דיווח: הרבצ"ר ביקש להתפטר מתפקידו; צה"ל: "לא היה ולא נברא" - סרוגים

דיווח: הרבצ"ר ביקש להתפטר מתפקידו; צה"ל: "לא היה ולא נברא"

הרב הצבאי הראשי, הרב רפי פרץ, ביקש לסיים את תפקידו בצה"ל בעקבות העברת ענף תודעה יהודית. דובר צה"ל ל'סרוגים': "טענות משוללות כל יסוד"

דיווח: הרבצ"ר ביקש להתפטר מתפקידו; צה"ל: "לא היה ולא נברא"
  (צילום: אביר סולטן/פלאש90)

טלטלה נוספת ביחסי הצבא והציבור הדתי לאומי.

הרב הצבאי הראשי, הרב רפי פרץ, ביקש לסיים את תפקידו ולפרוש מצה"ל בעקבות משבר התודעה היהודית בצה"ל, במסגרתו הועבר ענף תודעה יהודית מהרבנות הצבאית לאכ"א, כך חושף המגזין הדתי לאומי 'שביעי'.

ראוי לציין כי הפרשיה הזו מתווספת לפרשות אחרות שהוסיפו לאחרונה אווירה עכורה בין הצבא לציבור הדתי לאומי. גורמים המקורבים לרב הצבאי הראשי אישרו ל'שביעי' את הפרטים.

"אין ספק", אמר גורם המקורב לרב הצבאי הראשי, "תהליכים שונים שמתחוללים בצבא ולקיחת ענף תודעה יהודית מהרבנות הצבאית גרמו לרב רפי פרץ לשים את המפתחות לאחר שש וחצי שנים". הסיבה שהרב רפי פרץ לא הפך את השולחן והתפטר ברעש וצלצולים, היא משום רצונו "שלא לזעזע את המערכת" אבל הקש ששבר את גב הגמל היה "לקיחת אגף תודעה יהודית מהרבנות הצבאית".

בשיחה ל'סרוגים' נמסר מדובר צה"ל כי ״הטענות לפיהן הרב הצבאי הראשי, תא״ל רפי פרץ הודיע על פרישתו בעקבות העברת ענף תודעה יהודית לאגף כוח האדם אינן נכונות ומשוללות כל יסוד. נדגיש כי פרישתו של הרב נקבעה במהלך החודשים האחרונים ואין לה כל קשר לתהליכים המתקיימים בצבא בעת האחרונה״.

בתוך כך, כתב אתר ynet יואב זיתון פרסם הבוקר (ג') כי בצה"ל החליטו לבחון מחדש את שיתוף הפעולה עם הרב יגאל לוינשטיין, וזאת לאור נאומו בכנס מרכז ליב"ה, בשבוע שעבר.

זיתון מפרסם כי בצה"ל החליטו כעת לבחון מחדש האם להתיר לו להגיע לבסיסי צה"ל ולדבר בפני חיילים ולוחמים, כפי שעשה בעשרות השנים האחרונות. ההחלטה בנושא, תתקבל לאחר שיבהיר את דבריו – מה שבינתיים עוד לא קרה.

במקביל, היום היה אמור להגיע ראש אכ"א, אלוף חגי טופולנסקי לביקור במכינה בעלי, אך דחה את הביקור בגלל הסערה.

דברי הרב יגאל בכנס מרכז ליב"ה

לסרוגים נודע כי היום או מחר, צפוי הרב יגאל לכנס את תלמידי המכינה והישיבה לשיחה בה יפרוש בפניהם את המצב בצה"ל, ויתייחס גם על "הדברים שמותר להגיד ועל מה שלא".

נזכיר, כי אתמול יצאה הודעה מטעם משרד הביטחון, ובה גינוי לדבריו של הרב יגאל. ההודעה חריגה, משום שבדרך כלל גינויים יוצאים מפיו של השר הממונה ולא מטעם המשרד. לצורך העניין, את התפילה של הרפורמים בכותל אמור לגנות שר הדתות ולא המשרד. שר הבטחון ליברמן התעלם מהצורך לביקורת, ואף חיזק את הטענות של הרב יגאל בכך שהורה לבדוק אותן.

אמש התייחס גם יו"ר הבית היהודי שר החינוך נפתלי בנט לנושא ואמר כי "ההלכה נועדה לקבוע מה אסור ומה מותר, ההלכה לא נועדה להיות כלי מפלג ולא כלי שמסמן אנשים, זהויות או מגזרים. אי-אפשר לכנות ציבור שלם בכינויי גנאי ולהסתתר מאחורי ההלכה. הדברים שנאמרו אינם מקובלים עליי. זו אינה דרכה של הציונות הדתית".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
בישראל יש מהפכה צבאית מתחת לשולחן
| 20-07-2016 0:49
איפה שר הביטחון?
2
בדיקה
SPD | 20-07-2016 10:14
בדיקה
3
הפרדה
| 20-07-2016 17:31
טיפול מחייב הוא הפנמה של המציאות שהציונות והדת אינן חד הן והן מכילות אינטרסים שונים המחייבים הפנמה והערכות להגדרה חדשה של יעדים.