האמת מאחורי הטענות של הרב בני לאו / דעה - סרוגים

האמת מאחורי הטענות של הרב בני לאו / דעה

הרב בני, אכן יש מורכבויות. נכון, החיים אינם חד ממדיים. תלמידי חכמים תמיד עסקו בחילוקים בין מקרה למקרה. אך כל המורכבויות שייכות לאמת אחת ויחידה – תורת ה' והמוסר האלוקי שהם הצדק והיושר האמיתיים. מורכב מדי?

הרב שמריהו הופמן
האמת מאחורי הטענות של הרב בני לאו / דעה

שמעתי את שיעור הוידאו של הרב בני לאו, בנושא הרב יגאל לוינשטיין, ואנסה לנתח את שאלותיו.

איך אפשר לומר על הרפורמים נוצרים? – ובכן, הרב יגאל לוינשטיין ועוד רבנים באותו הכנס הסבירו שהרעיונות הרפורמים אינם חדשים, אלא דומים מאוד לנצרות. שכן, כשם שהנצרות אחזה בכתבי הקודש אך הסבירה שאין רצון ה' לקיום המצוות באופן מעשי, כך גם הרפורמים. ופה, הרב בני, אנו נדרשים להכיל קצת מורכבות: הרעיונות נוצריים, אך האנשים יהודים. ודאי שכל מי שמוגדר ע"פ התורה כיהודי- הוא יהודי. יהודי שחוטא במעשיו או בדעותיו נשאר יהודי. הרפורמים חוטאים במעשיהם (אי קיום מצוות) ובדעותיהם (חוסר אמונה בעיקרי הדת: שהתורה לא מוחלפת, שאור ה' משגיח על התורה שבעל פה ועוד) אך חטאים אלו אינם מפקיעים את יהדותם. מדוע אתה טוען נגד הרב יגאל שהוא הוציא יהודים מכלל ישראל?

הרב יגאל  אינו מכבד את מפקד חיל החינוך. – לדעתך, מפקד חיל החינוך צודק ואילו במכינת עלי מפחדים ממורכבות, לא מלמדים את הרמב"ן שכותב שיש סכנה לחייל שנלחם שתדבק בו מידת האכזריות, ולא מוכנים לשמוע דעות שונות מדעתם.

בוא ניזכר בעובדות. מפקד חיל חינוך סגר את תודעה יהודית ולא תודעה יהודית את חיל החינוך.    מי מפחד ממורכבות? בחיל החינוך מנסים למנוע מחיילים לשמוע דעות של תלמידי חכמים, רבנים ומרצים שמאמינים בצורה חד משמעית בצדקת דרכו של צה"ל שנלחם נגד אויבינו שנים רבות. מדוע אינך מתקיף את חבריך בחיל חינוך על פחדם מדעות אחרות ועל סגירותם- שלא מכבדת כלל את דעתם של המרצים והרבנים בתודעה יהודית?

בכל ישיבה או מכינה לומדים על מלחמה. יודעים ומעמיקים בדברי חז"ל, ראשונים ואחרונים. מודעים למורכבות, עוסקים בה ומבררים רוחנית ואנושית את הצדדים של הרצון העמוק להיטיב לכל, לעומת הצורך למגר בתקיפות כל מי שמפריע לטוב להופיע.

אם כולם מודעים למורכבות המוסרית שקיימת בלחימה, אז על מה הוויכוח? הוויכוח הוא על ההשוואה החמורה של חיל החינוך בין ישראל לגרמניה הנאצית. חיילי צה"ל עוסקים במעשים של קודש, מקיימים מצוות התורה של כיבוש ארץ ישראל מיד גונביה ועזרת ישראל מיד צר. אנו מגנים על עצמנו מכוחות טרור רצחניים, נלחמים נגד כוחות רע וחושך של שקרנות, אלימות וצביעות (איראן, חמאס, חיזבאללה, פלסטינים). אתה צודק, גם המקיים מצוה צריך להיזהר לקיימה בצורה נכונה. בגרמניה, לעומת זאת, הכל רע. במלחמה שלהם, הפגיעה באחרים היא המטרה. ההשוואה של חיילינו לגרמנים אינה תמימה. יש אג'נדה במדינת ישראל- שרבים ממנהיגי חיל החינוך נמנים עמה, שחושבת שארץ ישראל שייכת לפלסטינים ואנו כובשים מרושעים. הם סבורים שהטרור הוא תוצאה של הציונות ומלחמותיה ולא שמלחמות הציונות הן תוצאה של הטרור. לכן הציונות היא בעיניהם רשעות וכיבוש מכאן נולדה ההשוואה המזעזעת הזו.

