לפני מספר ימים זכו קוראי ביטאון השמאל "הארץ" למאמר מכתב חדש, ישראל כהן.
כהן אינו נמנה על צוות העיתונאים הקבוע של הביטאון שונא הדת. מדובר ביהודי שכיפה שחורה מכסה את ראשו, והוא כותב באתר חרדי. אבל כדי לקבל במה ב"עיתון לאנשים חושבים" הוא מוכן להכות באמת ובנושאיה ולמצוא חן בעיני הפריץ. על כך נאמר – מה ל(ישראל) כהן בבית הקברות (בעיתון שמכין את בית הקברות של היהדות).
בפתיחת מאמרו, מעמידנו ישראל כהן על ההבדל התהומי שפעור, לפי דבריו, בין הציבור הדתי לאומי לציבור החרדי. הציבור החרדי, כך הוא אומר, נאבק על נושאי "דת" כמו גיור, תחבורה ציבורית בשבת וכדומה, בעוד הציבור הדתי-לאומי נאבק על נושאים החשובים ל"ימין" כגון הקמת מאחזים בארץ נחלת ה'. אולם מי שלומד את התורה בטהרתה כפי שניתנה בסיני יודע, שלא ניתן לנתק בין הדברים. "ויתן להם ארצות גוים ועמל לאמים יירשו. בעבור ישמרו חקיו ותורתיו ינצרו" (תהלים ק"ה, מ"ד – מ"ה). השכר המובטח לעם ישראל לכל אורך התורה הוא ישיבת הארץ.
משה הוציא אותנו ממצרים והבטיח להביאנו לארץ זבת חלב ודבש. אך תנאי יש בדבר – "בעבור ישמרו חקיו ותורותיו ינצרו". חילול שבת אינו רק עברה "דתית", זה גורם לנו לגלות מהארץ! שמעתי מהרב נבנצל שליט"א שלכן נסמכה פרשת מקושש עצים לפרשת המרגלים. פריצות ועריות אף הם גורמים שנגורש מכאן, כמפורש בפרשיות אחרי מות וקדושים. הדברים מפורשים שוב ושוב בתורה, בנביאים ובכתובים! כשנאבקים כנגד תחבורה ציבורית בשבת, זה לא רק מאבק כנגד פלוני שמזיק לנפשו בכך שהוא מחלל שבת. זה מאבק על ישיבתנו בארץ!
הבעיה היא שכפי שנפתלי בנט אינו מבין ש"זקיפות קומה לאומית" אין בה כלום ללא יהדות כשבמו ידינו אנו מעניקים כח לאויב כשמתירים תחבורה ציבורית בשבת, גיורים מזויפים והכרה בזרמים הכפרניים, כך ישראל כהן אינו מבין שהשכר המובטח עבור שמירת כל אותן מצוות הוא ירושת הארץ, וה' כלל לא התכוון שנקיים את התורה אלא כאומה השולטת בארצה – עיין בספרי עקב מ"ג על "הציבי לך ציונים", ספרי שהובא על-ידי רש"י בדברים י"א, ח' והרמב"ן בויקרא י"ח, כ"ה.
אי אפשר לנתק דת ולאום
לכן כל אותה חלוקה בין נושאי "דת" לנושאי "ימין" אין לה מקום כלל. זה כמו לשאול מישהו מה יותר חשוב, החתונה או החיים של הזוג אחר שהתחתנו. בלי חתונה, אי אפשר לחיות ביחד, ואם לא חיים ביחד, לשם מה החתונה? כך אין כל משמעות לשאלה מה יותר חשוב, התורה או ישיבת הארץ. ומו"ר הרב כהנא אכן היה גדול הלוחמים בכל החזיתות, הן במה שקשור לישיבת הארץ וגרוש האויב והן במה שקשור לשבת, לפריצות בפרהסיה הציבורית, לכשרות, נגד המסיון ונגד ההתבוללות (נראה את כהן מנסה להכניס מאמר נגד התבוללות ב"הארץ") ולכל הנושאים שישראל כהן קורא להם "דתיים". הרב כהנא זצ"ל אף פעם לא הבדיל בין הנושאים, משום שהתורה היא אחת וכוללת את כולם. וכמה בכה על הגלות המחשבתית, אשר יצרה את אותו בלבול, כאילו יש "דת" ויש "ענייני לאומיות" שאינם קשורים אליה. אגב, הראשונים שערכו את אותה "הבדלה" היו הרפורמים, אשר עוד לפני שזרקו את השבת והכשרות, זרקו כל אזכור של "ציון" ו"ירושלים" מסידורי התפילה שלהם. אחר שוויתרו על ארץ-ישראל, המקום המיוחד לקיום המצוות, לא הייתה להם בעיה לוותר גם על המצוות עצמן.
אולם ישראל כהן בוחר לנתק בין הדבקים, להפוך את היהדות ל"דת" שעוסקת רק בענייני הפרט, ובכך לשרת את אדוניו מ"הארץ" שמעוניינים לנשל את ישראל מאדמתם, ואחר זאת – גם מתורתם. אף במאבקים כנגד הרפורמים בכותל וכנגד הנוצרים בהר ציון, שם נראה לעין כל כי המאבק הוא אחד – הוא בוחר לבתר אותו לשנים ולזלזל בכל הקשור להתיחסות של האומה היהודית לעניין. כך, "חילול הקודש" בהר ציון ראוי להאבק נגדו, אך "האג'נדה של שלטון יהודי בקבר" ראוי בעיניו ללעג. אדון כהן הנכבד, כיצד נמנע את חילול הקודש בלא שלטון יהודי בקבר?
השיא בעיניו של ישראל כהן התרחש בראשון לציון לפני כשבועיים. אכן, שם מתגלה עליבותו של כהן בשיאה. ארגון להב"ה קידש שם שמים באותו אירוע, ועל-אף הדיווחים הפרוודאיים של "יתד נאמן", כל מי שהיה שם ראה שאנשי להב"ה ה"אלימים" וה"פרובוקטורים" הם שהצליחו למנוע את טקס ההעברה על הדת, בעוד העצרת השקטה של הארגונים החרדיים בראשות "יד לאחים", מבלי לזלזל בעצם חשיבות המחאה, לא הייתה מצליחה למנוע את האירוע. אולם ישראל כהן מצא חילוק אחר. לדידו, החרדים פועלים מ"טעמי דת, הלכה ושמירה על היהדות", בעוד להב"ה נלחמים רק "לכאורה" במסיון ובהתבוללות, ובפועל "מתגרים ללא צורך בערבים".
תוך דמגוגיה זולה, מנסה הכתב להראות שלהב"ה לא פועלים נגד המסיון מכח ההלכה והיהדות, ולצורך כך הוא גולש לנושא ההתבוללות, כי שם אפשר לתלות את הפעילות ב"שנאת ערבים", מה שלא שייך למסיון. אבל אל תבלבלו אותו עם העובדות, אם על הפעילות נגד המסיון הוא לא יכול להגיד שזה נובע מ"לאומנות", הוא ישנה את הנושא באמצע המשפט ויעבור להתבוללות, בתקווה שהקורא המצוי של "הארץ", ששונא כל מה שריח יהדות נוטף ממנו, לא ישים לב.
לא יודע לתת קרדיט
ואם כבר נגענו במלחמה של להב"ה בראשות הרב הצדיק בנצי גופשטיין באותה תופעה, ראו לאיזה שפל הגיע ישראל כהן כשהוא טוען שלהב"ה מתגרים בערבים ש"מתחילים" עם יהודיות (כן, הוא שם את הביטוי במרכאות). במציאות, לדידו, התופעה לא קיימת. וכל הזוגות המעורבים שישנם לדאבוננו, מהיכן זה התחיל? לא מערבים שצדו את בנות ישראל? ומה הוא אומר על כל הפרסומים הזועקים לתרומות להצלת "אחמד בן שרה"? כשמדובר ב"יד לאחים", התופעה כבר קיימת במציאות? או שאחמד בן שרה נוצר רק כדי לגייס תרומות לארגונים ה"נכונים"? אין כל ספק, שלולא הבמה שקיבל בעיתון השמאלני, לא היה מעיז לכתוב דבר כזה באתר שלו.
ישראל כהן פשוט לא מסוגל לתת קרדיט למי שלא חושב כמוהו. כידוע לכל מי שמעט מצוי בנבכי המאבקים של היהדות החרדית במשך השנים, אני זכיתי להיות קשור לכמה מענקי הדורות, כולל גדולי ישראל המובהקים שישראל כהן וחבריו רואים בהם את רבותיהם. וגם כאשר אלו נקטו מסיבות שונות אופן פעולה שונה משלנו, תלמידי הרב כהנא, הם תמיד חזקו את ידי במאבקים נגד ההתבוללות והמסיון, וכן במאבקים נוספים בהם זכינו ליטול חלק. גדולי ישראל ידעו תמיד להכיל ולהעריך גם פעולות של אנשים שלא שייכים למפלגה שלהם. ראוי לעסקנים ולעיתונאים לנסות לאמץ גישה זו. זה יעיד על ענווה, בגרות נפשית ואהבת האמת, וזה לא יזיק לאף אחד.
