המלכה בשדה: החברות מכפר פינס שהפכו למעצמת אופנה במגזר
הסיפור שמאחורי 'השדה': איך מ-20 שמלות הקימו שלוש חברות מכפר פינס את אחד ממותגי האופנה המוכרים במגזר, ומה יש להן לומר על הקולקציה החדשה שמושקת בימים אלה?

אם בעבר היה אפשר לספור את מותגי האופנה הדתיים על עשר אצבעות, היום מדובר כבר בעניין הרבה יותר גדול. עולם האופנה ומספר המעצבות במגזר הדתי בשנתיים האחרונות נמצא ללא ספק בנקודת שיא. בין השמות המוכרים תוכלו למצוא את המותג 'שדה בר' שמאחוריו עומדות שלוש מעצבות מוכשרות שגילו את כוחו של הפייסבוק, קצת לפני שזה היה ממש במיינסטרים.
המעצבות עדי, שולי ואריאלה (28) הכירו בגיל 16 באולפנה ומאז סיפור האהבה שלהן לתפירה ולעולם האופנה רק הלך וגדל.
"בתקופה שלנו, לפני 10 שנים לא היינו מוצאת בגדים. היינו מסתובבות שעות בחנויות ולא מוצאות כלום. הכול היה דורש בסיס והשלמות או שהיה פחות לטעמנו ואז היינו חוזרות הביתה ופשוט מתחילות לתפור". מספרת אריאלה.
התגובות והמחמאות על הבגדים מעשה ידיהן לא הפסיקו לזרום ומהר מאוד הן הבינו שאפשר לעשות מזה גם קצת כסף לפני השירות הלאומי. "התחלנו למכור בכל מיני סמינריונים של בנות שרות ובאולפנה שבה למדנו". ממשיכה עדי.
לאחר סיום הלימודים דרכיהן נפרדו אך לא לזמן ארוך, כבר בשנת השירות השנייה, הם החליטו לעשות מכירות ביתיות. "התחלנו במכירה מאוד קטנה של 20 שמלות והפצנו אותם בפייסבוק ותוך זמן קצר זה רץ מאוד מהר לבנות הנכונות".
מתי הרגע שבו הבנתן שצריך להתחיל לפתוח עסק גדול ורציני שמייצר יותר מ20 שמלות?
אריאלה: אני נזכרת שעשינו מכירה כשעדי היתה גרה בדירה במרכז העיר בירושלים ופרסמנו בפייסבוק כמה תמונות של הבגדים, כי חברות ביקשו לראות אם זה דברים שהן מתחברות כדי לדעת אם להגיע או לא. המכירה התחילה בשעה שש ואז אנחנו קולטות עשרות בנות מגיעות מכל כיוון. היינו בשוק לא קלטנו שדרך הפייסבוק שהיה אז פחות במיינסטרים הצלחנו להגיע לכל כך הרבה בנות".
ובאיזה שלב הפכתן ל'שדה בר'?
אריאלה: "כבר מתחילת הדרך הוצאנו תוויות, לוגו ושיטת אריגה מסויימת והתנהלו הכי רציני גם כשמדובר במכירה של 20 שמלות, אומנם הכמות היתה קטנה אך זה לא מנע מאתנו להשקיע במיתוג בסיסי ומשם זה רק הלך והתפתח".
עדי : "קראנו למותג המשותף שלנו שדה בר, כי בעניינו זה מסמל משהו מאוד ראשוני, מאוד חופשי ורענן".
מאז 'שדה בר' הספיק לפתוח חנות וירטואלית להזמנה מכל מקום בארץ, לפתוח שתי חנויות ולהשיק קולקציות יפיפיות שהסמל העיקרי שבולט בהן זה המראה העכשווי, הרומנטי והנקי.
בדרך לקולקציה חדשה עוצרים בנרניה
קטלוג קולקציית סתיו, במבט ראשון נראה כמו תמונות מסרט פנטזיה קסום, מין עולם שכולו נרניה. וזה ממש לא במקרה מספרות לי עדי ואריאלה.
אז איך מתחילים לעבוד על קולקציה חדשה?
