הרב סתיו במתקפה חריפה: "הסירו את החרפה" - סרוגים

הרב סתיו במתקפה חריפה: "הסירו את החרפה"

יו"ר ארגון רבני 'צהר', הרב דוד סתיו, עומד לימינו של הרב יחזקאל לוקשטיין ומגנה את המתקפה נגדו: "לא ייתכן שרק בגלל הנוהל היבש יפסלו גר צדק בניגוד לחוקי ההלכה והתורה".

הרב סתיו במתקפה חריפה: "הסירו את החרפה"

ארגון רבני הציונות הדתית, 'צהר', מגנה את הפקפוק בגיוריו של הרב יחזקאל לוקשטיין, ומכנה את המתקפה נגדו כ"חרפה".

"החלטת בית הדין גורמת לשלוש בעיות כאשר הראשונה היא איסור אונאת הגר", מסרו גורמים בארגון ל'סרוגים'.

לדברי הגורמים: "במקרה הזה מדובר בגר צדק לפי הפרמטרים המחמירים ביותר ולא ייתכן שרק בגלל הנוהל היבש יפסלו גר צדק בניגוד לחוקי ההלכה והתורה".

"הסיבה השנייה: החלטה זו תעצים את הניכור בין יהודי ארה"ב לישראל וחמור מכך, החלטה זו תעצים את תהליך ההתבוללות בארץ ובעולם. אם גר שומר תורה ומצוות אינו מוכר רק בגלל שהתגייר אצל רב דתי לאומי ומודרני למה בכלל כדאי להתגייר. מוטב יעשה בית הדין הגדול ויסיר את החרפה הזאת מסדר יומנו"

הרב דוד סתיו יושב ראש ארגון רבני צהר, נפגש לפני ימים אחדים עם הרב לוקשטיין וחיזק את ידיו לפני הדיון המכריע.

הרב סתיו מזהיר כי פסילת הגיורים תביא לקרע עם עולם התורה בארצות הברית ואמר כי "לא נאפשר לקבוצה קטנה שמחזיקה במפתחות לקרוע את העם היהודי לחתיכות".

הרב שגייר את איוונקה טראמפ

כזכור, גיוריו של הרב לוקשטיין עלו לכותרות לאחר שבשבוע שעבר התפרסם כי בית הדין אזורי בארץ, סרב לחתן זוג משום שאחד מהם התגייר על ידי הרב לוקשטיין, ואינו מוכר על ידי הרבנות הראשית לישראל. הפרשה קיבלה פרסום משום שהרב לוקשטיין הוא שגייר את איוונקה טראמפ, בתו של המתמודד הרפובליקני לנשיאות, דונלנד טראמפ.

בעקבות הפרסום שיגרו יו"ר האופוזיציה ויו"ר הכנסת מכתב לרב לאו בבקשה שמועצת הרבנות תתכנס ותכריע כי גיורי הרב לוקשטיין מוכרים על ידה.

בתשובה שפרסם הרב לאו לאדלשטיין והרצוג ובו הוא כותב: "קיבלתי את מכתבכם בנדון. לכם ודאי ידוע שהרבנות הראשית לישראל ובתי הדין הרבניים הינם שני גופים נפרדים".

"בידי מסמכים המצביעים על כך שהרבנות הראשית לישראל מכירה ברב יחזקאל לוקשטיין שליט"א ובתעודות שהונפקו על ידו. איני יודע על סמך מה קבע ביה"ד את החלטתו, מן הראוי היה שפניה זו תעשה למי שנושא בתי הדין הרבניים הינו תחת אחריותו. ועל כן אין מקום שתופיעו בפני מועצת הרבנות הראשית אלא בפני ביה"ד שדן בענין".

מכתב הרב אלו (2)

בית הדין הגדול יכריע

עוד הוסיף הרב לאו "בתוך כך נודע לי כי בהקדם אמור להתנהל דיון בפני בית הדין הרבני הגדול בערעור על החלטת ביה"ד האזורי בנדון. אני משוכנע שעמדת הרבנות הראשית תוצג בפניהם בדיון זה".

בית הדין הרבני בדיון שלו לגבי אותה גיורת, בעקבותיה פנו אדלשטיין והרצוג אל הרב לאו, התעלם מהעמדה המסורתית של הרבנות והכריע שלא מכירים בגיורים של הרב יחזקאל לוקשטיין. מחר ייערך דיון בבית הדין הגדול בערעור שהוגש וכעת ההערכה הינה שיהפכו את ההחלטה בעקבות ההכרעה של הרב לאו, שאף הציג מסמך בו הכירה בעבר הרבנות בגיוריו של הרב לוקשטיין.

מכתב הרב אלו (1)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
צוהר מתייצבת אוטומאט לטובת מי שהתקשורת לטובתו
אציק טראמפ | 06-07-2016 15:18
יחצני הקרן החדשה שעובדים בשירותו של הרב סתיו ושות', יעצו לו לעמוד תמיד לימין מי שהתקשורת עומדת על מנת לזכות לאהדת התקשורת וממילא לאהדת העם, ולא כן. רוב העם לועג ליהדותם ולרבנותם של רבני צוהר, כל חילוני מצוי רואה בהם חילונים לכל דבר, בעיר שוהם הוא מוכר כרב מעופף שלא טורח להיות בעיר בכלל, רבני ש"ס יכולים לקנא בקומבינות של הרב סתיו.
2
תגובה אוטומטית נגד הרבנות
| 07-07-2016 13:24
אתם לא פוסקים
3
הרב לוקשטיין לא ממש גדול בתורה
חיים | 13-07-2016 22:06
אך הגיורים שלו הם גיורים טובים ואמיתיים. הוא מקפיד על תהליך הגיור כפי שמגדירה זאת ההלכה.