סערת חיסול המחבל: "לא שיניתי כלום בסרטון" - סרוגים

סערת חיסול המחבל: "לא שיניתי כלום בסרטון"

לאחר שבחודשים האחרונים הוטלה בספק אמינותם של הסרטנים המתעדים את אירוע הירי בחברון, הבוקר הגיע הצלם הערבי כדי למסור את עדותו וטען כי לא ערך את הסרט

סערת חיסול המחבל: "לא שיניתי כלום בסרטון"
  (צילום: פלאש90)

סערת חיסול המחבל.

בבית הדין הצבאי ביפו חודש הבוקר (רביעי) משפטו של החייל הלוחם אלאור אזריה עם עדויותיהם של הצלמים הערבים שצילמו את התקרית והעבירו את התיעוד לארגון השמאל הקיצוני 'בצלם'. בין העדויות שנשמעו בבית המשפט היו דבריו של עימאד אבו שמסיה, שתיעד את האירוע.

עדות נוספת שתישמע במהלך הדיון היא של מומחה זיהוי פלילי של המשטרה, שהתייחס למהימנות סרטוני בצלם.

כזכור, במהלך החודשים האחרונים הטילו חברי צוות ההגנה ספר באמינותם של הסרטים ונשמעה גם טענה לפיה הסרטים נערכו באופן מגמתי.

בדבריו, שהובאו באתר ynet, אמר אבו שמסיה: "אני ואשתי היינו בבית באותו בוקר. שמעתי יריות, יצאתי מהר והחזקתי מצלמה. מאחורי הייתה אשתי. הגעתי לרחוב וראיתי בחור על הרצפה במעיל שחור. שמעתי קול אחר וראיתי עוד בחור שוכב. כיוונתי אליו את המצלמה, התחלתי לצלם שניות אחרי ששמעתי את היריות. עם המצלמה הקטנה הזו, של פנסוניק צילמתי את התקרית".
אבו שמסיה הוסיף: "אחרי שצילמתי הסרטון אמרתי לפעילת 'בצלם' שיש לי צילום חשוב אבל אני בתל רומיידה – שטח צבאי סגור. שלחתי לה את כרטיס הזיכרון עם בני הקטן. מצ"ח קראו לי לחקירה וביקשו שאביא את הכרטיס המקורי. אמרתי לחוקר מצ"ח באותו יום שזהו החומר המקורי ולא הוספתי כלום. לא שיניתי כלום בסרטון. אני לא צלם ועיסוקי הוא בנעליים. אני מתנדב בלי שכר עבור 'בצלם'. הבית שלי רחוק כ-30 מטר מזירת האירוע. לא ידעתי שיקרה אירוע כזה".

הסניגור עו"ד אייל בסרגליק שאל את אבו שמסיה: "נכון שילדך עאוני בן ה-17 נעצר על ידי הנאשם והסמ"פ ב-2.2.16, עוד לפני התקרית?". אבו שמסיה ענה: "בני נעצר ואני לא יודע על ידי מי בדיוק מהצבא, אני לא יודע מה ייחסו לו. הוא חזר הביתה אחרי שנעצר. אנו גרים בתל רומיידה כך שצפוי שכל אחד מאיתנו ייעצר. אם היה משהו נגד הבן שלי הוא היה נשפט".

החייל עצמו ממשיך לשהות במעצר פתוח בבסיס כששגרת יומו כוללת עבודות רס"ר. הוא ממשיך לכפור באשמה נגדו וטוען כי חש סכנת חיים לאחר שהבחין לדבריו במחבל מנסה להגיע לסכין סמוכה או מזיז את גופו באופן חשוד המעלה חשש כי הוא נושא על גופו מטען חבלה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו