מוטי יוגב על ההדלפה: "עוד סערה בכוס מים" - סרוגים

מוטי יוגב על ההדלפה: "עוד סערה בכוס מים"

ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי לא מבין את המהומה סביב הדלפת המסמך בנושא המנהרות: "לאחר עיון בדו"ח מצאתי כי השר צחי הנגבי לא הוציא את הדו"ח בשם הועדה, אלא בשמו בלבד"

מוטי יוגב על ההדלפה: "עוד סערה בכוס מים"
  סערה בכוס מים (צילום: פלאש90)

אל"מ במיל' ח"כ מוטי יוגב מגיב על דליפת הדו"ח מועדת החוץ והביטחון ואומר "מדובר בעוד סערה בכוס מים."

"לאחר עיון בדו"ח מצאתי כי השר צחי הנגבי לא הוציא את הדו"ח בשם הועדה, אלא בשמו בלבד. צחי הנגבי עשה עבודת איסוף מקיפה של חומרים במשך מספר חודשים ומצא לנכון להעבירה ליו"ר הכנסת. גם אני מצאתי לנכון לפני מספר חודשים למסור דו"ח ביטחוני לגורם בכיר וישבתי עימו בלא כל פרסום, כך נדמה לי נהגו גם חברים נוספים שחשו בצורך שכזה מתוקף אחריותם וזה חלק מאחריותנו הציבורית."

"לעצם העניין, גם לי יש ביקורת על הטיפול במנהרות התקיפה, על פערים שונים שהיו. את ביקורתי השמעתי במקומות שנכון לאומרה ואני ממשיך לעקוב כפי חובתי הציבורית, לראות שהפערים מטופלים ונסגרים בכל הנוגע לאיום מנהרות התקיפה ולמענה מולו. לכשיובא בפניי באופן רשמי דו"ח מבקר המדינה, אשמח להתייחס לכתוב בו. לא אתייחס לשמועות חלקיות העולות בתקשורת. אני מציע למי שהוציא דברים מתוך דו"ח סודי פנימי לתקשורת על מנת להשיג איזה רווח פוליטי, שנישאר ענייניים בכל הקשור לנושאים העולים בוועדות המשנה."

הבוקר דיווחנו בסרוגים כי חבר ועדת חוץ ובטחון, חבר הכנסת יואב קיש (הליכוד), קרא לחבר הכנסת עופר שלח (יש עתיד) לערוך בדיקת פוליגרף בטענה כי שלח הוא זה שהדליף חומר סודי מוועדת החוץ והבטחון.

"עננה כבדה רובצת על ראשו של חה״כ עפר שלח. אני קורא לו לבצע בדיקת פוליגרף על מנת להוכיח שלא הדליף חומר סודי ביותר מועדת החוץ והבטחון", אמר קיש.

בעקבות ההדלפה החמורה שנחשפה אמש על ידי עמית סגל בחדשות 2 פנה חה"כ יואב קיש לחה"כ עפר שלח בדרישה לבצע פוליגרף ולהסיר את העננה הכבדה שמרחפת מעליו לגבי הדלפת הדוח הסודי ביותר על צוק איתן.

בנוס, קיש פנה ליו"ר ועדת החוץ והבטחון, חבר הכנסת אבי דיכטר, בדרישה לבחון את העניין ואם יש בכך אמת לסלק את שלח מועדת החוץ והבטחון לאלתר.

מוקדם יותר הבוקר תקף השר צחי הנגבי את הטוענים כי הדו"ח שהוא כתב על 'צוק איתן' מנקה את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, מאחריות בכל הנוגע לאיום המנהרות.

בראיון לגל"צ אמר הנגבי: "זה דבר מגוחך. באותו מכתב ששלחתי ליו"ר הכנסת ביקשתי להביא לידיעת מספר מצומצם מאוד של חברי ועדת משנה של הוועדה שלנו, הוועדה לשירותים חשאיים, שמי מהם שמעוניין במסמך צריך לבוא למזכירות הוועדה כי אין לנו אפשרות להפיץ מסמך סודי ביותר בדרך אחרת". בשלב הזה טען הנגבי כי והיחידי שהגיע לקחת את המסמך הוא עופר שלח.

"אחרי כמה דקות", המשיך הנגבי, "עמית סגל שאל שאילתות את מזכירות הוועדה ויו"ר הכנסת.

שלח מצידו הכחיש את מה שהנגבי מייחס לו ואמר כי "המכתב שכתב הנגבי לא הודלף על ידי". לדבריו, "מדובר בטענות שקריות ומופרכות".

שלח אף טען כי "בכל מקרה מכתב של יו"ר וועדת החוץ והביטחון ליו"ר הכנסת הוא אינו מסמך מסווג מדיוני וועדות המשנה אלה מכתב אישי שלו".

"הנגבי, שיותר מכל פוליטיקאי אחר אמור להיזהר שבעתיים באמירת אי אמת, מנסה להסיט את הדיון, מהמעילה שלו בתפקידו כיו"ר הוועדה לטובת ניסיון הגנה על ראש הממשלה לטענות שקריות על הדלפה. במקום לעסוק במהות שאליה אין להנגבי תשובות, הוא בוחר לעסוק באיך זה הגיע לתקשורת", תקף שלח.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
קיש קש מקושקש
יואב חציר | 02-06-2016 18:30