משה פייגלין ל'סרוגים': "אני לא רואה את עצמי חלק מהציונות הדתית"

לא מתחרט על הפרישה מהליכוד, לא מרגיש חלק מהציונות הדתית, יהודה גליק לא יצליח לשנות דבר בהר הבית והיעד הוא ראשות הממשלה; משה פייגלין יורה לכל הכיוונים

"המגזר הסרוג נכשל; לא רואה את עצמי חלק ממנו"
  (צילום: פלאש90)

על רקע האירועים הפוליטיים האחרונים והודעתו של חבר הכנסת מיקי זוהר כי הוא שוקל פרישה מהחיים הפוליטיים, בראיון ל'סרוגים' אומר יו"ר מפלגת 'זהות', חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, שפרש מהמקום ה-36 בליכוד, כי הוא אינו מתחרט לרגע על פרישתו על אף שמקומו צפוי להכנס לכנסת כבר בקדנציה הנוכחית.

היית מקום 36, עכשיו יהודה גליק נכנס, מיקי זוהר שוקל פרישה, עם החוק הנורבגי והחקירה נגד השר חיים כץ היית יכול למצוא את עצמך חבר כנסת בחודשים הקרובים. אתה לא מרגיש החמצה?

"ממש לא. אני יכול לומר לך שאת מפלגת 'זהות' התחלנו בחדרי חדרים להקים שנה לפני הפריימריז בליכוד. הבנו שהליכוד כבר לא יכול לשמש ככלי כדי לייצר מנהיגות יהודית למדינת ישראל ובסופו של דבר כל האירועים שנתנו לי את הדחיפה החוצה התגלו כברכה גדולה מאוד כי היום אנחנו יושבים על המכשיר הפוליטי שמתפתח בצורה יפה מאוד ונמצא לא במשבצת האחרונה אלא במשבצת הראשונה. אני רוצה להזכיר לך שתפקיד של חבר כנסת הוא לא המטרה".

ובכל זאת, כשאתה רואה עכשיו יהודה גליק שצפוי לטפל בענייני הר הבית מתוך הכנסת, ציפי חוטובלי סגנית שר החוץ, זאב אלקין שר ודמות משמעותית בממשלה, אתה לא חושב שדרך מפלגה גדולה יותר קל להשיג את מה שאתה מתכנן?

"כל עוד ניתן היה לקדם את רעיון המנהיגות היהודית דרך מפלגה אחת גדולה עשינו את זה, ברגע שהבנו שלא ניתן יותר להתקדם הפסקנו לעשות את זה. מי שרוצה להשפיע, בוא ניקח למשל את יהודה גליק. יכול להיות שהוא יצליח להשיג שמשיות בתור להר הבית, יחס שונה מהשוטרים, אולי הוא אפילו יצליח להעלות להר הבית קבוצות של 10 אנשים במקום של 5 אנשים, אבל יהודה גליק לא יצליח לשנות דבר וחצי דבר במציאות האיומה שבה הר הבית נמצא".

פייגלין מבקש לחזור לשאלה הראשונה ומבהיר: "השאלה היא האם אנחנו רוצים לשים יד על ההגה של הקטר או לשבת מאחורה. האמן לי, יכולתי להיות חבר כנסת עוד הרבה לפני הכנסת הקודמת וגם בזו הנוכחית עם כל מיני תרגילים שונים ומשונים שהוצעו לי. ולכן השאלה האם אני מצטער שפרשתי היא שאלה מופרכת".

פייגלין מבקש להתייחס לציונות הדתית ואומר שהמגזר הזה נכשל ונכשל בענק: "המגזר "הסרוג" נכשל בענק. והכשלון הזה בא לידי ביטוי בכך שבהפגנה תמיכה באלאור אזריה לא ראית את המגזר. זה אומר הכל. המגזר "הסרוג" תמיד מיישר קו עם המגזר גם כשהוא תחת מתקפה כמו בגוש קטיף. וזו עובדה שהמהפכה לא יכולה לצאת ממנו".

אתה מדבר על הציונות הדתית בגוף שלישי כאילו אתה לא חלק ממנה

"אני לא שייך לציונות הדתית ולא שייך לאף מגזר. אני שייך לעם ישראל".

בוא נדבר קצת על פוליטיקה. אי אפשר שלא לשאול את השאלה המתבקשת: איך אתה מתכנן לעבור את המשוכה הקשה של אחוז החסימה?

