משבר המים בשומרון: הערבים גונבים 5,000 קוב ביום

משבר המים בשומרון: הערבים גונבים 5,000 קוב ביום

סגן שר הבטחון אלי בן דהן כינס דיון דחוף בלשכתו בנושא משבר המים בשומרון. בדיון נחשף כי גניבות הערבים והזנחת הרשויות הם שהביאו למשבר. 15 מיכליות יעברו בין הישובים למלא את החסר

author-image
משבר המים: הערבים גונבים 5,000 קוב ביום
  (צילום: מועצה אזורית שומרון)

משבר המים בשומרון. הערב קיים סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן בלשכתו שבקריה בת"א, דיון דחוף בנושא מצוקת המים ביו"ש, בהשתתפות נציגי המינהל האזרחי, המתפ"ש ורשות המים.

סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן אמר כי: "קיימת הזנחה רבת שנים בכל הקשור לתשתיות המים ביו"ש, במסגרתה לא קודמו תכניות אב לפיתוח תשתיות המים באזור. לצערי, אף אחד מהגורמים לא נערך כראוי לגידול באוכלוסייה הן היהודית והן הפלסטינית וכן לגידול בשטחי החקלאות הדורשים כמות רבה של מים. בנוסף לכך, קיימת תופעה של גניבת מים פלסטינית של 5,000 קוב מים ליום, גורם המשפיע על החוסר במים".

צפו במה שיוצא מהברז בישוב מגדלים

(צילום: מועצה אזורית שומרון)

בדיון ניתנו מספר פתרונות לטווח הקצר והבינוני: בימים הקרובים יתקיים סבב קבוע של 15 מיכליות מים שימלאו את מאגרי המים ביישובים בהם התרוקנו המאגרים. בנוסף נבחנת בניית 27 בריכות עיליות כתוספת חיבור למקומות בהם המשבר חריף במיוחד; המינהל האזרחי יחבר את תחנת השאיבה בישוב נעלה במהירות האפשרית כדי להוסיף מים ליישובים.; תוך מספר שבועות תתחבר תחנת השאיבה באריאל למסנן מיוחד המיובא מחו"ל שיטהר את המים וימנע את עכירותם.

סגן השר צפוי לקיים פגישות סטטוס קבועות כדי לבחון את התקדמות יישום הפתרונות שהוצעו. כמו כן סגן שר הביטחון הרב אלי בן דהן ושר האנרגיה והמים ד"ר יובל שטייניץ, צפויים לקיים דיון משותף כדי לבחון כיצד מקדמים תכניות אב לתשתיות המים ביו"ש, אשר כאמור לא קודמו עד היום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
החיבור של הברז נמצא
עופר | 03-07-2016 1:14
לפני השעון ,זה לא חוקי