שנה להחרבת בתי דריינוף בבית אל. מה למדנו מאז? - סרוגים

שנה להחרבת בתי דריינוף בבית אל. מה למדנו מאז?

נכון שבסופו של דבר בתי דריינוף נהרסו, אבל הבנו שרוח התורה והציונות בלי פשרות עוד קיימת בהתיישבות! יש אנשים שמוכנים לוותר על עשרות יחידות דיור בשביל משהו שהם מאמינים בו!

שנה להחרבת בתי דריינוף בבית אל. מה למדנו מאז?
  מה למדנו בשנה האחרונה? בתי דריינוף לפני הריסתם (יונתן זינדל/פלאש90)

היום לפני שנה בדיוק, הרסה מדינת ישראל את בתי דריינוף בבית אל.

בתי דריינוף שהיו מוכנים לאכלוס של עשרים וארבע משפחות והיוו מעין שבירה קטנה בקרחון ההקפאה ביו"ש, נהרסו ע"י משטרת ישראל בהוראת בג"ץ בעקבות עתירה של עמותת השמאל 'יש דין' ועו"ד שלומי זכריה.

היום שנה אחרי ומה השתנה…?

בעקבות החלטת מועצת בית אל בשיתוף עם תנועת קוממיות להתנגדות נחרצת לפינוי מרצון, העתקת המבנים או כל הסכם שאינו הסדרה במקום, מתוך אמונה ברורה שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, בימים שקדמו להרס יצאו אלפי מפגינים לצמתים ואלפים נרשמו להגעה ביום פקודה, כמו כן, הגיעו מאות בחורים לבתים והתבצרו בהם עד למועד הפינוי.

בעקבות כך, הגיעו למקום באישון ליל מאות שוטרי יס"מ ימ"מ ומג"ב במטרה להשתלט על הבתים טרם מועד הפינוי ולהכינם להריסה. במקום התבצע פינוי אלים ואגרסיבי מצד המשטרה ובמהירות המירבית, וזאת בכדי למנוע את הגעתם של פעילים נוספים, דבר שיקשה על מלאכת ההרס.

אנחנו נמצאים כבר שנה אחרי ומי שמביט לצדדים, דוגמת עמונה ועפרה שב להצטער ולא להאמין הזאת מדינתנו? האם ככה מתנהלת ממשלת ימין?!

A tractor demolish two buildings in the Israeli settlement of Beit El, near the West Bank city of Ramallah, on July 29, 2015, following the High Court's decision to upheld an earlier order to demolish the buildings in the settlement. The High Court determined the housing units had been built on private Palestinian land seized by the IDF in the 1970s. Photo by Yonatan Sindel/Flash90 *** Local Caption *** ôéðåé áéú àì îúðçìéí äúðçìåú èøè÷åø

בתי דריינוף נהרסים (יונתן זינדל/פלאש90)

לקראת העימות בעמונה

אבל מי שמביט בתמונות מבין, נכון שבסופו של דבר הבתים נהרסו, בבתי דרינוף קיבלנו את ההבנה שרוח התורה והציונות בלי פשרות עוד קיימת בהתיישבות!  שעדיין יש מי שמוכן להפסיד את כספו למען ארץ ישראל! שיש אנשים שמוכנים לוותר על עשרות יחידות דיור בשביל משהו שהם מאמינים בו!

בעקבות האלימות והתמונות שפרסמו נוצר לחץ על ראש הממשלה והוא אישר באופן מיידי שלוש מאות יח"ד שהובטחו כמה שנים לפני כן והוקפאו על ידו, ואף הועבר תקציב גדול מאוד באותו יום להתחלת העבודה. היום שנה אחרי כבר התחילו העבודות לבניית השלב הראשון מתוך ה-300 ובעוד מספר חודשים תתחיל בנייתם מחדש של בנייני דריינוף המאושרים.

בעוד מספר חודשים יגיע תאריך ההרס של הישוב עמונה, כשגם הישוב עפרה נמצא בבעיה. זמן טוב להיזכר איך נגמר הסיפור לפני שנה בדיוק.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
להבדיל מהקומבינה שעשו בגבעת האולפנה בבית אל
יאיר | 17-08-2016 17:31
בבוקר זעקו שימסרו את הנפש ובערב הורו לכולם להתפנות בתמורה להסכם לבניית ישיבה חדשה ובתים חלופיים לאנשי שלומם ושם כולם שתקו כולל תנועת קוממיות פחדו מאיימת הכנופיה שניהלה את "המאבק" שהתברר שהיה מאבק על כסף לקופה
2
למדנו שהחוק הו המוסר היהודי
שלום | 18-08-2016 19:31
כן למדנו הלכות גזל למדנו שאין חזקה על גזל כשיש מוחה ולמדתם שהחוק הישראלי הוא החוק שחל עליכם בדיוק כמו כל אזרח ולצעקנים מה עם הבדווים בנגב אז אנא פנו לממשלת ישראל אבל אין בזה אישור לגזלתכם