אחרי 14.5 שנה בכלא אתי אלון משתחררת - סרוגים

אחרי 14.5 שנה בכלא אתי אלון משתחררת

אחרי 14.5 שנים בכלא, הגנבת הגדולה בישראל אתי אלון תשתחרר מהכלא. אלון מעלה ב-250 מיליון שקל מהבנק למסחר והביאה לפירוקו. בתנאי השחרור: אסור לה לדבר עם אחיה

author-image
אחרי 14.5 שנה בכלא אתי אלון משתחררת
  (צילום עידו ארז/פלאש90)

אחרי 14.5 שנים בכלא, הגנבת הגדולה בישראל אתי אלון תשתחרר מהכלא.

ועדת השחרורים המורכבת מהשופט בדימוס שלמה שהם, ד"ר עמירם אמיתי ויוסי רחמים קבעה כי מסוכנותה של אלון שמעלה בכספי הבנק למסחר וגרמה לפירוקו, פחתה והיא יכולה להשתחרר בתנאים מגבילים.

בהחלטתה קבעה הועדה "ראינו להדגיש כי המדובר בעבירה הכלכלית אולי החמורה ביותר שנעברה במדינת ישראל שבעקבותיה קרס בנק, נגנבו כספים בשווי של כ- 250 מיליון שקלים, ועלות מעשיה של האסירה למדינה עמדה על כחצי מיליארד שקלים. כפי שכתבנו בעבר ראינו חומרה יתרה בכך שהכספים עברו לארגוני פשיעה וייתכן כי בעקבות מעשיה של האסירה נפגע הציבור פגיעה חמורה הן בתחושת הביטחון שלו והן בגופו."

בקשתה של אלון לקיצור שליש התקבלה בעבר אך נדחתה בערעור לבית המשפט המחוזי, וכעת כשעבר יותר "ממחצית השליש" החליטה הועדה כי לאור התנהגותה הטובה בכלא וכי "לקחה חלק משמעותי בהליכי השיקום אותם עברה, בטיפול הפרטני, במהלך שהייתה באגף השיקום, בפעילויותיה הרבות בחינוך, בקבוצת ההורים, בתיאטרון הקהילתי, בקבוצה לאימון אישי וכן בקורס הקרימינולוגיה שעברה. אין בכל אלה כדי להפחית מחומרת העבירות, יחד עם זאת, יש בהם כדי לשמש בסיס איתן להחלטת שחרור מוקדם."

לא לדבר עם האח

התנאים המגבילים מאוד לשחרורה של אלון כוללים בין השאר איסור ליצור קשר כלשהו עם אחיה עופר מקסימוב, עבורו גנבה את הכסף, בשום דרך עד למועד שחרורה הרשמי מהכלא בעוד כשנתיים. "באם יווצר צורך שהאסירה תשהה עם אחיה באותו מקום באחד האירועים לזכר אימם, לא תתקיים ביניהם כל שיחה."

בנוסף, על אלון לשהות במעצר בית לילי בכל יום, להתייצב בתחנת המשטרה פעם בשבועיים, ונאסר עליה לצאת מהארץ עד 2019.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו