דרמה חרדית: מאיר פרוש מתפטר מהכנסת - סרוגים

דרמה חרדית: מאיר פרוש מתפטר מהכנסת

דרמה ביהדות התורה. הנכד של הרב שטיינמן נתן את ההוראה, ומאיר פרוש החסידי הסכים להתפטר מהכנסת כדי להכניס את יעקב אשר הליטאי. ישאר סגן שר החינוך

author-image
דרמה חרדית: מאיר פרוש מתפטר מהכנסת
  (צילום: יעקב לדרמן/פלאש90)

דרמה חרדית. סגן השר מאיר פרוש מתפטר מהכנסת.

פרוש, חבר אגודת ישראל החסידית יתפטר מהכנסת במסגרת החוק הנורבגי, כדי לפנות מקום ליעקב אשר, חבר דגל התורה הליטאית, ובכך יגדיל את כוחה ל-3 ח"כים, מול ה-3 של אגודת ישראל.

בהודעה שיצאה מיהדות התורה נכתב: "הרב דוד שפירא (נכדו של הרב שטיינמן צ"ש), והרב מאיר פרוש נפגשו אחרי חג הפסח מספר פעמים בהם דנו על התלהטות הרוחות בתקופה האחרונה, וניהלו שיג ושיח בניסיון להגיע להבנות בנושאים שונים העומדים על סדר היום של הציבור החרדי. הצדדים הביעו רצון ונחישות להרגעת הרוחות.

ראשי דגל התורה הביעו את דעתם שביצוע חוק הנורבגי יסייע להם להנמיך את המתחים ולגיבוש ופעילות סיעה מאוחדת בת 7 חברים ובכך לתרום לחיזוק הישגיה של היהדות החרדית ולעבודה משותפת של סיעת יהדות התורה בכנסת כפי שהיה בקדנציה האחרונה."

יעקב אשר, בעבר ראש עיריית בני ברק, היה חבר הכנסת ה-19, כשיהדות התורה זכתה ב-7 מנדטים. בכנסת ה-20 קיבלה המפלגה 6 מנדטים והוא נשאר בחוץ. המאבק בין החסידים לליטאים, עיכב את יישום החוק הנורבגי במשך יותר מחצי שנה, אבל כעת הגיעו להסכמות ופרוש יפנה את מקומו בכנסת לטובת אשר.

נזכיר כי בכנסת כבר בוצעו מספר התפטרויות במסגרת החוק הנורבגי. בש"ס פינה משולם נהרי את מקומו לטובת יגאל גואטה, משה כחלון הכניס את אכרם חסון, מאיר פרוש כאמור את יעקב אשר. בבית היהודי פרש בנט כדי להכניס את שולי מועלם, אך ביטל את ההתפטרות כדי להוציא את אבי וורצמן מהכנסת. בליכוד לא יישמו את החוק הנורבגי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה זה יעקב אשר הליטאי? למיטב ידיעתי גם הרב
??? | 22-05-2016 7:30
פרוש הוא ליטאי.