תהיו הראשונים להתעדכן!
נרשמים לניוזלטר של סרוגים ומקבלים מדי יום את החדשות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
יו"ר ועדת החוקה של הכנסת, ח״כ ניסן סלומיסנקי מהבית היהודי קורא להחרים את חברת התעופה הבלגית "בריסל איירליינס" וזאת על רקע החלטתה להסיר מטיסותיה את מוצרי חברת 'אחווה' המיוצרים באזור התעשיה ברקן בשומרון.
"חרם יענה בחרם!", מסר סלומינסקי לסרוגים, לדבריו מדובר ב"התנהלות בזויה של חברת התעופה בריסל איירליינס! החלטת החברה להסיר את מוצרי "אחווה" מטיסותיה אסור שתעבור בשתיקה, אני קורא לכולם להחרים את החברה עד שתשנה את החלטתה!".
בצהריים פורסם כי לפני כשלושה שבועות הסירה החברה ממטוסיה את חטיף חלווה של חברת "אחוה" וזאת לאור דרישה של תנועת הסולידריות הפלסטינית, שטענה כי המוצר מיוצר בשטח כבוש בגדה המערבית.
מדובר בחטיף חלווה בטעם וניל ובמשקל 100 גרם, שהוסר מתפריט הקינוחים במטוסי החברה לאחר שגורמים פלסטיניים התלוננו כי הוא מיוצר בהתנחלות. לפי פרסומים של ארגון הסולידריות הפלסטיני, נוסע שהמריא מנתב"ג לבריסל זיהה את המוצר שאותו הכיר מישראל, ודיווח על כך לארגון הפלסטיני. מכאן עברה הפנייה לחברת התעופה הבלגית, וזו הורתה להסיר את החטיף מהמטוסים בטענה שהוא מיוצר בשטח כבוש בגדה המערבית.
מבריסל איירליינס נמסר בתגובה: "החברה מציעה לנוסעים בטיסות שלה ארוחה צמחונית, הכוללת קינוח. בקו תל אביב-בריסל, חברת הקייטרינג המקומית הגישה בטעות קינוח בשם 'חלבה וניל', אשר לא תאם את אשר הזמנו ממנה".
החברה הוסיפה כי "נוסע הפנה תשומת לבנו שהקינוח המדובר הוא מוצר השנוי במחלוקת. כחברת תעופה המשרתת ציבור בינלאומי של אנשים בעל רקע ותרבות שונים, באחריותנו להציע מוצרים שיעריכו כולם, ולכן החלטנו להחליף את הקינוח".
יעקב מלאך, הבעלים של מפעל אחוה, אמר לאתר ynet בתגובה: "אצלנו זה קיבוץ גלויות. עובדים פה פלסטינים, ערבים ישראלים, יהודים, שומרונים, מתנחלים. השלום מגיע מפה, לא מחברות תעופה. השלום יבוא איפה שאנשים עובדים שכם אל שכם. זה הדו-קיום האמיתי. אנחנו עובדים עם רוב חברות התעופה ואני שמח שזו חברה קטנה, שלא יהיה כדור שלג. אגב לא בטוח שגם בחברה זו יפסיקו לעבוד איתנו, זה שהגיבו לתייר ככה זה לא אומר שיפסיקו לקנות מאיתנו.
"מי שלא רוצה לקנות ממני, נלמד להסתדר בלעדיו. עם כל החרמות באירופה – ברגע שצרכן שם חושב שהמוצר טעים אז הוא קונה אותו. כשיש בסופרמרקט מוצר שלנו והוא טעים – הוא יקנה אותנו. עובדה ש-20% מהמחזור שלנו זה ייצוא ואנחנו מייצרים במחירים טובים".