עדי: "קודם אנחנו חושבות על איזה קונספט אנחנו רוצות להעביר הפעם בקולקציה ומשם אנחנו מפתחות את זה לבחירת גזרות, בדים ולדוגמאות. הכול מתגבש בסוף בהפקת אופנה ובעיצוב של החנויות".
מה הקונספט של הקולקציה הזו?
אריאלה: "בקולקציה הזו רצינו להביא משהו קסום, דרמטי עם קצת פנטזיה. משהו שלוקח לעולם אחר וקצת לא מציאותי, שבסוף ניתן ללבוש אותו. "
עדי: " שאבנו השראה מסיפורי פנטזיה, קסומים כמו שר הטבעות וסיפורי נרניה. וזה בא לידי ביטוי בהפקת האופנה שעשינו לקטלוג ובבגדים. לדוגמא עשינו שמלה עם רקמה ושיבצנו בה חרוזי כסף כדי לתת את הטאצ' של פנטזיה".
יצירת קולקציה זו אמנות שתמיד הערכתי, החשיבה על הפרטים הקטנים והגדולים החל מסוג בד ועד לבחירת צבעים וגזרה ולכל זה תוסיפו גם מחשבה על טעם הלקוחות השונים, (כי בכל זאת צריך קונים).
ניסיתי להבין מעדי ואריאלה איך מצליחים לשמור על אמנות אישית ועדין לקלוע לטעם של כמה שיותר לקוחות ותיקים וחדשים.
"חשוב לנו ליצור משהו שלביש ועדכני בשביל כולם ולשלב כמה שיותר סגנונות לתוך הקונספט והאווירה שבחרנו. אנחנו מקפידות מאוד שיהיה נעים ונוח וזה בא לידי ביטוי בבדים ובגזרות שאנחנו בוחרות. אנחנו תמיד חושבות על המגע של הבד בגוף, אם הוא לא כבד מידי או חם מידי". מספרת אריאלה ומגלה שבדים נעימים וגזרה נכונה הם בדיוק מה שמושך את רוב הלקוחות לקנות בגד מסוים.
לאיזה קהל בד"כ אתן מכוונת את הבגדים שלכן?
"אנחנו מכוונות להגיע למגוון האוכלוסייה במגזר שלנו וחשוב לנו שגם חילוניות שיכנסו אלינו ירגישו שכיף להן ושהן יכולות למצוא גם אצלנו פריטים שהן אוהבות". אומרת עדי וחושפת שהשאיפה הגדולה להגיע לקהל הנשים גם מחו"ל ואפילו לקהל מהגזר הערבי.
מה הדגם האהוב עליכן בקולקציה החדשה?
עוד לפני שהן עונות לי על השאלה, אריאלה אומרת לי בחיוך שרוב הסיכויים שהן יבחרו באותו הדגם בשמלת אופל והיא צודקת.
ולאחר שבחרה בשמלת אופל, עדי מוסיפה: "אני אוהבת מאוד גם את חולצת לורן וחצאית מרידו מוזהבת ויש עוד המון דגמים אהובים".
מה הכלל שלכן לגבי אימוץ טרנדים חדשים?
עדי: "אני אאמץ טרנד חדש ואופנתי רק אם הוא יהיה נוח לי".
אריאלה: "יש המון טרנדים בכל פינה, אני אאמץ רק את הטרנדים שאני אוהבת ואקח אותם למקום שלי. ממש לא כל טרנד אאמץ יש טרנדים שאני אפילו לא אתקרב.
בנוסף אני מאוד מסכימה עם מה שעדי אמרה, כי לא משנה כמה בגד יהיה יפה אם הוא לא נוח לא יהיה כיף ללבוש אותו והרי ידוע גם שאנחנו הכי יפות כשנוח לנו".
ולסיכום גלו לנו מי ההשראה שלכן בעולם האופנה?
אריאלה: "אני מאוד אוהבת את דולצה וגבנה ושנאל, אנחנו לוקחות מהן המון השראה"
עדי: "האמת שאנחנו מוצפים כיום באופנה מכל עבר. אם זה באינסטגרם, בבלוגים וברחוב והכול יחד מעניק לנו השראה גם מבלי שנשים לב ".
לדף הפייסבוק של שדה בר
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו