק בנם. הם פנו בבכי לנציגי עמותת "צו אחד" בבקשה לסייע להם.

מבירור במסמכי בקשת הפטור עולה, כי במהלך הטירונות אושר לחייל לגדל זקן באישור המ״פ אך בבסיס סרבו לקבל את הפטור. גם רב הבסיס שבדק את הבקשה אישר כי מדובר בחייל דתי ושהוא זכאי לגדל זקן.

WhatsApp Image 2016-09-21 at 16.49.42

המפקד אישר, הרב אישר, הקצין לא

החייל השני דאג להצטייד במכתב אישי מידי חתן פרס ישראל, הרב דוד גרוסמן, שכתב כי החייל הינו חייל שומר תורה ומצוות ויש לאשר לו לגדל זקן מטעמי דת.

WhatsApp Image 2016-09-21 at 16.49.42 (1)

גם המכתב של הרב גרוסמן לא עזר

״לצערנו הרב, אנו ממשיכים לקבל מספר רב של תלונות קשות במוקד עמותת ״צו אחד״ והן יחשפו בהמשך״, אומרים ב"צו אחד". ״חיילי צה"ל המבקשים לשמור על מסורתם נתונים ללחצים בכל תחומי היהדות כמו גם כשרות וזקן. המקרה הנידון מגלה אטימות ועוינות כנגד חייל להורים נכים שלא פוגשים את בנם רק כי ביקש לשמר את הסממן שהוא חייל צה״ל שומר תורה ומצוות. אנו שבים ופונים למפקדי צה״ל ולראש אכ״א לבחון מחדש את הפקודות בנושא״.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הפקודה בנושא גידול זקן בצה"ל נכנסה לתוקף בחודש דצמבר האחרון זאת לאחר שנידונה בבג"ץ ואושרה בצה"ל. לחיילים הותר להגיש בקשה להיתר חריג לגידול זקן מטעמים רפואיים, מטעמים אישיים או מטעמים אישיים- דתיים. בקשותיהם של שניים מהחיילים לקבלת היתר לגידול זקן נמצאות כעת בבחינה. בקשתו של החייל השלישי נענתה בחיוב."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו