למרות הקלטת: הרב ברלנד שוחרר למעצר בית - סרוגים

למרות הקלטת: הרב ברלנד שוחרר למעצר בית

בית המשפט המחוזי בראשון לציון שחרר למעצר בית את הרב אליעזר ברלנד החשוד במעשים מגונים ותקיפה בנסיבות מחמירות, וזאת למרות הקלטות המפלילות שנחשפו אתמול

למרות הקלטת: הרב ברלנד שוחרר למעצר בית
  הרב ברלנד בבית המשפט (פלאש90)

פרשת הרב ברלנד. בימ״ש השלום בראשל״צ החליט לשחרר בתנאים מגבילים את הרב אליעזר ברלנד לרבות מעצר בית מלא למשך שבוע. ההחלטה מעוכבת ב-24 שעות על מנת לאפשר למדינה לערער עליה, כך שבשלב זה יישאר הרב במעצר.

במסגרת הדיון הגישה יחידה ארצית של משטרת ישראל שמנהלת את החקירה בעניינו הצהרה על כוונת פרקליטות מחוז ירושלים להגיש נגדו כתב אישום בגין העבירות המיוחסות לו,העוסקות בחשד לביצוע עבירות של מעשה מגונה במספר מקרים ותקיפה בנסיבות מחמירות

 

ההחלטה התקבלה על אף הקלטות שנחשפו אתמול בערוץ 2 בהן נשמע הרב אליעזר ברלנד כשהוא מתאר מעשיו נגד אחת הנשים. על פי הדיווח, ההקלטות המדוברות בוצעו לפני כארבע שנים על ידי שניים מחסידיו של הרב ברלנד. השניים הורו אז לשרוף את כל ההקלטות והחומרים המרשיעים נד הרב, זאת משום ש"עם המשטרה לא משתפים פעולה". ההנחייה הועברה לאחר שהתברר שמתנהלת חקירה נגד הרב.

את כבר לא אשת איש

למרות זאת, היה מי שהספיק להקליט את אמירותיו המפלילות, לכאורה, של הרב באמצעות נגן MP3. אתמול העביר אותו אדם את החומרים לידי חוקרי היאחב"ל. בהקלטה נשמע הרב ברלנד מתאר את המעשים שביצע לכאורה באחת המתלוננות.

"היא היתה אנוסה גמורה מתחילה ועד סוף", נשמע הרב בהקלטות. "אחרי זה היא חשבה שזה מותר, היא חשבה שזה… בפעם הראשונה אני אנסתי אותה והיא מותרת לבעלה בלי שום ספק. היא לא הבינה מה קורה אין לה שום צורך בשום גט. ואחרי זה היא כבר שאלה אותי: מה? מה קורה כאן? אמרתי לה: את כבר לא אשת איש!".

אחר כך נשמע הרב אומר שהמעשה לא בוצע מהסכמת האישה המדוברת. "אף פעם היא לא עושה את זה מרצונה הפרטי שלה", אמר. "היא מבינה את זה כשליחות אלוקית להיות אשתו של הרב".

עו"ד רחל תורן שמייצגת את הרב ברלנד מסרה כי "מדובר בעוד סיפור בדים, פרי מדרשם של מתנגדיו של הרב, העושים כל מאמץ אפשרי על מנת לגרום למעצרו ולהכפשת שמו, ביניהם בני משפחה. לו היה בסיפור שמץ של אמת היתה אותה אישה מגישה תלונה במשטרה על אונס. וגם אז לא ניתן היה להוסיף זאת לאשמות נגדו בשל גדר צו ההסגרה. מדובר במעשיה נוספת שמטרתה להצדיק מעצר שווא בתיק שלא מצדיק מעצר של יום אחד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו