הכירו את הדיין החדש: מי אתה הרב ציון לוז? - סרוגים

הכירו את הדיין החדש: מי אתה הרב ציון לוז?

"הרב לוז הוא אדם שמסוגל לארגן הילולה לבבא סאלי עם סיפורי מופתים יום אחרי שיעור מעמיק בחסידות עם רבי צדוק" כך מתואר הדיין החדש בבית הדין הרבני הגדול. הכירו את הדיין

author-image
הכירו את הדיין החדש: מי אתה הרב ציון לוז?
  (צילום: יעקב כהן/פלאש90)

"סיפור חייו של הרב ציון לוז, שנבחר אמש לשמש כדיין בבית הדין הרבני הגדול, הוא סמל להצלחה גדולה של עולם התורה הציוני-דתי.", כך מתאר אותו תלמידו הרב אבינדב אבוקרט, בוגר ישיבת כרם ביבנה.

"ילד באר-שבעי מרוקאי שצמח במוסדות הותיקים של ישיבה תיכונית באר שבע, ישיבת כרם ביבנה וכולל ארץ חמדה וחזר להיות אב בית דין בעיר ילדותו ולהעביר שיעורים בישיבה התיכונית שבה גדל."

הרב לוז (במקור אילוז) נולד במרוקו בשנת 63' ועלה לארץ באותה שנה,הוא למד בישיבת ההסדר בכרם ביבנה ושרת בחיל השיריון. בגיל 29 הוסמך לרבנות וחמש שנים מאוחר יותר הוסמך לרבנות עיר. שש שנים הוא למד לדיינות עד שגם בהם הוסמך בהצטיינות. בשנת 2007 מונה לדיין בבית הדין הרבני בעירו – באר שבע ולאחר שמונה שנים התמנה לאב בית הדין.

"הרב לוז הוא אדם שמסוגל לארגן הילולה לבבא סאלי עם סיפורי מופתים יום אחרי שיעור מעמיק בחסידות עם רבי צדוק. מי שחינך אותנו להעמיק בתורה אבל סיפר ששילם בחזרה את המלגות שקיבל כאברך כדי לא להתפרנס מהתורה." מספר הרב אבוקרט.

לא על חשבון האחרים

על הדרך בה 'התמודד' לכהונה בבית הדין הרבני הגדול, מספר חתנו אבישי גרינצייג: "כאשר חמי הציג את מועמדותו, הוא הוסיף מכתב לחברי הוועדה, שבו כתב שהוא לא מעוניין בשום אופן שהמועמדות שלו תהיה על חשבון שני המועמדים האחרים של הציונות הדתית: הרב איגרא והרב שפירא.

בנוסף לכך הוא לא הפעיל שום קשרים גם כשפנו אליו גורמים בכירים בעולם הרבנות ובעולם הפוליטי מיוזמתם כדי לסייע לבחירתו. חמי אפילו לא הרים טלפון לחברי הוועדה. פשוט הגיש את מועמדותו, וזהו. "אני עשיתי את ההשתדלות שלי, ואם ה' רוצה אני אבחר".

גריינציג מוסיף "הצעתי לו כמה פעמים את עזרתי, אבל הוא ביקש ממני בכל הפעמים שלא לסייע לו, לא לפני הקלעים ולא מאחוריהם. "אם ה' רוצה, אני אבחר". אמרתי לו שכל הכבוד לו אבל ככה הוא בחיים לא ייבחר, כאשר יש מועמדים אחרים שיושבים על הווריד של הוועדה, והפוליטיקאים בוחשים בקדירה ומפעילים על חברי הוועדה מכבש לחצים. למרות הכל, לא הצלחתי לשכנע אותו. אולי זו הבשורה הגדולה מכל הסאגה הזו: אפשר להיבחר גם ככה."

