אלעזר שטרן: מדובר בטעויות קשות של שרשרת הפיקוד - סרוגים

אלעזר שטרן: מדובר בטעויות קשות של שרשרת הפיקוד

חבר הכנסת אלעזר שטרן מ'יש עתיד', מתייחס לדיווחים אודות התניית יציאתם של מספר חיילים לביתם בגילוח זקנם וטוען כי מקרה כזה אסור שיתרחש בצבא

אלעזר שטרן: מדובר בטעויות קשות של שרשרת הפיקוד
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

סערת הזקנים שוב בכותרות.

חבר הכנסת אלעזר שטרן מ'יש עתיד', מתייחס לדיווחים אודות התניית יציאתם של מספר חיילים לביתם בגילוח זקנם וטוען כי מקרה כזה אסור שיתרחש בצבא.

בהודעה שפרסם אישר שטרן את פרטי המקרה וכתב: "ביום שישי האחרון התנו יציאה הביתה של מספר חיילים בחיל ההנדסה בגילוח זקנם. לגבי חלקם ידוע לי שהם גידלו זקן מזה שנים וזקנם היה חלק מזהותם הדתית. אירוע כזה אסור שיתרחש בצה"ל".

עם זאת שטרן סבור כי "אין כאן מלחמה על יהדות אבל יש כאן כנראה טעויות קשות של שרשרת פיקוד, החל מנוהל הפקודה עצמה ועד לטיפול המפקד בשטח, שלא גילה אחריות בסיסית והתנה יציאה של חיילים לביתם בגילוח זקנם".

שטרן מצידו מזהיר מגורמים אשר מחכים לטעויות כגון אלה של צה"ל בכדי לנסות ולשכנע כי מדובר במלחמת תרבות: "אני משוכנע שצה"ל ידע לטפל באירוע זה במהירות וביסודיות. לצערי אני יודע שישנם גורמים המחכים לטעויות כאלו של צה"ל ומנסים לצבוע גם אירוע זה כמלחמת תרבות. אסור לצה"ל לשחק לידיהם".

למרות האווירה הקשה השוררת בקרב חלקים רבים בציבור הדתי שטרן סבור כי "אין כאן מלחמה של צה"ל ביהדות, אין שום קשר בין פקודת הגילוח לענף תודעה יהודית, אבל בשורה התחתונה הצר אינו שווה בנזק המלך".

"יש הגיון בפקודה הזאת אבל אם בסוף מפקדים בשטח מביאים לכך שחיילים שזקנם הוא חלק מזהותם יתגלחו – יותר טוב שהפקודה לא הייתה באה לעולם".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו