אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

הרב חיים סבתו: "זו אחת החוויות הכי קשות שהייתה לי בארץ"

הרב חיים סבתו שוחח על התופעה הקיימת בארץ לפיה כתיבה תורנים מנוגדת לכתיבה ספרותית וטוען כי זו תפיסה הקיימת רק בארץ: "מה שקראתם בספרים זה אותו אדם".

הרב סבתו: זו אחת החוויות הכי קשות שחוויתי בארץ
  הרב חיים סבתו (צילום מסך מתוך ערוץ היוטיוב של Gold PR)

כתיבה תורנית מנוגדת לכתיבה ספרותית? לא אצל הרב סבתו.

במסגרת מפגש 'פנים אל פנים' אשר התקיים לפני כשבוע בירושלים, טען הרב חיים סבתו, ראש ישיבת ההסדר במעלה אדומים, כי רק בארץ קיימת סתירה בין כתיבת רומנים ספרותיים לבין לימוד תורה וכתיבה תורנית ואמר כי מבחינתו האחד אינו סותר את השני.

באירוע, הנחשב להופעה נדירה של הרב סבתו, הוא נשאל כיצד הוא מיישב את הסתירה בין היותו סופר של רומנים לבין היותו ראש ישיבת הסדר העוסק בין השאר בכתיבה תורנית. "אחת החוויות הקשות שלי בארץ הייתה החוסר בתרבות", השיב הרב סבתו וסיפר על משפחתו. "אמא שלי יכולה לקרוא… מחזות שלמים בלי להסס, שני הדודים שלי, אחד פרופסור למתמטיקה ואחד פרופסור לפיזיקה. ויש לנו גם תלמידי חכמים. אנחנו גדלנו במשפחה כזאת. גדלנו בחברה כזאת".

בהמשך הוסיף הרב סבתו ואמר כי בעיניו "זאת בכלל לא סתירה. את הסתירה מצאתי בארץ. אני לא יודע מה הבעיה עם זה, לא הרגשנו בזה בכלל".

בהמשך הוסיף הרב סבתו וחשף את התהליך המוביל אותו לכתיבה: "השיטה של הכתיבה שלי היא כתיבה מתוך הכרח לא מתוך החלטה. יש לי חוויות של 60 שנה, 50 שנה שפתאום מתפרצות ומוכרחות לצאת, אז לכן לי אישית השאלה לא הייתה בעיה. השאלה התעוררה לי כשהייתי צריך לפרסם. איך אני ראש ישיבה מפרסם רומן וספר ספרותי?".

הרב סבתו הוסיף ואמר כי הוא "לא שני אנשים. אני אותו איש במשפחה, אותו איש בספרים, אותו איש בישיבה. מה שקראתם בספרים זה אותו אדם".

הרב סבתו היה בין מייסדי ישיבת ההסדר 'ברכת משה' במעלה אדומים. במקביל להיותו רב וראש ישיבה, עוסק הרבה סבתו בכתיבה ספרות תורנית ופרוזאית. בין השאר כתב הרב סבתו את הספרים "אמת מארץ תצמח", "אהבת תורה – דברי תורה על פרשת השבוע", "אני לדודי" ו"כעפעפי שחר". הרב סבתו עלה ארצה ממצרים בשנת 1957 גדל בשכונת "קריית היובל" בירושלים ולמד בישיבה התיכונית 'נתיב מאיר'. בהמשך התגייס הרב סבתו לצה"ל ושרת בחיל השריון ולחם כחייל מילואים במלחמת יום הכיפורים, בה השתתף בקרבות צה"ל ברמת הגולן.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
השאלה : כי זה כל ?. התשובה - "האדם" !
משה אהרון נווה עמל הרצליה | 26-05-2016 16:58
האדם כנזר הבריאה הוא בבואה מושלמת שלה הכוליות שבבריאה בעיקר כפוטנציאל נטמעה גם בו וצריך שיהיה בו ממנה מן הבריאה : הכל בכל מכל אם כן : מי הוא,שיש בו הכול בבחינת השאלה כאמור : "כי זה כל" ? התשובה היא אחת ואין בלתה - "האדם"
2
הפינאלה שנשרה :.......
משה אהרון נווה עמל הרצליה | 27-05-2016 16:18
והוא גם שאומר הכתוב ותחסרהו מעט מאלוהים. ומהו מעט ? אותיות "טעם" על כל גווניו