אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

האם הרב כהנא צדק? כנראה שלא

הרב שלמה אבינר מתייחס לאמירה "כהנא צדק": יש לומר "הרב כהנא", שהרי הוא היה תלמיד חכם וגם צדיק, ויש לכבדו, בין שמסכימים איתו בין שלא מסכימים. אך נראה שהוא לא צדק

האם הרב כהנא צדק? כנראה שלא

[ראיין: הרב מרדכי ציון]

ש: בעקבות האינתיפאדה האחרונה, וכן כל האינתיפאדות הקודמות, האם לא נכונה האימרה "כהנא צדק" שיש להוציא את כל הערבים מארצנו?

ת: קודם כל, יש לומר "הרב כהנא", שהרי הוא היה תלמיד חכם וגם צדיק, ויש לכבדו, בין שמסכימים איתו בין שלא מסכימים. אך נראה שהוא לא צדק.

ש: למה לא? אם הערבים מציקים לנו, למה לא לזרוק אותם מהארץ במהירות המירבית?

ת: כי זה לא מציאותי וכי זה לא מוסרי. פעם מתנחל יקר עשה מחקר פרטי ושאל אנשים באיזה מקום ימני: מה לדעתך פתרון הבעיה הערבית? קיבל שלוש תשובות: א. יש לזרוק אותם מן הארץ. ב. יש לזרוק אותם אבל בשקט. ג. חבל שלא זרקנו אותם מן הארץ. הצד השוה שבכל התשובות, שהן לא מציאותיות, הן מבחינת העם היושב בציון, הן מבחינת יחסינו עם מדינות העולם. יתר על כן, אין זה מוסרי.

ש: למה לא מוסרי? מי שעסוק לרצוח אותנו, אין לו מה לעשות כאן. כך אמר רבנו הרב צבי יהודה.

ת: יש להיזהר מאוד מהכללות. לא כולם רוצחים. אדרבה רובם אינם רוצחים. אנו היהודים סבלנו רבות מהכללות, וחס ושלום שנעשה זאת לאחרים. השב"כ טוען שהערבים בעלי אזרחות מדינתנו העסוקים בטרור הם אחוז קטן של שוליים קיצוניים ושהרוב מכריע הם אזרחים שומרי חוק.

ש: אבל בליגה נגד השמצה פירסמו שהאחוז הכי גדול של אנטישמיים בעולם הוא ביהודה ושומרון וחבל עזה, כלומר 93%?

ת: נכון. אך לא כל אנטישמי הוא כבר רוצח או תומך ברצח. הרי אנו רואים שלמעשה יש מעט מאוד טרור בארצנו, ודאי פחות ממה שקורה היום בכמה מדינות באירופה ואף בארצות הברית עם פיצוץ מגדל התאומים, ובודאי לא נגיד שאירופה וארצות הברית הן מדינות טרור.

ש: אין זה מנחם אם זה פחות משם, זה בכל זאת נורא!

ת: בודאי. אך יש לראות הכל בפרופורציה. זה עוד לא ימות המשיח, – ואגב, הרמב"ם כותב בהלכות מלכים פרק יא שבימות המשיח תהיינה מלחמות. לצערנו, הרבה יותר נרצחים בארצנו על ידי סתם רוצחים מאשר על ידי מחבלים, שלא לדבר על 300 הרוגים לשנה בתאונות דרכים, 400 בהתאבדות ו-8,000 בעישון. סך הכל זו ארץ מאוד שקטה.

ש: באמת מאוד שקטה?!

ת: בודאי. קנה המידה הוא המשקיעים. המשקיעים כספים הם אנשים שקולים ורציונליים, וראה שמדינות עשירות כמו ארצות הברית משקיעות הון עתק במפעלים בארץ, סימן שהן חושבות שאין כאן מצב מלחמה או מצב טרור. והלכה כמותן.

ש: באמת מה היתה דעתו של רבנו הרב צבי יהודה?

ת: שיש מצב מעין גר תושב לערבים אם אינם עובדים עבודה זרה…

ש: כלומר מוסלמים. ולא צריך כל שבע מצוות בני נח?

ת: כדי להיות גר תושב ממש, צריך כל השבעה. אבל כדי לגור בארץ, די לא לעבוד עבודה זרה, כשיטת רבי מאיר. כך מוכיח מרן הרב קוק ורבנו הרב צבי יהודה, ודעותיהם מובאות באנציקלופדיה תלמודית ערך גר תושב. עיין שיחות רבנו, בכרך ארץ ישראל, בפרק הנכרי בקרבך.

ש: די להיות מוסלמי? ואם הוא מציק?

ת: לא להיות עובד עבודה זרה, זה תנאי דתי. בנוסף יש גם תנאי לאומי שהוא מודה שזו ארצנו, מקבל חוקיה, ולא עסוק להציק לנו. עיין שיחות רבנו שם. מרן הרב קוק גם כותב באגרת שלא לעורר שנאה נגד הערבים וכן כותב רבנו, מובא בשיחות שם.

ש: ובסיכום?

ת: סך הכל, מדינת ישראל מתנהגת כלפי הערבים מעל ומעבר, יותר טוב מכל מדינה בעולם, כולל מדינות ערביות. וגם הערבים עצמם מודים בזה.

