מגפת לישמניה בשומרון; הרשויות לא נותנות פתרון - סרוגים

מגפת לישמניה בשומרון; הרשויות לא נותנות פתרון

מעל 56 מקרי לישמניה בישוב צופים לבדו בשומרון ועשרות מקרים נוספים בישובי השומרון הביאה את ווטרינר המועצה האזורית שומרון לכנות את התופעה: מגפה. הרשויות לא פועלות לסייע לתושבים

author-image
מגפת לישמניה בשומרון; הרשויות לא נותנות פתרון
  ילד שנפגע מלישמניה (באדיבות המצלם)

מעל 56 מקרי לישמניה בישוב צופים לבדו בשומרון ועשרות מקרים נוספים בישובי השומרון הביאה את ווטרינר המועצה האזורית שומרון לכנות את התופעה: מגפה.

הלישמניה טרופיקה שמכה כעת בצופים בשומרון מועברת ע"י זבוב החול משפני הסלע אל האדם. מייצרת פצעים שחורים וגדולים הנראים ממש כמו בורות בעור ומייצרים סבל רב לנפגע.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן פנה לגורמים הרלוונטים במשרדים הממשלתיים אולם עד עתה משרדי הממשלה לא נתנו פתרון. לפני כשנתיים נפתרה בעיה דומה בישוב פדואל כשהמשרד להגנת הסביבה נכנס לתמונה אולם עד עתה לא התקבל פתרון עבור הישוב צופים.

ליאת סנטו ששני ילדיה בגילאי שנתיים ו 3 נפגעו מהלישמניה: "הגענו למצב אבסורדי שאנחנו חוששים לצאת מהבית. אנחנו בגטו בתוך הבית שלנו. חושבים פעמיים אם לצאת, נמנעים מלהזמין אורחים".

WhatsApp-Image-20160525 (5)

ילד שנפגע מלישמניה

 

יוסי דגן ראש מועצת שומרון: "לא ייתכן שמפקירים את הזירה הכי בסיסית: בריאות הציבור. יש רחובות שלמים בישוב צופים שנפגעו מהמחלה. ולא מדובר בגזירת גורל. מדובר בהחלטה של המשרדים הממשלתיים. משרד הבטחון והמשרד להגנת הסביבה להעביר את התקציב הרלוונטי לטיפול במפגע. כל הגורמים יודעים בדיוק מה מקור הבעיה: גדר ההפרדה שנבנתה ע"י משרד הבטחון וייצרה בתי גידול לשפני סלע שהם נשאים של המחלה, סמוך לישוב. אנחנו מצפים מהמשרד להגנת הסביבה הממונה על הנושא וממשרד הבטחון שיצר את הבעיה לפתור את הבעיה לאלתר, כך שלא יהיה עוד ילד אחד שייפגע".

גבריאל שוורץ ווטרינר המועצה הממונה על בדיקת מקור המחלה: "מדובר ללא ספק בתופעה יוצאת דופן. אף שהלישמניה קיימת בארץ כבר שנים, היא לא נראית במספרים האלו וגם לא בעוצמה הזו. מרבית הנפגעים הקשים הם ילדים הן משום שזבוב החול עוקץ אותם בפנים בשל גובה מעופו והן משום שהטיפול בהם מורכב יותר".

מ. ס שנעקצה גם היא: "הטיפולים קשים מאוד. ותופעות הלוואי שלהן דומות לתופעות הלוואי של טיפולים כימותראפיים. בחילה. הקאות חולשה ועוד".

זמן הטיפול במחלה אורך חודשים, מדובר לעיתים בטיפולים קשים. בין השאר הזרקה לתוך הנגע. טיפול באנטיביוטיקה ועוד. אולם הוא לא מוכר בביטוח לאומי והנפגעים לא מקבלים סיוע מהמדינה.

מועצה אזורית שומרון מצהירה שהיא יוצאת למלחמה בנושא וכי לא תסכים לכך שתושביה יופקרו כך עי הרשויות הרלוונטיות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
מעט מידע מקצועי בהקשר ל,לשמניה'
מדביר בפנסיה | 26-05-2016 13:19
אחד היצורים שהוא נשא העיקרי של הלשמניה הוא עכבר שדה/מדבר /שזבוב החול עוקץ אותו ואח"כ הזבוב מעביר את הטפיל לבני אדם שעקץ אותם
2
גם באזור לֶשֶם יש המון שפנים ומסלעות
אלי | 26-05-2016 13:29
וכבר היו הרבה הדבקות באזור...
3
בושה. אם זה היה קורה בתל אביב התגובה היתה שונה
| 26-05-2016 13:32
4
על מה מדברים פה
| 26-05-2016 14:08
כבר לא מתלוננים על הטבות, מתלוננים על בריאות! אם לערבים אנחנו מספקים בטון לבניית מנהרות, אז למה לאחינו אנחנו לא מסוגלים לספק בריאות?!
5
פיתרון פשוט וקל !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
בבר שישו רושקארד | 26-05-2016 16:45
אם תמתינו לרשויות תמתינו עד סוף הדורות ותוך זמן קצר כולכם תחלו !!!!!!! זו עבדה ! שכל יישוב ישכור מספר מרססים ותשמידו את שפני הסלע,שהם ייעלמו הבעייה תעלם, אם זה הבריאות של האדם מול הישרדות החיה החביבה ,אז עם כל הכבוד לחיות הטבע האדם קודם !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! קחו עתידכם בידכם ! לפני שכולכם תחלו !!!!!!!!!
6
יש דברים שאנחנו יכולים לקחת את הענינים לידים שלנו
ש.ש. | 27-05-2016 7:17
התיעצות עם מקצוענים, וביצוע תכנית מרחבית. (ברור שטוב שהרשויות יעשו זאת אך בינתיים אי אפשר לשבת בשקט)
7
למה לא מחסלים את השפנים.
| 27-05-2016 13:18
או אולי השפנים קודמים ליהודים?
8
ביבנאל יש יתושים עוקצים בלי סוף. מה עושים?
| 27-05-2016 13:18
או אולי השפנים קודמים ליהודים?