מי בראש? • פרשת מטות בראי הזוגיות

בהסכמתו מעביר משה רבנו מסר נסתר וחשוב, הוא חוזר על נוסח הבקשה שלהם, אך משנה את הסדר: "בְּנוּ לָכֶם עָרִים לְטַפְּכֶם וּגְדֵרֹת לְצֹנַאֲכֶם וְהַיֹּצֵא מִפִּיכֶם תַּעֲשׂוּ" . הסדר הנכון הוא קודם כל בתים לילדים ורק אחר כך מכלאות לצאן

מי בראש? • פרשת מטות בראי הזוגיות

הגענו הביתה, מותשים, הלשון בחוץ. עוד יום עבודה מתיש ומעייף. אנחנו נזרקים על הספה, מהנהנים בחיבה לאחד מהילדים שבקושי הצלחנו לזהות, ונרדמים.

עם ישראל עומד על סף הכניסה לארץ, לאחר מלחמות עם עוג מלך הבשן וסיחון מלך חשבון, גם עבר הירדן המזרחי נכבש ונופי הארץ המובטחת כבר פרושים נגד העיניים. שבט ראובן וגד, שהיו בעלי מקנה אדיר, התלהבו משטחי המרעה המשובחים שמצאו וביקשו ממשה רבינו להתנחל מעבר לגבולות המקוריים: "גִּדְרֹת צֹאן נִבְנֶה לְמִקְנֵנוּ פֹּה וְעָרִים לְטַפֵּנוּ", משה נוטה שלא להסכים, אך לאחר שבני שבט ראובן וגד מתחייבים לתרום את חלקם במאמץ המלחמתי בכיבוש הארץ הוא מסכים.

בהסכמתו מעביר משה רבנו מסר נסתר וחשוב, הוא חוזר על נוסח הבקשה שלהם, אך משנה את הסדר: "בְּנוּ לָכֶם עָרִים לְטַפְּכֶם וּגְדֵרֹת לְצֹנַאֲכֶם וְהַיֹּצֵא מִפִּיכֶם תַּעֲשׂוּ" . הסדר הנכון הוא קודם כל בתים לילדים ורק אחר כך מכלאות לצאן.

סדרי עדיפויות הם אבן יסוד בהצלחת הבנייה והצמיחה האישית, הזוגית והמשפחתית. עלינו להבחין ולהבדיל בין העיקר לתפל, לדאוג שהאמצעי לא יהפוך למטרה. כמובן, חייבים להעניק לאמצעים את היחס הנכון ולהשקיע בטיפול בהם את תשומת הלב הראויה, אבל זה עדיין לא הופך אותם לדברים החשובים באמת בחיים.

=======

הכותבת היא הראלה ישי, שדכנית ותיקה, בעלת רשת משרדי השידוכים דו-לב ומחברת הספר "סטטוס: בזוגיות".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צודקת ביותר.הזוגיות והאכפתיות מהילדים
| 29-07-2016 15:07
זה העיקר ורק שם נמצא האושר.כל השאר זה בריחה מהאמת.הקבה ברא איש ואשה כלומר 2 יחידים ולא אחד שיכול בעצמו לעשות הכל כי כדיש שניים וקו ילדים חייבים לעבוד על המידות כדי להחזיק בית נורמלי וטוב. האיש צריך לדאוג גם לילדים ולא רק לאשתו שמספקת אותו השם ישמור.ואשה שסובלת את בעלה הטרדן יש לה מצווה גדולה ביותר.כל החיים הם מצוות עם שכר מושלם מהקבה.רק סבלנות. כשרואים צדיק ורע לו ורשע וטוב לו זה גם חלק מהיסורים של הרואה את העוול כביכול.מי שצדיק באמת רואה את נפילת הרשעים והצלחת הצדיקים.