הניתוק
אך באמת יש כאן תופעה חמורה ורחבה שהולכת ומתפשטת. הניתוק שהזכרנו בין "ענייני דת" לכל מה שקשור לנו כאומה בארצה – ניתוק זה הינו תוצאה של הגלות המרה. היו מגדולי ישראל, אשר ראו לנכון שלא לאחד בין הדבקים, להמשיך את צורת הגלות כאן בארץ-ישראל. אנחנו, תלמידי הרב כהנא, למדנו אחרת. אנחנו למדנו, שאמנם צריך להבדל מהרשעים ולהלחם בהם בכל הכח, ועם זאת – עלינו להכיר במתנת הארץ ולהגשים אותה במציאות.
אך גם אותם גדולי תורה שרק נלחמו בחילוניות מבלי להכיר במתנת הארץ – גם הם לא חלמו בחלומותיהם השחורים ביותר, שיקומו אנשים כמו ישראל כהן, אשר יזלזלו בענייני ארץ-ישראל, ועם זאת יגלו יחס פשרני למסיון, להתבוללות, לרפורמים ולכל העניינים שתמיד הציבור החרדי נלחם עליהם. וכל זאת – כדי להתיפיף בעיני קוראי "הארץ" ולבדל את עצמם מברוך מרזל ומהרב בן-ציון גופשטיין. לא, ישראל כהן, לא יועילו לך ההתחנפויות, השמאלנים רוצים לתת חצי ארץ לערבים, ובחצי השני ידכאו את שומרי התורה, אפילו את כתבי האתרים החרדיים. מוטב שתכיר בכך כעת ותחסוך לעצמך התבזויות מיותרות.
מה דעתך בנושא?
7 תגובות
0 דיונים
מרדכי מלמד
03:58 05.07.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רחל כהן
קראתי שוב את המאמר מרזל כותב שהשקט זמני והוא בגלל אלאור זה עובדה
03:55 05.07.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ישראל
הלוואי שתגיעו לקרסוליים של מרזל גופשטיין. כאחד שמכיר אותם אני יודע 3 דברים: א. המסירות שלהם אדירה. ב. הם לא מחפשים פרסום למעשיהם, אלא מה שצריך להמשך פעילותם למען עם ישראל. ג. בניגוד...
הלוואי שתגיעו לקרסוליים של מרזל גופשטיין. כאחד שמכיר אותם אני יודע 3 דברים: א. המסירות שלהם אדירה. ב. הם לא מחפשים פרסום למעשיהם, אלא מה שצריך להמשך פעילותם למען עם ישראל. ג. בניגוד לכאלה שפוסקים שלהם זה התקשורת ולכן הם לא מבינים ומעריכים, אני הייתי עם מרזל אצל גדולי ישראל גם מהמגזר החרדי וראיתי הערכה רבה!
המשך 23:01 03.07.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שי
פסקו בזכות אלאור עזריה. הכיצד? לא מגיע התנצלות לקוראים?
19:42 03.07.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ההוא
טיפת מורכבות אין לו בחיים. כלום. או שחור או לבן. או לנו או לצרינו. אין טיפת אפור, טיפת ספק, טיפת התלבטות - הכל חד כאבחת חרב. מעניין איך זה מרגיש...
טיפת מורכבות אין לו בחיים. כלום. או שחור או לבן. או לנו או לצרינו. אין טיפת אפור, טיפת ספק, טיפת התלבטות - הכל חד כאבחת חרב. מעניין איך זה מרגיש לחיות חיים כאלו.
המשך 18:28 03.07.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ברוך עשית סלט, ואם צדקת ל"מה לכהן בביה"ק לא ענית כלום על התוכן, אבל החוצפה להשוות את עצמך ליד לאחים?!הגזמת
18:09 03.07.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שומר נפשו ירחק
כל המינים כרגע יאבדו. לכן אין טעם להקדיש להם זמן או מחשבה. המשך במסירות למען תורת ישראל ועם ישראל
17:19 03.07.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר