עליזה לביא: "רחל עזריה הכשירה את השרץ" - סרוגים

עליזה לביא: "רחל עזריה הכשירה את השרץ"

חוק המקוואות עבר בועדת הפנים למרות העדרות חברי הכנסת של ש"ס. רחל עזריה ברכה על הסרת הסכנה מהטובלת הדתית, אבל עליזה לביא תוקפת "חוק אומלל וכתם נוסף"

author-image
עליזה לביא: "רחל עזריה הכשירה את השרץ"
  (צילום: מרים אלסטר, יונתן זינדל/פלאש90)

ירי כבד בעזרת הנשים השוויונית.

הצעת חוק המקוואות של משה גפני, עברה היום בועדת הפנים של הכנסת כהכנה לקריאה ראשונה.

על פי הצעת החוק, הרבנות הראשית תהיה הריגולטור על המקוואות, ולכן תאפשר טבילה רק לפי תקנות הרבנות הראשית לישראל. הצעת החוק נועדה לעקוף את פסיקת בג"צ שחייבה את המדינה לאשר טבילות לגיורים רפורמיים במקוואות של המועצות הדתיות. נזכיר כי כל חברי הכנסת של הבית היהודי חתמו על הצעת החוק, יחד עם חברי הכנסת החרדיים.

כזכור הדיון הקודם פוצץ אחרי חמש דקות בעקבות חוסר הסכמות בתוך הקואליציה, שבעקבותיהם, הוחלט כי החוק החדש לא יחול על טבילת נשים, אלא רק על טבילת גרים. בכך למעשה לא תתאפשר טבילת גרים בלא הסכמת הרבנות הראשית, ומאידך, כצעד של פשרה הסוכנות היהודית תיבנה 4 בתי מרחץ עבור הרפורמים והקונסרבטיבים.

חברי הכנסת של ש"ס החרימו את ההצבעה על החוק בגלל שהם עדיין ממשיכים בהעלבותם בעקבות פרשת רמי סדן, כך שהרוב של הקואליציה היה שברירי מאוד. יהודה גליק ורחל עזריה היו מכריעי הכף, אולם חברי הכנסת הערבים, שבדרך כלל אינם מתערבים בהצבעות הקשורות לענייני דת ומדינה לא הצביעו גם הפעם, כך שההחלטה עברה ברוב גדול.

מי שברכה על ההחלטה היא ח״כ רחל עזריה (כולנו) העומדת בראש השדולה ליהדות ישראלית שאמרה "הסכנה לטובלות הוסרה ועל כך אני מברכת. זהו הישג גדול של הפמניזם הדתי שמצליח להכניס אל הכנסת את השינויים שמתרחשים במקומה של האשה ביהדות. אני מאמינה שבהמשך לא רק נסכל אלא גם נכניס שינויים לחקיקה בנושאי שירותי דת.״

מנגד ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) תקפה את עזריה על כך שהצעת החוק עברה: "מי שצעקה הכי חזק כנגד החוק, בהצגת יחיד רועשת ונרגשת בשביל המצלמות והכותרות, היא זו שהכשירה את השרץ. חברת הכנסת רחל עזריה מכרה את האינטרסים של הציבור שלה בנזיד עדשים ועוד מציגה זאת כהישג.

החוק עוקף את בג"צ בניגוד להתחייבות של 'כולנו', סובל מכשלים חוקתיים משמעותיים, ומנוסח בעמימות, כך שמועצה דתית מקבלת את הסמכות להפלות בין ציבורים ללא סייגים וללא הבהרות באילו תנאים. חוק אומלל, כתם נוסף על יחסי דת ומדינה בישראל ויריקה נוספת בפניהם של יהודי התפוצות וציבור הטובלות."

ההצעה תעבור למליאת הכנסת להצבעה בקריאה ראשונה ולאחר מכן תחזור לועדת הפנים להכנה לקריאה שנייה ושלישית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
רפורמים ממילא לא ישתמשו במקווה, כך הרווחנו 4 מקוואות
| 13-06-2016 15:40
שיעברו אלינו מהר מאד...
2
עליזה לביא מכרה את הנשמה שלה לרופורמים וליאיר לפיד
אלכס | 13-06-2016 16:24
3
עליזה לביא היא רפורמית לאור
עמירה מאיר | 13-06-2016 17:06
טענותיה וראוי שכל חבריה יפי הנפש מהציונות הדתית יתנתקו ממנה ויעמידו אותה במקומה הנכון.
4
שתי ליליות בדמות דתיות..
יניב | 13-06-2016 20:40
שתי רשעיות שעושות הכל נגד התורה.
5
בתי מרחץ!
יוליוס קיסר | 13-06-2016 22:03
"ומאידך, כצעד של פשרה הסוכנות היהודית תיבנה 4 בתי מרחץ עבור הרפורמים והקונסרבטיבים." לפחות לרבי אבהו יהיה איפה לחולל ניסים שוב! בבתי המרחץ של רעפורמים וקונסרבים! (ברכות ס' ע"א)
6
הפסק להחשיב בני אדם לחמורים ושרצים.
| 14-06-2016 7:40
הם מנסים להסית את הציבור בשקרים , והאמת הוא שכל דבריהם שקרים. והמשתנת חזירות מחדרה עם הוריה היו מתעללים באכזריות איומה בשני ילדים עד היום במשך שנים, והיא הודתה בפני העו״ס ויש ראיות ועדויות מפני שכך היתה עושה שנים מנפצת את ילדיה בריצפה פתחה ראשיהם שברה שיניהם, הרעיבה אותם עד שעשתה אותם שלדים, וילד אחד זרקה מהבית בגיל תשע לפנימיה, והרב שמגבה אותה תמיד מלמד אותה את המילים בערמימות איך לצחוק ולרמות את כולם והם הופכים את הכל ושולחים אנשים מהמדינה בכל העולם שרודפים את האב גם לאחר שהוציאו ממנו גט, ובגדה ולכן לא רוצה אותו, עדיין ממשיכים את ההתעללות האיומה והנוראה, בעוד שיודעים שהוא הצודק, הם נלחמים לשבור אותו, מהרגע הראשון שהכירו אותו, בלי סיבה, אשה ששוברת את הראש והאף והשיניים של ילדיה שהיא שוברת צלחת ושאמא שלה עליזה שברה את כל התריסים בבית ומרביצה וסורטת את נכדיה, וכשבאו לבית הוריה, הם עשו הפסקת חשמל ושמו חתולים וזרקו אותם בריצפה ורק גורמים לנכדים לבכות ומבטיחה להפריד בין בני הזוג ומלמדת את ביתה לעשות כויות לגבר בכתף ולילדים בידים. ותראו במקום לקחת אחריות ולהתנצל אחרי שכבר הודתה, היא מפיצה שקרים.
7
בדת הריפורמית אפשר לטבול גם בבריכה
ענת | 14-06-2016 17:06
אז למה הם צריכים מקוה???
8
הציונות הדתית יש לה הרבה
הלל אשרוב | 15-06-2016 11:34
זכויות אבל יש לה בעית יסוד: הרוב לא רואה את עצמו מחויב להלכה. עליזה לביא היא דוגמא מצוינת. היא ד"ר וכתבה איזה ספר פולקלור יהודי אבל אין לה מחויבות להלכה שהידע שלה בה הוא רדוד ביותר. אצל כמעט כלם זה בא משגגה ומבורות כתוצאה מחינוך לבינוניות בכל הקשור לקיום מצוות. במקום לתקוף כדאי לציבור החרדי לנסות לחדור לתוך הציבור הזה ולמשוך אליו אנשים שברובם המוחלט טובים לכשעצמם.
9
שתיהן לא שוות הרבה זו נבלה וזו טריפה
| 16-06-2016 18:48
והבולטת בשקריה היא עזריה שפוגעת כל פעם בדת ובדתיים .