מכללת תל חי ביטלה קורסים העוסקים ב"נכבה הפלסטינית" - סרוגים

מכללת תל חי ביטלה קורסים העוסקים ב"נכבה הפלסטינית"

עמותת זוכרות, ארגון שמאל רדיקלי הפועל להנצחת "עוולות הכיבוש הציוני מ-48'" הייתה אמורה להעביר קורס בנושא "הנכבה הפלסטינית" במכללת תל חי. התערבות של אורי הייטנר, מרצה במכללה, מנעה את קיומו של הקורס. הייטנר: "ניסיון להרעיל את המכללה". זוכרות: ניסיון להשתיק.

author-image
מכללת תל חי ביטלה קורסים העוסקים ב"נכבה הפלסטינית"
  פלאש 90

אורי הייטנר, חבר קיבוץ אורטל ומנהל מרכז יובלים לפלורליזם וזהות יהודית של מכללת תל חי, שמע לפני כמה שבועות על קורס חדש שהולך להיפתח במקום עבודתו. הקורס אמור היה לעסוק "בנכבה הפלסטיני" מטעם ארגון השמאל הרדיקלי "זוכרות".

עמותת זוכרות, עוסקת ב"שימור הזיכרון של הנכבה הפלסטינית". ערים שכונות ומקומות שנכבשו על ידי צה"ל עוד בתקופת 48' זוכים להנצחה על ידי העמותה. לדעת הייטנר מדובר בארגון הפועל לדה לגיטמציה של מדינת ישראל. "זהו ארגון שמאל רדיקאלי, ששם כמטרה להנחיל בציבוריות הישראלית את תודעת ה"נכבה" – התודעה על פיה הקמתה וקיומה של ישראל בעוול יסודה, עוול לפלשתינאים", טוען הייטנר, "ארגון היוצר דה-לגיטימציה למדינת ישראל ולציונות ובפרט להתיישבות הציונית, מראשית הציונות ועד היום. משמעות הגדרתה של קריית שמונה 'התנחלות ציונית', בעיני המגדירים, היא שזו ישות בלתי לגיטימית ולכן דינה לחלוף מן העולם."

הייטנר פנה למנכ"ל המכללה וזה ביטל את הקורס של עמותת 'זוכרות'.

איתן ברנשטיין מעמותת 'זוכרות' אמר לסרוגים כי הם קיבלו פניות מאנשים באזור הצפון ומסטודנטים מהמכללה ללמוד על "היסטוריית הנכבה הפלסטינית" ועל כן הם פנו למכללה בבקשה להשתמש באחת מכיתות הלימוד.

"הוסבר לנו שאיננו יכולים להשתמש במבנה", מספר ברנשטיין, "אחר כך נודע לנו שאורי הייטנר עומד מאחורי העניין."

"אני חושב שהפניה שלו מעידה על הבנה מאוד נמוכה של מהי דמוקרטיה", אומר ברנשטיין על אורי הייטנר, "זה ניסיון להשתיק. זכותי לחשוב ולומר, ביחד עם אחרים, שתל אביב, קריית שמונה קדומים ואריאל הם התנחלויות לכל דבר מבחינתי. ואין סיבה להשתיק אותנו על זה."

ברנשטיין הוסיף ואמר כי מבחינתו ברגע שתתממש זכות השיבה לא יהיה צורך לפנות את ההתנחלויות ביהודה ושומרון משום שכולם יחיו תחת מדינה אחת. חוץ מאורי הייטנר, שלדעת ברנשטיין, ייאלץ "לחזור לישראל/פלסטין" בהסכם שלום עתידי עם סוריה, משום שהוא גר על אדמה סורית (קיבוץ אורטל).

הייטנר כתב בבלוג שלו כי זוכרות מתכוונים ללמד קורס בבית הספר עינות ירדן שבקיבוץ עמיר אותו הוא לא הצליח לסקל. "הארגון לא התייאש ופתח את הקורס בביה"ס "עינות ירדן", שבקיבוץ עמיר, המוגדר באתר 'זוכרות': 'התנחלות ציונית שקמה לפני 1948 על אדמות א-דאורה'. יש לציין שאין זה קורס לתלמידי המוסד, אך הוא פועל אחה"צ במבנה של המוסד החינוכי הזה. לצערי, לא הצלחתי לשכנע את מנהל ביה"ס לסלק את המפגע. בעיניי, קיומו של קורס כזה במבנה השייך למערכת החינוך הישראלית, כמוהו כהכנסת צלם להיכל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
תודה הייטנר
מתנחל בתל אביב | 01-02-2011 12:28
על שהזכרת לנו שקרית שמונה הוקמה על חורבות חלסה ועמיר על אדוארה. ומול הבית שלי כפר סומייל, בתל אביב.
2
כל הכבוד לך הייטנר
עודד | 01-02-2011 13:01
3
אומנם זוכרות הן כמו אבן בגרונותינו אבל מדובר בסיכול
צ | 01-02-2011 15:26