הרבנות: אשה שלא רוצה בלנית - שתטבול בבריכת שחייה - סרוגים

הרבנות: אשה שלא רוצה בלנית – שתטבול בבריכת שחייה

ברבנות מבהירים כי לא שינו את ההלכה בנושא הטבילה: "ככל שהטובלת בוחרת לטבול שלא בהתאם לכללי הלכה, בידה לטבול גם ב"בריכת שעשועים", שכן טבילתה לבטלה"

author-image
הרבנות: אשה שלא רוצה בלנית - שתטבול בבריכת שחייה
  (צילום ארכיון: משה שי/פלאש90)

ברבנות הראשית לישראל מזדרזים להבהיר כי תשובת המדינה לבג"צ בנושא המקוואות, לא נעשתה בהסכמתה.

"ברצוננו להבהיר שהעמדה המשפטית שנקבעה ונכתבה בתשובת הפרקליטות לבג"ץ, לפיה נשים יוכלו לטבול שלא בהתאם לדרישות ההלכה – הינה עמדה משפטית של פרקליטות המדינה", מסר דובר הרבנות הראשית.

"הרבנות הראשית לא שינתה ולא תשנה בכהוא זה את עמדתה שניתנה בעבר וקיבלה משנה תוקף נוסף במהלך ישיבות המועצה האחרונות, לפיה הטבילה צריכה להיעשות בנוכחות בלנית ומועצת הרבנות הראשית אף נתנה פתרונות המכבדים את פרטיות האשה. ככל שהטובלת בוחרת לטבול שלא בהתאם לכללי הלכה, בידה לטבול גם ב"בריכת שעשועים", שכן טבילתה לבטלה.", הוסיפו ברבנות.

מוקדם יותר דיווחנו בסרוגים, כי בתשובת המדינה לבג"צ, בעתירה שהוגשה על ידי ארגון 'עתים', נקבע כי "הטובלת תוכל להחליט עבור עצמה אם לפעול בהתאם לכלל הלכתי זה (טבילה עם בלנית), לרבות טבילה לבדה או בנוכחות חברה, והמועצה הדתית ועובדיה לא יַתנו את הטבילה בנוכחות בלנית בשעת הטבילה". בכך מקבלת המדינה למעשה את הדרישה שהוצגה בעתירה של ארגון 'עתים' ומבקשת לפיכך מבג"צ לדחות את העתירה בשל התייתרותה.

במסמך מובהר לצד זאת כי עמדתה ההלכתית של מועצת הרבנות הראשית היא כי יש להעמיד בלנית במהלך הטבילה. לצורך זאת בכוונת הרבנות להורות למועצות הדתיות להציב שלט שיבהיר את עמדתם ההלכתית. "עמדת המשיבים היא כי על המועצה הדתית להעמיד לרשות הטובלות את שירותיהן של בלניות, בהיות נוכחותן נחוצה ונדרשת לפי עמדת הרבנות, ואף לפעול לתליית שלטים במקוואות אשר יתארו את פסיקת הרבנות הראשית לפיה חלה חובה הלכתית בנוכחות בלנית בעת הטבילה".

הפרקליטות מציינת עוד במסמך כי עמדה זו הושגה לאחר שהתקיימו בנושא "מספר ישיבות במשרד המשפטים בנוכחות נציגי הרבנות הראשית והמשרד לשירותי דת, ובכלל זה, ישיבה אצל היועץ המשפטי לממשלה. בישיבות אלה, עלה כי יש קושי משפטי לא מבוטל להתנות את הטבילה במקוואות בנוכחות בלנית". בשם הרבנות הראשית חתם על המסמך הרב ישראל הנאו, המשמש כמנהל לשכתו של הרב הראשי לישראל ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב דוד לאו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
רפורמים
יעקב | 22-06-2016 14:39
אין להם את הסמכות לבטל דיני דאורייתא ולהפוך נשים לטמאות, גם אם הם מאוד רוצים...
2
בלנית זה לא מדאוריתא זה ממפלגות שס שרוצים משכורות
גלי'ק | 22-06-2016 14:56
3
ל-1 מפורש בשו"ע יו"ד קצא'/מ' שטבילה כשרה גם בלי בלנית.
משה | 22-06-2016 15:17
אז מי הולך נגד ההלכה....
4
אשה עם שערות ארוכות צריכה בלנית
| 22-06-2016 16:09
מעליה כדי לוודא שכל השערות במיים אבל אשה שמגלחת את שערות ראשה ובוודאי שכל גופה במיים לא חייבת בלנית.
5
הרפורמים של היום זה הרבנות. סופה יהיה כסוף רשות השידור.
נדב | 22-06-2016 17:13
מחדשים חומרות, מקבעים אותן כהלכה הבלעדית, ומבטלים פסיקות שעל פיהן נהגו במשך כל שנות ההיסטוריה. בושה וחרפה, הראי"ה זצ"ל מתהפך בקבר.
6
פיתרון יצירתי
ארכימדס | 22-06-2016 17:36
ציבור דתי שומר מצוות ואכפתי יקים מקוואות שלא מטעם המדינה, ויעמיד שם בלניות. ושהממשלה ובגץ יפסקו כראות עיניהם ב"מקוואות" שהם מקימים, למי אכפת. ובא לציון גואל.
7
ל-1, 3: הבעיה הן השערות. הש"ע מציע פתרון ללא בלנית
אפרים | 22-06-2016 18:02
צריך להעמיד על גבה יהודית גדולה יותר מי"ב שנה ויום אחד בשעה שהיא טובלת שתראה שלא ישאר משער ראשה צף על פני המים, ואם אין לה מי שתעמוד על גבה, או שהוא בלילה, תכרוך שערה על ראשה בחוטי צמר או ברצועה שבראשה, ובלבד שתרפם או בשרשרות של חוטים חלולות או קושרת בגד רפוי על שערותיה: (יו"ד קצח / מ)
8
הסרטונים המצוירים ושמראים על אחרים זה הכל שקר ןאחיזת עיניים, הכל כדי לחפות על מה שבאמת עשתה, ועכשיו עם השקר של הצהוב אדום
| 22-06-2016 20:16
הם מנסים להסית את הציבור בשקרים , והאמת הוא שכל דבריהם שקרים. והפרוצה מחדרה עם הוריה היו מתעללים באכזריות איומה בשני ילדים עד היום במשך שנים, והיא הודתה בפני העו״ס ויש ראיות ועדויות מפני שכך היתה עושה שנים מנפצת את ילדיה בריצפה פתחה ראשיהם שברה שיניהם, הרעיבה אותם עד שעשתה אותם שלדים, וילד אחד זרקה מהבית בגיל תשע לפנימיה, והרב שמגבה אותה תמיד מלמד אותה את המילים בערמימות איך לצחוק ולרמות את כולם בהפצת שם רע ושקרים עליו. ושולחים אנשים מהמדינה בכל העולם שרודפים את האב גם לאחר שבגדה והוציאו ממנו גט, ולא רוצה אותו, עדיין ממשיכים את ההתעללות האיומה והנוראה, בעוד שיודעים שהוא הצודק, הם נלחמים לשבור אותו, מהרגע הראשון שהכירו אותו, בלי סיבה, אשה ששוברת חפצים ואת הראש והאף והשיניים של ילדיה ושאמא שלה עליזה שברה את כל התריסים בבית ומרביצה וסורטת את נכדיה, וכשבאו לבית הוריה, הם עשו הפסקת חשמל והביאו חתולים ודבורים, וזרקו את הילדים בריצפה ורק גורמים לנכדים לבכות. ומבטיחה להפריד בין בני הזוג ומדריכה את ביתה לעשות כויות לגבר בכתף ולילדים בידים. ותראו במקום לקחת אחריות ולהתנצל אחרי שכבר הודתה, היא מפיצה עליו שקרים, כדי לחפות על מעשיה, וממציאה שהוא אמר והוא לא אמר.
9
בלנית כיצד
LEON | 23-06-2016 20:34
ח כל הטובל צריך להתכוון לטבילה; ואם לא נתכוון, עלתה לו טבילה לחולין. אפילו נידה שטבלה בלא כוונה, כגון שנפלה לתוך המים או ירדה להקר--הרי זו מותרת לבעלה; אבל לתרומה וקדשים--אינה טהורה, עד שתטבול בכוונה.
10
על פי תקנה חדשה של הרבנות- נשים יוכלו לבחור בין בלנית
tre | 28-06-2016 22:01
לבין בלן