רבני ברסלב הכריזו מלחמה נגד הרב אליעזר ברלנד - סרוגים

רבני ברסלב הכריזו מלחמה נגד הרב אליעזר ברלנד

בהוראת בכירי רבני ברסלב הוסרו מאתר "אוצרות ברסלב" כל שיעוריו של הרב אליעזר ברלנד. מעריציו זועמים

רבני ברסלב הכריזו מלחמה נגד הרב אליעזר ברלנד
  (צילום: מאיר אלפסי, כיכר השבת)

הקלטות משיעוריו של הרב אליעזר ברלנד הוסרו מאתר 'אוצרות ברסלב', המהווה את מאגר השיעורים הגדול ביותר של החסידות.

על פי הדיווח באתר החרדי 'כיכר השבת', גורמים המקורבים למפעילי קו השיעורים ואתר האינטרנט אמרו ל"כיכר השבת" כי השיעורים הוסרו בהוראות רבני החסידות הגרי"מ שכטר והגר"נ ליברמנטש בעקבות האישום החמור נגד הרב ברלנד.

הגורמים מבהירים כי הגרי"מ שכטר נחרץ בדעתו וממשיך בקריאתו "להתרחק מהרב המכונה אליעזר ברלנד ומאנשי קהילתו" כפי שכתב במכתב שנחשף לפני כחודש ב"כיכר השבת".

בעקבות המהלך יצאו מעריציו של הרב ברלנד בקריאה "למחות על חוצפתם ונבלותם" של מפעילי הקו והאתר, כשבהודעות שהופצו בקבוצות הווטסאפ הפנימיות נכתב כי "ברוב חוצפתם שיעוריהם של הרב יום טוב חשין, הרב אליעזר חשין והרב צבי צוקר שנחשבים למתנגדיו של הרב ברלנד, מופיעים בקו הטלפון ובאתר האינטרנט של "אוצרות ברסלב".

מ"שובו בנים" נמסר בתגובה: "מנהל קו אוצרות ברסלב זה אדם שהגיע מחסידות אחרת והוא מאלה שמובילים את ההשמצות העלילות וכל המחלוקות בתקופה האחרונה אנחנו שמחים לא להיות חלק ממנו ולא לסייע לו בשום דרך. מאז שהוא התחיל את המלחמה המלוכלכת נגד הרבנים ע"י הפצת מיילים עם שמות בדויים וכדומה, בוטלו עשרות הוראות קבע של אנשים שתמכו בקו שלו והפסיקו להתקשר לשם. הגביר הידוע ישראל זינגר שתרם להם את כל המערכת העביר את מחאתו החריפה נגדם על הצעד הזה ואף יצא במספר ראיונות של תמיכה גורפת בהרב ברלנד. כיום הקו המרכזי של ברסלב שמוביל עשרות מונים מעל כל קו אחר זה קו המידע של שובו בנים שם ניתן לשמוע שיעורים בכל תחום ועניין ממגוון רבנים ומשפיעים ויש לזה האזנה גוברת מיום ליום של אנשים מכל גווני הקשת ומכל רחבי העולם. הצעד הזה שעשו זה לגמרי על דעת עצמם ושום רבנים לא אמרו להם לעשות זאת וודאי שלא הרב שכטר שהעביר לנו מספר מסרים שאינו חפץ לקחת חלק במחלוקת ואף יוציא הבהרה ברורה בנושא בימים הקרובים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
עליהם להתנער ממנו לחלוטין
יהודי | 03-08-2016 14:25
לצמצם את חילול ה' הגדול
2
הכותרת היא שקר
ד | 03-08-2016 20:48
חבל שאתם משתפים פעולה עם מידע לא מבורר ועושים קופי מכיכר השבאב. בין מה שיש בבית המשפט לבין מה שמטייל בתקשורת יש תהום עמוקה מאד.
3
מוגרבי
משה | 04-08-2016 7:24
בלי הרב ברלנד העולם לא יתקיים תפנימו צדיקים טובים שהרב ברלנד קודש קודשים בלי לפגוע באף צדיק הרב אטהב ביזיונות בזכות הרב העולם קיים ראיתם את זה שהרב היה בחול כמה גזרות היו עכשיו המשיח כאן בארץ תפנימו הכל הבל הבלים מה שמספרים על הרב רוצים בכח להפיל אותו בחיים זה לא יקרה כל הטלוויזיות העיתונים והאתרים הם שקר מוחלט אסור להאזין ולראות כי זה טומעה הרב ברלנד עם שלם איתך באש ובמייים אתה צדיק הדור נ. ק. ו. ד. ה
אליעזר ברלנד ימח שמו וזכרו שם רשעים ירקב
אני | 01-01-2020 16:40
.
4
משה מוגרבי
משה מוגרבי | 04-08-2016 13:32
רבנים שיוצאים נגד הרב ברלנד הם רבנים קליפות אסור לשמוע אותם ןלסלק אותם מהמדינה אין להם את ואהבת לרעך כמוך לדון כל יהודי בזכות אין להם את זה הם קליפות עמלק כל מי שמדבר על הרב ברלנד הוא קליפה רצינית יותר מגוי הרב ברלנד העם איתך אתה צדיק הדור של עם ישראל ימים יגידו אוהבים אותך ותומכים בך לאורך כל הדרך השם איתך לא להתיחס לרבנים קליפות
5
אסור לקרא לו...
| 04-08-2016 16:43
אסור לקרא לו רב ומי שקורא לו רב עושה מעשה השבתאים שהלכו אחרי שבתאי צבי שם רשעים ירקב