הסרוגים בתקשורת • על האליטות והחדשות - סרוגים
מבזק

הסרוגים בתקשורת • על האליטות והחדשות

יאיר שרקי, עמית סגל, עקיבא נוביק ועמיחי אתאלי. לכולם מחנה משותף, כולם צמחו באותו בית גידול, והם מסקרים את תחום קבלת ההחלטות במדינת ישראל בגופי התקשורת המרכזיים במדינה. ממה הם צריכים להיזהר

הסרוגים בתקשורת • על האליטות והחדשות

 יאיר שרקי הכתב והפאות עובר לתאגיד השידור הציבורי, השמועה אומרת שהוא הולך להיות הכתב הפוליטי.

שרקי יצטרף לעמית סגל כתב פוליטי ותיק, עקיבא נוביק כתב הכנסת של חדשות 10, עמיחי אתאלי כתב הכנסת של ידיעות אחרונות.

לכולם מחנה משותף, כולם צמחו באותו בית גידול, והם מסקרים את תחום קבלת ההחלטות במדינת ישראל בגופי התקשורת המרכזיים במדינה. אפילו חיים לוינסון הכתב הפוליטי הטרי של עיתון הארץ כבר לא מהמלייה הוותיק שתמיד חלש על אותן משרות. אולי הם הטמיעו את אמירתו של אורי אורבך הטובים לתקשורת? יתכן.

לדעתי יש עוד עניין. ההתנתקות, שהייתה נקודת מפנה בייחס לתחום, בעניין בו, ובהרגשה שהוא המשפיע האמתי על הלך הרוח וממנה על קבלת ההחלטות במדינה.

ואולי העובדה בכללה של חיים בצד שתמיד צריך להצדיק ולהתפלמס על ואת זכות קיומו הבסיסית, הפיזית, על האדמה בה הוא גדל והרעיונות בהם הוא מאמין, או עליהם התחנך. היא זו שדחפה לשם.

איך אמר כאן מישהו לאחרונה? אליטות חדשות? אז אם תרצו במשמעות הכפולה של העניין. אליטות חדשות.

ותוך כדי הברכות והאיחולים לחברים שמצטרפים לתאגיד השידור הישראלי, כבר הספיקו  אנשי תקשורת חרדיים, בתגובה לציוץ של חבר הכנסת יגאל גואטה שהעלה את הנושא, לטעון שהנה נבנה כאן מועדון סגור של הדתיים הלאומיים, ושאף חובש כיפה שחורה טרם נראה ברשימה.

ההתנגחות הזאת היא המשכה של פרשת רמי סדן, כזכור יו"ר הדירקטוריון של חברת חדשות 10  שנטען שהתבטא נגד דרעי וש"ס, ש-תכליתה הצפה של האיבה בין השבטים השונים שמתחרים מול האליטה הישנה.

החרדים ובמיוחד ש"ס והציבור הדתי לאומי מתנגחים בסוגיות פוליטיות וערכיות רבות, מספיק להזכיר את ההצבעה של החרדים על ההתנתקות ואת ברית האחים בנט לפיד שיצרה את חוק הגיוס.

במקרה הנ"ל יש משהו מקומם בטענה החרדית לגבי תאגיד השידור הישראלי, לא שאני חושב שלא נצרך שיהיה נציג חרדי. אבל כדאי גם לזכור שכבר עשור לפחות, אם לא יותר, שהציבור הדתי מנסה להגיע למדיה, מהשוליים למרכז העניינים. בציבור החרדי נראה שהמאמץ להשתלב בגופי התקשורת הגדולים במדינה מתחיל רק בזמן האחרון. לכן זאת נראית קטנוניות לתקוף את מי שבעמל ויזע כבש כל חלקה בעור שיניו. הציבור החרדי בוחר לתקוף דווקא את הציונות הדתית ולא להציג דרישה לגיטימית לייצוג בגוף השידור החדש, זאת עוד לפני שהוצג בכלל התמהיל של התאגיד. מין משחק סכום אפס של מיעוטים.

אבל מתחת לפני השטח זה מצביע על זרם תת קרקעי. בציבור החרדי מרגישים שהציבור הדתי ראשית נלחם אתו על אותה המשבצת, שנית מתייחס אליו באותה פטרונות והתנשאות ממנה הוא סבל במשך שנים.

ובחזרה לפרשת סדן,  אם אכן רמי סדן אמר את מה שאמר, יתכן ויש כאן תסמונת שאין לי אלא לכנותה: קריצת ה-"אני לא כמוהם.." מין מצג בו הדתי לאומי התורן ממהר להתנער משיוכו האוטומטי לש"ס ולחרדים. תסמונת של שנות התשעים כזאת.

אם הציונות הדתית רוצה להיות אליטה, כדאי שלא תיקח גם את תחלואי האליטה הקודמת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה זה, חדש לכם שראשי הציונית הדתית אליטיסטים?
עממי | 21-06-2016 15:01
אליטות שקורצות לאליטות שבצד השני הרחוק,השמאלי,הקיצוני.לא רואים ממטר את מה שבאמצע,את העיקר:את עמכ'ה ישראל.