זכור הרב בני שלמילים יש כח. הדיבורים של חיל החינוך עלולים להחלישנו בצדקת הדרך ולמנוע את הצלחת עם ישראל בכיבוש הארץ.

דברי הרב יגאל בכנס מרכז ליב"ה

הביקורת על חד מיניים תגרום להם לפגוע בעצמם – הרב בני, הגזמת ! כשרב יאמר שלבגוד בבן או בבת הזוג זהו מעשה נתעב – האם גם כאן נחשוש שמא אחד השומעים עלול לפגוע בעצמו כתוצאה מדברי הרב?

על הרבנים ותלמידי החכמים מוטל לקדם את הציבור מבחינה מוסרית. אנו צריכים לומר בחריפות שאנו נגד תופעת הגנבים, הפדופילים, הרמאים וכל מעשי הרשעה. העולם נבנה מאמירות מוסריות של תלמידי חכמים. כשם שבעולם מקובל להסתייג בחריפות מאיסורי גניבה ובגידה, כך אנו, תלמידי משה רבינו, נסתייג ביתר שאת נגד תופעות שהתורה אסרה וראתה בהם תועבה. כל רב בישראל צריך לומר באופן ברור שלקיים קשר מיני עם בני מינך זה מאוד לא טוב- זו סטייה מהתכונה המינית שה' ברא בך. זו עבירה, זה מעשה פסול.

ושוב, הרב בני, קצת מורכבות. ודאי שיש לחלק בין הנטייה לבין המעשה. מי שבאופן אישי נמשך לבני מינו דומה למי שנמשך לאחותו, לאשת איש או לילדה- יש לו משיכה לדבר שאסור וראוי שיתעלה ויתגבר על כך. לכל אדם יש יצר רע. אם הוא אינו יכול לגבור על נטייה זו הרי הוא כאנוס מחמת נטייה גנטית או קלקול תרבותי- וודאי שצריך לאהוב אותו ולעזור לו ככל אדם. ואם הוא מתקשה להינשא לבן המין השני- ננסה בכל כוחנו לעזור לו מתוך כבוד ואהבה. אך מי שמקיים קשר מיני עם בני מינו עובר איסור חמור, ולא יתכן שרב בישראל לא יורה בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים שאסור להתנהל על פי נטייה זו. כל רב צריך להורות שמשפחה בישראל היא קשר של קידושין ונישואין של איש ואישה, ואין שום משפחה אחרת.

לסיכום הרב בני, אכן יש מורכבויות. נכון, החיים אינם חד ממדיים. תלמידי חכמים תמיד עסקו  בחילוקים בין מקרה למקרה. אך כל המורכבויות שייכות לאמת אחת ויחידה – תורת ה' והמוסר האלוקי שהם הצדק והיושר האמיתיים. מורכב מדי?

=======

הרב שמריהו הופמן הוא ר"מ בישיבת מצפה רמון

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
29 תגובות - 29 דיונים מיין לפי
1
קשה להתווכח באופן עניני, חיבים לשלב עקיצות....
חבל | 22-07-2016 11:28
לשם שנוי קצת יותר מכובד מהרב אבנר פורת....
2
האם רק לליברל מותר להשמש במתודות?
אלעד | 22-07-2016 12:01
3
אכן, טענת המורכבות באה מהרב בני בצורה מזלזלת
איציק | 22-07-2016 12:01
המילה מורכבות מורידה את כל הלהט והאמונה בצדקת הדרך. בעידן שבו שוברים כל מבנה והורסים כל מוסכמה קשה לקבל אנשים שיודעים מה הם רוצים מעצמם ולא מתפשרים. יש רבני ynet שחייבים להשתלב בהתדרדרות המוסרית הכללית ולכן להם הכל מורכב
4
יש רבנים בישראל
אהרון | 22-07-2016 13:01
כולי תקווה שיותר ויותר נשמע דברי טעם והסברה אמיתית. ברוך ה. הגיע הזמן שהרב שמריהו ואחרים יציגו את סברת דעת תורה ברבים.
5
הוא דוקטור.לא בטוח שאם היו שואלים את גדולי ישראל אם הוא רב הם היו עונים שכן
| 22-07-2016 14:05
6
הרב שמריהו תותח
| 22-07-2016 15:02
תגובה עניינית, מקצועית, מיושב. הרב שמריהו קו'ניק, לא? אם כן, קצת חול בעיני המבקרים את ה'קו'...
7
כל הכבוד!! דברים כדרבנות!!
אלי | 22-07-2016 15:17
מאמר בהיר ויפה!
8
תכל'ס לא ענית לטענות של הרב בני לאו...
| 22-07-2016 15:29
לא מכיר אותך, אבל לא ממש ענית. הרי אתה בעצמך כותב שצריך לאהוב אנשים אלו ולכבדם ככל אדם, אך להסתייג ולגנות משכב זכר כשלעצמו שזה איסור תורה. זה בדיוק מה שאמר הרב בני לאו (אגב, גם הרב דרוקמן, אולי תכתוב בציניות גם לו). מסתבר שעם קצת מאמץ אתה מצליח לראות דברים מורכבים. והציניות במאמר שלך מעידה על הכותב ועל רמתו בעיקר. אגב, בנושאים רבים (כמו היחס לרפורמים) אני חולק לגמרי על הרב בני לאו. עדיין לא אזלזל בו כמוך. לפעמים אני מסכים איתו ולפעמים חולק עליו. מורכב. לא בקו.
9
מה אתה מבלבל במוח...
יניב | 22-07-2016 15:32
מחלוקת יכולה להיות בין גדולי עולם לא בין נשרים לגוזלים שרק התחילו לעוף. באמת אתם משווים את הגוזל לנשרים הגדולים שיושבים כל היום וכל הלילה על התורה? תשמעו את הדרשות שלו ותבינו שהבן אדם קוקו. מצטער אבל יש היום המון רבנים כאלו. איך אמר הגאון אלישיב זצ"ל: "לא כל מי שהוציא תואר רב, הוא רב"!
10
יש לו דעות מעניינות. זה לא תורה!!!
משה | 22-07-2016 15:34
תורה קיבלנו משמים נכון היא בארץ אבל יש קריטריונים מסודרים למה זה תורה ולמי מותר לפסוק. לא כל אחד מהגיגי לבו , 929 ... זה תורה. במיוחד הזהירו אותנו הרב חיים ויטאל ור' נחמן מברסלב ממפורסמים של שקר.ראה ההקדמה של מוהרח"ו ל'עץ חיים'. מי שמחפש פרסום ולא מבין שהוא כלי שרת בידי שונאי ישראל וגם מבני עמנו שהם שונאי תורה, יבוא יום ויעמוד על טעותו ועל הנזק שגרם לעם ישראל
11
קרוב לרפורמים
| 22-07-2016 18:22
"הרב" בני לאו הוא כמעט רפורמי. אין צורך להתווכח איתו.
12
״להעליב זה דבר איום ונורא, הלבנת פנים זה דבר שאינו יהוד
משהה | 22-07-2016 18:44
רב לויינשטיין דיבר בצורה כל כך לא מקובלת שרקמעודדת שנאת חינם. עצוב!
13
הנצרות "לא באה לבטל את התורה אלא לחזק אותה" - לכן
,,, | 23-07-2016 21:40
היא דוקא מתאימה לחרדים. גם ל"אונן בחברותא" היא חיזוק של ה"בן אדם לחברו". שיא החרדיות!
14
יפה מאד. גם אני הרגשתי כך שכשמעתי את הרב לאו
יאיר | 23-07-2016 21:46
הרב לאו חטא בשטחיות וחד ממדיות ככה הוא שמע את דברי הרב יגאל, ואז האשים את הרב יגאל בשטחיות וחד ממדיות. גם אני הרגשתי שדוקא הרב יגאל הוא המורכב ואילו הרב בני לוקה בשטחיות, ומדבר בסיסמאות. תודה לכותב שניסח את הדברים יפה
15
לא ממש ענית לשאלות של הרב לאו....
משה | 23-07-2016 22:25
הזלזול שלך לא משכנע. מורכבות זה מילה גסה רק בקו
16
לכל המגיבים
ארז | 23-07-2016 23:21
פשוט אוסף של שטויות
17
לא יפה
רב מהדרום | 23-07-2016 23:29
הרב שמריהו לצערי החמיץ את המסר האמיתי בציניות מכוערת חבל זה פשוט לא יפה.
18
חלאס
נועם | 24-07-2016 0:03
חלאס כבר עם הגוש קו לפעמים תפעלו עם שכל לפני המיתוג, רפורמים הם מנסים לשנות את תורת משה לתורה לפי מה שבא להם. הם אולי יהודים(אם כי יש המון מתבוללים אבל נעזוב אתזה) אבל יהודים שמנסים לשנות את תורת משה ולזה אנחנו אומרים לא! לא משנה כמה כסף הם מביאים כמו שהרב בני לאו אמר, שיביאו אפילו מיליוני שקלים אבל עם זה בא עם הרס וחורבן לתורה שיעופו מפה לכל הרוחות. ואני מסכים עם הרב שמריהו הופמן בנוגע ל"סטייה" לקרוא להם סוטים זה מעליב אבל הם גורמים זאת לעצמם, אם בן אדם נמשך לנכדה שלו אז יש לו סטייה מהנורמה הוא יצטרך להתגבר עליה, מה יגיבו האנשין אם אותו אדם יצא לרחובות ויצעק "תראו אותי אני נמשך לנכדה שלי" אני בטוח שהתגובות לא יהיו נחמדות במיוחד, אלא אם כן יש אנשים שהשתגעו לגמרי עם הפלורליזם שלהם אבל מזל שזה אסור חוקית.. בינתים..
19
כמו שחתמת בסוף דבריך סטיגמה מצוצה
8סטיגמתי | 24-07-2016 1:42
תשקיע קצת חשיבה עצלן , את הציניות בהחלט היה ניתן לסנן
20
2 דתות
ישנם 2 דתות | 24-07-2016 1:45
האחת חשוכה לוחמנית נרקסיסטית ואלימה , והשניה מכבדת מקדמת מאמינה באדם ... הראשונה נקראת דת הפוליטיקלי קורקט
21
מי שהיה בבית בנסת רפורמי ראה כמה הם דומים לנוצרים.
סתם יהודיה | 24-07-2016 8:07
גם אם הלכתית יהודים. מעבר לכך עדיין לא כל הרפורמים הם נוצרים אך רובם כבר אינם יהודים. הם הולכים ונכחדים מעם ישראל. אולי זו הסיבה שלמרות שא"י אינה על ראש שמחתם, בלשון המעטה, הם הבינו שרק כאן הם יוכלו לשרוד יותר זמן לכן נזכרו בנו והתחילו לדרוש זכויות בארץ.
22
יונצ
נוצרי קתולי קצת ניסחפת אם להחרים אם | 24-07-2016 9:19
נוצרי קתולי קצת נסחפת אם החרמות
23
חזק מאוד!
ו | 24-07-2016 15:44
מאמר יפה
24
אין פלא שבני לאו נגד הרב לוינשטיין כי אחיו הוא רב אצל
| 24-07-2016 18:48
הרפורמים. ואת זאת ראינו לפני כמה שבועות באחד האתרים. אז ברור שבני לאו חייב להיות בראש אחד עם אחיו, אעפ"י שהמצאת 929 שלו על התורה לא מקובלת עלינו .
25
בני לאו אינו רב!
חסוי | 25-07-2016 1:33
דוקטורים אכן יכולים להיות רבנים (כמו הרב ליכנשטיין, הרב הרצוג ועוד), אך לא כאשר כל תורתם בא מהאקדמיה! התורה חייבת להיות מבית המדרש, במקום שיצאו גדולי הרבנים, ראשי ישיבות ההסדר והגבוהות. מי שאומר שאני רק מרבה מחלוקת ושנאה, הרבנים 'החרדלניקי"ם' כלשונכם טוענים שאין בינינו לבין החרדים שום מחלוקת, חוץ מהעניין של מדינת ישראל והחילונים (אולי גם הלבוש). מי שמנסה לפתח את זה לנושאים כגון: חברה מעורבת, לימודי ליב"ה ועוד, רק מרבה את המחלוקת. אז אנא מכן, עזבו את הרב לוינשטיין ורבותיו (כמו הרב צבי טאו שליט"א), לכו להציק לאנשים אחרים.
26
תתחילו לקרוא ביקורת המקרא ותתפכחו מעיוורון הדת והסכסוכי
רונן | 25-07-2016 10:03
לא יאומן איזה עיוורון של לדתיים שממשיכים להאמין בהבלי הדת. הלו, בני אדם המציאו הכל !
27
רב? ערב-רב!
יהודי | 25-07-2016 11:18
מהדרום?- לא נראה כך. בדרום המנורה, סמל החכמה הנעדרת מהתגובה.
28
תיקון אחיו של הרב לאו הוסמך לרבנות קונסרבטיבית
עובדה | 25-07-2016 12:48
והיה מדורשי כפיית האתוס הלהטבי על כל חברי התנועה הקונסרבטיבית
29
יש סתירות בביקורת המקרא.
חסוי | 26-07-2016 0:09
אנחנו לא אלו שעיוורים, אלא זה אתה בלבד!