דב הלברטל מתנצל בפני משפחת מרק - סרוגים

דב הלברטל מתנצל בפני משפחת מרק

בעקבות דברים שכתב לפני מספר שבועות ופגעו במשפחת מרק, מפרסם עו"ד דב הלברטל טור ובו הוא מבקש להבהיר את דבריו: "יחסתי להם, כביכול, תפיסה שהם אינם מאמינים בה"

author-image
דב הלברטל מתנצל בפני משפחת מרק
  (צילום: שלומי כהן, כיכר השבת)

עורך הדין דב הלברטל, מפרסם היום (ראשון) טור התנצלות בעקבות דברים שכתב נגד משפחת מרק, משפחתו של הרב מכאל (מיכי) מרק הי"ד שנרצח בפיגוע ירי בדרום הר חברון בחודש שעבר.

בטורו, המתפרסם באתר החרדי 'כיכר השבת', סיפר הלברטל כי "לפני זמן לא רב, בהיותי במקום מסוים, שמעתי לפתע את קריאתו אליי של פרופ' צבי מרק, אחיו של הרב מיכאל מרק הי"ד שנרצח על ידי מחבלים. הוא ביקש לומר לי שהאלמנה והמשפחה נפגעו מטור שכתבתי באתר זה (כיכר השבת), שכותרתו הייתה שדמי הרב מרק והנערה אריאל זועקים אל המתנחלים מן האדמה".

הלברטל ציין כי אחיו של הרב מרק הסביר לו "שעיקר הפגיעה, הייתה בטענתי שהמתנחלים – ובכללם, כפי שהשתמע, גם משפחת מרק – דוגלים בכך שקדושת הארץ עדיפה מקדושת החיים, וערך האדמה גובר על ערך האדם. לטענתו, תפיסה אידיאולוגית זו אכן הייתה רווחת מזה שנים, אך כיום היא רק נחלת השוליים של המתנחלים ונחלת העבר".

הלברטל טען כי בדבריו של צבי מרק הוא גילה כי האידיאולוגיה הנוכחית של המתיישבים בגב ההר שונה מזו שהייתה בעבר: "הרב מרק טען, שהסיבה העיקרית שהמתנחלים נמצאים על גב ההר, ורוצים ליישב את חלקי יהודה ושומרון, נובעת מההנחה שזוהי החזית השומרת על מדינת ישראל מפני מתקפה של הפלסטינים וחמאס, בעיקר באזור המוגדר כמותניים הצרות שלה. זוהי כיום האידיאולוגיה הרשמית של המתנחלים, וניתן להיווכח בכך במאמרים רבים שכתבו, כך אמר לי. במובן זה, המתנחלים תופסים עצמם כאידיאליסטים שומרי הסף של המדינה, המוכנים לסכן את חייהם כדי שבתל אביב יוכלו לישון בשקט".

בסוף דבריו כתב הלברטל כי "זו הסיבה העיקרית שמשפחת מרק נפגעה מהטור שכתבתי", לדבריו: "כי הרי ייחסתי לה, כביכול, תפיסה שהם אינם מאמינים בה, ומתוכה הסקתי את מסקנותיי באשר לסיכון החיים של המתנחלים".