"המשוכה היא בכלל לא אחוז החסימה אלא הנהגת המדינה. לא יודע כמה מערכות בחירות יידרשו כדי להגיע לשם אבל הסיפור של אחוז החסימה נמצא הרחק מאחורינו. אם אתה רואה את עצמך חלק ממגזר אתה באמת מנסה לגייס מספר מסויים של קולות אבל אם אתה לא מגזר אז כל המדינה היא היעד ואנחנו בדרך לשם".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
22 תגובות - 22 דיונים מיין לפי
1
חבל
| 24-05-2016 13:20
חבל. פעם הוא היה שפוי.
2
ממשיך לחיות בסרט ולבלבל את הציבור. קודם ניסוי
אבנר | 24-05-2016 13:44
ארוך טווח בתוך הליכוד שדרש השקעת אנרגיות עצומה ונכשל, ועכשיו הסרט החדש על איך הוא יהפוך להיות ראש ממשלה דרך 'זהות'. מדהים שיש אנשים שעוד לוקחים אותו ברצינות
3
מטרתך רצויה מעשיך לא רצויים
| 24-05-2016 13:45
אם כולם היו מתאחדים היה מזמן ראש ממשלה דתי וגם כל השרים היו דתיים אבל חבל שכל אחד חושב שהוא הכי טוב.
4
גם מעשיו רצויים
אבישי | 24-05-2016 14:19
בניגוד לכל אלו שמברברים עצמם לדעת הוא גם עושה. הוא יכל לשבת בשקט כח"כ ולהתקדם בתוך המפלגה אולי אפילו לתפקידי שררה, אך הוא בחר ללכת עם האמת והוא שילם על זה את המחיר. בזמן שבבית היהודי הצביעו בעד חוק להשוואת מעמדם החוקי של זוגות חד מיניים הוא הלך כנגד המשמעת הקואליציונית והצביע נגד. בזמן שבבית היהודי קיבלו (ומקבלים) את האפרטהייד בהר הבית, הוא מרד והצביע נגד התקציב. אם הבית היהודי היו עושים חצי ממה שהוא היחיד עשה, הם יכלו להשיג הרבה יותר. אז תמשיכו להצביע ל"ימין" ולא תפסיקו לבכות על המדינה ולאן היא מתדרדרת.
5
נעשה משונה כל השיח הזה.
לפרוש בכבוד | 24-05-2016 14:29
פייגלין וחבורתו מפורצי דרך נעשו מיותרים.
6
חבל הולך לשרוף עוד אלפי קולות
אחמד | 24-05-2016 14:30
7
תקשיבו שנייה, ען כל ההסתייגות מן הסגנון
אורן | 24-05-2016 14:31
הוא צודק לחלוטין כשהוא אומר שהוא חלק מעם ישראל ולא של המגזר. הרב קוק היה חותם על זה מכל הלב
8
חבל שאינו קם ומודה ואומר 15 שנה טעינו
שרה דיין | 24-05-2016 14:58
15 שנה שיווקנו את עגל הזהב השיקרי של הליכוד
9
שוב, לא רואים את הכתבה באפליקציה
| 24-05-2016 16:03
נא לתקן בהקדם!!!
10
ל-7
אורי | 24-05-2016 16:42
הבעיה היא שזה מילים בלי תוכן. הוא לא לוקח את עם ישראל הממשי, עם כל האתגרים והזרמים שיש בו - ברצינות. אז זה בסופו של דבר לא מגזר, אלא כת: מגזר לפחות מודע לזה שהוא מוגבל, כת חושבת שהיא תחליף לדבר השלם.
11
הל המגיבים פה כנראה שבויים של המדינה
אבישי | 24-05-2016 17:00
פייגלין מהבודדים שמצליחים למרות היותם ציונים לא להסתנוור מהתפישות החברתיות במדינה בכלל ושל הציונות הדתית בפרט! אתם לא שווים תגובה עניינית..
12
הבית היהודי כשל, והליכוד החילוני הוא לדעתך הפתרון?
| 24-05-2016 17:54
מן הפח אל הגהינום יש לחזור לחיות חיי יהדות ותורה מלאים ומסיביים ולהינתק מתת תרבות הזבל החילונית בכללותה - כולל מהליכוד. רק כך תהיה עלייה למעלה
13
ההתנגדות של הסרוגים לפייגלין לא מפתיעה.
יהודי פשוט | 24-05-2016 18:16
הם תקועים עמוק בגישה הגלותית ששורשיה ב12 המרגלים, וראשה בממלכתיות הכמעט פשיסטית, של ציבור המוכן (בשם קידוש המדינה) אפילו לפנןת את עצמו מביתו שלו. ומאחר ואין שבוי מוציא עצמו מבית האסורים, הדתיים לא מצליחים להבין בכלל מה פייגלין מביא, ואיזה חזון הוא מציג. לדעתי גם כשמפלגת זהות תהיה השלישית בגודלה בכנסת - הדתיים ימשיכו לקטר על "שריפת קולות"...
14
איבוד החזון של פייגלין הוא בזה שהוא כבר לא מאמין בצבור
יעקב | 24-05-2016 19:17
דתי לאומי, מי שאמור להיות הכי קרוב לדעותיו. פעם הייתי מעריץ אותו. עכשיו, אני מאוכזב ממנו.
15
למה מפרסמים את התגובה שלי על האפליקציה
ליבנה | 24-05-2016 21:14
במקום לתקן את זה???!
16
עצוב לראות אותו
סטודנט | 24-05-2016 21:33
שאלה של זמן עד שינהיג את המדינה? כמו שבכל פעם היה בטוח שאוטוטו הוא מחליף את נתניהו. לא עבד לו, עכשיו הוא מקים מפלגה, האם הוא קיבל נבואה שהוא יהיה ראש ממשלה? לא בורא עולם ולא עם ישראל רוקדים לפי החליל שלו.
17
ל10, גם אם אתה צודק, הסמנטיקה הזאת
אורן | 24-05-2016 23:18
קדושה, לא פחות. אבל אני חושב שאתה טועה, פייגלין מתייחס במשנתו לכלל ישראל, מן האבות הגרושים ועד הקריאה הנכונה של השמאלנים לבשורה (במקרה שלהם, סוציאליזם במקום יהדות). בכל אופן, גם אם הוא לא מחובר מספיק ומתמודד מספיק עם האתגרים של כל הזרמים בחברה- הוא מבקש להיות כזה וזה הכי הכי חשוב. מי שקורא לעצמו דתי לאומי כבר שוגה, כבר יורה לעצמו בראש.
18
דתי לאומי, אני מקוה שתקבלו ביקורת ולא תסננו..
דני | 25-05-2016 4:36
אני מקוה שתקבלו ביקורת ולא תסננו.. גם אני הולך עם כיפה סרוגה.. אבל היום אני קצת מתבייש.. אני יודע שמי שרואה אותה ישר אומר - הנה עוד "דתי" בכאילו.. למשל אנחנו הסרוגים חלקנו לא שומר כלל נגיעה כלל, טוענים שזה המצאה.. חלקנו שומרים אבל רק עד האוניברסיטה, ומיעוט דמיעוט גם אחרי.. לא מסוגלים למסור את הנפש על התורה (על ארץ ישראל כן, ועל התורה לא??) לא מסוגלים לומר ללא מאמינים: לא! מחנפים, מחליפים אידיאולוגיה לפי משב הרוח.. חושבים כל הזמן מה יחשבו עלינו - "סרוגי מחמד" חסרי עמוד שידרה, לא לומדים כלל אמונה אלא מאמינים במה שהביאו לנו בכפית.. אין חזון אין מנהיגות.. מה הועילו המפלגות ה"ימניות"?? כלום! ולכן אני עם פייגלין.. אין פה שריפת קולות.. כי הקולות של מפלגות ה"ימין" כבר היום מבצעות את האידיאולוגיה של השמאל.. מצביע לזהות!
19
בכפר מימון שבגוש קטיף הכירו הסרוגים את מנהיגיהם -
משה | 25-05-2016 13:43
מאז כולם חרדים!
20
פייגלין הוא לוזר.
מאיר | 27-05-2016 14:45
במקום לבקר את דונלד טראמפ, שילך לעשות סטאג' אצלו!!!
21
נראה כישלון. כמו כל הפעמים שהיו עד עכשיו.
דוד | 28-05-2016 22:44
כבר שנים שהוא עושה שגיאה אחר שגיאה. והוא לא מתאים בכלל להנהיג את עם ישראל
22
ראש הממשלה הבא שלנו הוא,משה פייגלין!!!
יוסי | 31-12-2016 22:01
ראש הממשלה הבא שלנו הוא,משה פייגלין!!! האיש הכי מתאים,להיות ראש ממשלה!!! רעיונות מבריקים של איש מוכשר ואמיץ. סוף סוף פוליטקאי שלא מתנסח בפוליטיקלי קורקט מאוס. הבן אדם לא מפחד להגיד את אשר על לבו וטוב שכך. כנסו ותראו את המצע החברתי היחיד,שכולו לטובת מעמד הביניים,והעניים... ‏http://www.zehuto.et/מצע-זהות-התכנית-החברתית-מפלגת-זהות/ אתה איש חכם וערכי. אצביע לך אם תתמודד לבחירות הבאות פייגלין אדם מדהים בעיני, ערכי, חכם ופטריוט. שא ברכה משה פייגלין. משה פייגלין חבר הכנסת היחיד,שחושב אדמות מדינה שייכת לעם. כשקרקעות הלאום נשלטות בידי המדינה ואינן שייכות לציבור (כמקובל במדינות החירות)  זוהי הזמנה מהותית לשחיתות. כשמרכזים את הכח להחליט מי יקבל איזו קרקע ובאיזה מחיר -  בידי יחידים, תמיד יהיו לנו 'הולילנדים'. את קרקעות הלאום יש לחלק בהגרלה - ללאום. ארץ ישראל שייכת לעם ישראל , קודם כל במובן הפרטי ורק אחכ במובן הלאומי. היא שייכת לעם ישראל ורק אחכ למדינת ישראל. כך יוזל מאוד מרכיב הקרקע במחירי הדיור (שעומד כיום על כ 50%!) ותצומצם מאוד השחיתות. התקשורת עשתה לו רצח אופי,בנאדם חכם ורגיש ואינטלגנט!!! ביבי שדד את פייגלין בבחירות הקודמות,פייגלין נבחר למספר 20 בבחירות הקודמות ביבי דחק אותו ברמאות למקום 35 ופייגלין נשאר מחוץ לכנסת. ולכן יש לצאת נגד נתניהו ולבחור בפייגלין. משה פייגלין איש משכמו ומעלה!!! פייגלין הוא הליכוד האמיתי...