הרב אבוקרט מסכם: "יש הטוענים כי למוצא ולתפישה הממלכתית אין השפעה על ההתנהלות בבית הדין. זו כמובן התנתקות מהמציאות שבה לאישיות של האדם ויחסו למערכת בה הוא עובד – יש חשיבות מכרעת. הרב לוז, הוא דוגמה מובהקת לכך – סיפוריו מבית הדין ממחישים עמוקות את מקורות ילדותו וייחוסו למגזר הסרוג. ירבו כמותו במגזרנו ובעמנו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אשריך הרב והדיין המקודש חכם לוז שליט"א על הביטחון המוחלט בקב"ה, בכך שלא הפעלת קשרי ויטמין c ונתת לקב"ה לפעול עבורך. זוהי אמונת חכמים מבית מדרשם של רבני מרוקו. עלה והצלח
| 13-07-2016 22:47
2
קמה בדחנית חדשה ורוצה להתיר מה שכל הרבנים אסרו, בכח הליצנות היא מתירה לכל הנשים שבגדו ונאסרו לשוב לבעליהן רק צריך להסביר לאותה בדחנית שהאשה שנאסרה על הבעל לא רוצה לדבר איתו וגם פיפי נתניהו עם קלינטון הורסים לו שידוכים ורוצים שהוא ישאר תלוי ועומד כבר שמונה שנים אז כבוד הבדלנית תתלוצצי בשקרים על אנשים אחרים הלבנת פנים ברבים וכל העולם רואים כנראה שהרבנים שלכם מתירים לכם גם לרצוח בשביל הכבוד שלהם.
| 14-07-2016 5:27
הם מנסים להסית את הציבור בשקרים , והאמת הוא שכל דבריהם שקרים. והפרוצה מחדרה עם הוריה היו מתעללים באכזריות איומה בשני ילדים עד היום במשך שנים, והיא הודתה בפני העו״ס ויש ראיות ועדויות מפני שכך היתה עושה שנים מנפצת את ילדיה בריצפה פתחה ראשיהם שברה שיניהם, הרעיבה אותם עד שעשתה אותם שלדים, וילד אחד זרקה מהבית בגיל תשע לפנימיה, והרב שמגבה אותה תמיד מלמד אותה את המילים בערמימות איך לצחוק ולרמות את כולם בהפצת שם רע ושקרים עליו. ושולחים אנשים מהמדינה בכל העולם שרודפים את האב גם לאחר שבגדה והוציאו ממנו גט, ולא רוצה אותו, עדיין ממשיכים את ההתעללות האיומה והנוראה, בעוד שיודעים שהוא הצודק, הם נלחמים לשבור ולבטל אותו, מהרגע הראשון שהכירו אותו, בלי סיבה, אשה ששוברת חפצים ואת הראש והאף והשיניים של ילדיה ושאמא שלה עליזה שברה את כל התריסים בבית ומרביצה וסורטת את נכדיה, וכשבאו לבית הוריה, הם עשו הפסקת חשמל והביאו חתולים ודבורים, וזרקו את הילדים בריצפה ורק גורמים לנכדים לבכות. ומבטיחה להפריד בין בני הזוג ומדריכה את ביתה לעשות כויות לגבר בכתף ולילדים בידים. ותראו במקום לקחת אחריות ולהתנצל אחרי שכבר הודתה, היא מפיצה עליו שקרים, כדי לחפות על מעשיה, וממציאה שהוא אמר ולא אמר.
3
אדם ישר
אנגעלהרדט | 14-07-2016 7:48
לפי הנכתב כאן, נשמע שהרב אגם ישר ומוטב שכך.
4
תודה רבה, אפשר גם להכיר את הרב שלמה שפירא
גדי | 17-07-2016 15:34
תודה רבה לסרוגים ולרב אבוקרט. אנו שמחים לשמוע על גדולי תורה שהיו אנונימיים עד כה. נשמח לקבל סקירה דומה גם על הרב שלמה שפירא. אולי גם הרב בן דהאן שהיה חברותה שלו יסייע, ועוד רבנים ממרכז הרב.
5
נפלא וכיף לשמוע אותו
בעז | 17-10-2018 15:31
ירבו כמותו בישראל