"לא התכוונתי לייחס דווקא למשפחת מרק אידיאולוגיה זו, וביקשתי מצבי שיעביר זאת. הוא הציע שאכתוב מכתב התנצלות למשפחה. במקום זאת, החלטתי לכתוב הבהרה. היא התעכבה עד כה, מסיבות שונות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 14 דיונים מיין לפי
1
זוהמה אנושית
| 07-08-2016 20:21
עשה את זה רק מפחד שיתבעו אותו. עשה ככה ודיבר ככה על כל המתנחלים שנרצחו ואפילו הציע כמה פעמים לעשות משתה שנרצחו. בן אדם מעוות ושהלוואי שבעזרת ה' שכל קללותיו ומאוייו יתגשמו עליו.
2
לא חזר מהאידיאולוגיה החרדית ההזויה
| 07-08-2016 20:25
מי ששמע את הנ"ל בתוכניות ברדיו גלי ישראל עם אראל סגל , ברור הוא שבכל פיגוע רצחני הוא האשים את המתנחלים. וכעת ההתנצלות באה בגלל שהזוועות היו איומות ונוראות. שיבוש הדעת של ה"גושניק שהשתמד" לא השתנה כלל, והוא מאשים את ההורים שגרים בהתנחלויות המבודדות על הזוועות של המרצחים
3
קשקשן
אלי | 07-08-2016 21:14
קשקשן מחפש כותרות.
4
האמנם התנצלות?
דורון | 07-08-2016 21:23
התנצלות ענינה פנים בפנים אחרת זה סתם מס שפתיים
5
אין מקום לעלבון ואין ערך להתנצלות.
| 07-08-2016 21:37
ההבלים המופצים על ידי הלברטל חדשות לבקרים, אין כל סיבה להפגע מהם. דברי כסיל וכך יש להתיחס אליהם. אבל, גם הוא צריך להתפרנס, ומה יעשה, מקשקש דברי הבל קיצוניים שבקיצוניים שאין ביניהם ובין יהדות שום קשר.
6
עדיף מאוחר מלעולם לא?
| 07-08-2016 21:44
תמהני אם יוכל באותו אופן לנסות ולרדת לעומק אימתתה של כלל הציונות הדתית האמיתית (לא לייטים וקבוצות שוליים אחרות).
7
הם קיימו את מצוות יישוב הארץ בהידור ונהרגו על קידוש השם
אליהו | 07-08-2016 22:11
הלברטל הוא אחד מן המרגלים הדוגל בדיבת הארץ. שיפתח מדי פעם ספרי הלכה, הרמב״ם וכו׳ וילמד מה עלינו לעשות בארץ הזאת.
8
הצחיק אותי פרופסור מרק.
| 07-08-2016 22:56
אנחנו כאן לא בשביל להגן על עם ישראל (אף אחד לא משלם לנו אגרת שמירה). אנחנו כאן בגלל שאנחנו בטוחים שהארץ שלנו. פרופסור מרק הוא גושניק שמבטא עמדה של בודדים ביהודה ושומרון. לגבי תת האדם הזה הרברטל אני מציע לו דחוף להחליף את כל הכדורים.
9
אין התנצלות. הלברטל שונא מתנחלים באופן חולני ומזוויע
משה להמן | 07-08-2016 23:24
הוא מנצל כל במה כדי לכתוב נגדם כאילו הם רוצחים שפלים. כך כתב בזמנו ב'הארץ' וכך הוא כותב כיום בכיכר השבת. אין לפרסם את ההתנצלות שלו כי הוא ממשיך להסית נגדנו כל הזמן בכל במה.
10
שוטה רשע וגס רוח
משה | 08-08-2016 1:14
חבל להתייחס לרשע שכל מה שמעניין אותו זה להרגיז להתסיס ולמשוך רייטינג. מדבר בשם הרב אלישיב זצ"ל בזמן שהמרחק בינו ובין עולמו הפנימי של הרב אלישיב הוא מרחק של גלקסיות ואני לא מתכוין לתחום של לימוד תורה. אדון הלברטל כנראה לא שמע על החפץ חיים ובטח שלא על שמירת הלשון. אני מעריך שאם פעם הוא קיבל את הספר במתנה הוא הפך אותו לשטיח בריצפה. אז מה עשה אדון הלברטל, החליט לתת "הכשר" למשפחת מרק. הוא גילה באופן מפתיע שהם לא שייכים לזן הנכחד של המתנחלים המקוריים. גוש אמונים הצליח להשיק את המתנחל מסוג "דור רביעי" והמתנחל הזה זוכה להכשר של אדון הלברטל. הלברטל מוכן להתחשב במתנחל יתום כזה ולא לגדף אותו. אמנם במידה ואדון הלברטל יגלה שמשפחת מרק "עבדה עליו" ויש בה קצת מתפיסת המתנחל ההזוי של קדושת הארץ, אז ראוי בהחלט בזמן שהמשפחה נמצאת בשיא אבלה לתקוע סכין נוסף בגבם ולהאשים את המשפחה יחד עם כל המתנחלים ברצח. אכן שוטה רשע וגס רוח.
11
גם אני רוצה להתנצל בפני הלברטל
ים | 08-08-2016 12:51
כשקראתי את הכותרת, לרגע חשבתי שהוא בן אדם. ורק כשקראתי את גוף הכתבה נזכרתי שהוא בהמה. עם התנצלויות כאלה- לא רוצים לשמוע ממך. האמת- אם ל"סרוגים" ו"גלי ישראל" היה חוט שדרה, היו מעיפם אותו מזמן. אבל הם מעדיפים קליקבייטס. בלי נדר- לא קורא ולא מאזין יותר להלברטל.
12
אתר סרוגים אתם מצנזרים תגובות? כתבתי כך, ולא העליתם:
ים | 08-08-2016 14:44
גם אני מתנצל בפני הלברטל שחשבתי שהוא בן אדם, אבל באמת הוא בהמה. עם התנצלויות כאלה מי צריך אויבים. סרוגים וגלי ישראל- אולי תפסיקו לתת לו במה בשביל קצת רייטינג? אין גבולות?
13
הלברטל, מגרועי אוייבי הציונות והמדינה היהודית
מנדי | 17-08-2016 15:03
כפוי טובה מבית מדרשם של הסאטמרים ש ר י
14
תגובה לבקשתך החצופה שלא לתת את השירות המתאים
אריה | 07-03-2019 18:25
תגובה לבקשתך החצופה מאת הרב ליצמן שלא לתת את השירות רפואי המתאים לרבנית מגור איש מושחת כמה יפה היה אם לא היית מבטא את המשבה הגזענית שלך ש הליטאים הם מגדלור כל השאר הם השאר כמה אמיתי והוגן היה אם לא היית כותב את השקר הנילוז הזה אצל הרב אלישיב, לא היה מי שבכלל יתקרב לגדלותו. לא היה מישהו כלפיו בשום יחס. בשום יחס. הרב גם לא למד עם אף אחד.