ש: כמובן, טעון שיפור…

ת: כן, הרבה שיפור.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
17 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
פשוט בדיחה
איתמר | 20-08-2016 23:34
הרב אבינר תלמיד חכם גדול. אך הטענות הללו הן פשוט בדיחה.להאמין לנתונים שמציג השב"כ בנוגע לאוכלוסייה הערבית-לא ייאמן. האם הרב אבינר שכח שזה אותו שב"כ שהתיר שחרור מחבלים,גרוש גוש קטיף,ועוד ועוד? לא ייאמן.
2
הרב אבינר חולק על המשנה ברורה
שלמה | 20-08-2016 23:36
שולחן ערוך אורח חיים הלכות שבת סימן של סעיף ב * (ח) ד כותית ה אין מילדין אותה בשבת, אפי' בדבר ו שאין בו חילול שבת. ביאור הלכה סימן של סעיף ב * כותית - וה"ה ישמעאלית. וגר תושב מילדין אותו מפני שאנו מצווין להחיותו ודוקא בדברים שאינם חילול ואפשר דאפילו באיסור דרבנן דחינן דבכגון זה דמצווין אנו להחיותו לא גזרו רמב"ם הלכות איסורי ביאה פרק יד הלכה ז ולמה נקרא שמו תושב לפי שמותר לנו להושיבו בינינו בארץ ישראל
3
תשובות לעניין
| 21-08-2016 0:47
כל ערבי שרוצה לצאת מישראל לעולם הגדול יקבל מהמדינה פיצוי כספי .
4
הרב אבינר ת"ח ח ויש לכבדו אבל הוא טועה
אבישי | 21-08-2016 3:45
הרב יצחק אומר שרבנים מסויימים בגלל הכריעה לממסד(לבעל) נשתבשה עליהם דעתם וד"ל. ה' ירחם עלינו וישלח משיח נאווו
5
עם כל הכבוד לרב אבינר ויש כבוד
כבוד | 21-08-2016 9:47
בנקודה הזו צדק הרב קאפח שאמר על ספרו שו"ת אינטיפדהדברים חריפים מפאת כבוד הרב אבינר לא אצטט.
6
להרבה ערבים יש נטיה ברורה
ליבנה | 21-08-2016 12:07
ללאומיות ערבית. הם אינם מוכנים לחיות תחת שלטוננו.
7
כהנה צדק! אבינר טועה!
| 24-08-2016 13:08
8
בטח שהרב כהנא צדק
כהנא | 08-09-2016 20:18
ולגבי הרב אבינר, צריך לשאול את הרב ליאור.
9
צריך עיון
| 09-09-2016 13:14
הייתי .תלמיד של הרב . במכון מאיר .לפני הרבה שנים. הרב גאון וצדיק . לחלוק על רבותנו לא שייך . אך גם לומר מה דעתנו. חייבים. לא קשור לכהנה. פשוט צריך להרגיש את המגמה..זה הולך לכיון שליטה ערבית בכל מוקדי הכח במדינה...עם האוכל בא התיאבון...אין מקום כאן לשתי עמים...מי שלא מבין את זה בטוב ...יבין את זה .....וחבל...יבא יום והכל ייתפוצץ בפנים...לא צריך להיות גאון כדי להבין...השקט של עכשיו ...זה אשליה ...פשוט תקראו את הכתבה הסמוכה על חנין זועבי.....היא מייצגת ציבור ...וצריך להקשיב לה . וגם לאחמד טיבי...
כהנא
יוסף | 25-11-2018 5:37
בא נודה את האמת הרב אבינר מנסה להתיפייף כשאמת היא אחת בליבו, ובליבו של כל אחד,וכמו שאמר הרב הכי צדיק מקום המדינה הרב כהנא. לא כל הערבים מחבלים, אבל כל המחבלים ערבים, חייבים להתחיל לפעול לנקיון הגויים מארץ, לפני שהם יעיפו אותנו, הרב אבינר אתה יודע זאת ואל תתיפייף
10
אבינועם
יהודי | 10-09-2016 21:25
מרדעת של חמור זה טוב בישבלו הרב כהנא הציל את עם ישראל אם הוא לא היה גם ירושלים כבר היה שיך לערפאת החלף את שם שלך דחוף
11
אין בעיה עם הפרט המוסלמי שיחיה כאן בתנאים הנ"ל
רוןרון | 13-09-2016 6:46
הבעיה עם השאיפות הלאומיות-דתיות של הכלל המוסלמי כאן בארץ. ברגע שההגדרות הן לאומיות - גם הדין של הפרט משתנה.
חבל
| 23-11-2016 11:58
חבל שהקבה שכח להתיעץ אתך כשכתב את הלכות גר תושב
12
צודק!
| 28-10-2016 11:13
צודק הרב אבינר ב100%
13
כהנא
| 26-11-2016 19:13
בוודאי שצדק
הוא צדק וצדק וצדק וצדק - ואני רצינית לגמרי.
אוראור | 20-06-2017 11:54
14
ידעתי שיש שאלות תם - אבל לא ידעתי שיש גם
אוראור | 15-08-2018 20:14
ת ש ו ב ו ת תם - והמבין יבין!!!!!!!!!!