שדר ערוץ 2 מאתרג את סגן הרמטכ"ל יאיר גולן - סרוגים

שדר ערוץ 2 מאתרג את סגן הרמטכ"ל יאיר גולן

שדר ערוץ 2 עודד בן עמי מגבה את אמירתו של סגן הרמטכ"ל שהשווה בין החברה הישראלי לגרמניה של שנות ה-30. "הוא מבטא בקול את מה שרבים וטובים חשים בלב פנימה"

שדר ערוץ 2 מאתרג את סגן הרמטכ"ל יאיר גולן
  בערוץ 2 מתארגים. (נעם מוסקוביץ')

יממה לאחר התבטאותו השנויה במחלוקת של סגן הרמטכ"ל יאיר גולן שהשווה לכאורה בין המצב במדינה לגרמניה הנאצית, בערוץ 2 כבר מאתרגים אותו.

בדף הפייסבוק של ערוץ 2, הביאו דברים שכתב עודד בן עמי, פעם דובר צה"ל והיום מגיש התכנית 'שש עם', בו הוא תומך בהתבטאותו של גולן.

"האלוף יאיר גולן הוא איש אמיץ וישר. הוא מיטיב לומר את אשר על לבו, ובמידה רבה הוא מבטא בקול את מה שרבים וטובים חשים בלב פנימה.", כותב בן עמי.

במהלך נאומו בטקס יום השואה, אמר סגן הרמטכ"ל גולן כי "אם יש משהו שמפחיד אותי בזכרון השואה, הוא זיהוי תהליכים מעוררי חלחלה שהתרחשו באירופה בכלל ובגרמניה בפרט, אז לפני 70 שמונים ותשעים שנה ומציאת עדות להם כאן בקרבנו היום ב-2016".

הדברים עוררו סערה, כשבימין דרשו את הדחתו. שר החינוך, נפתלי בנט, שנכח בטקס אמר כי "רגע לפני שמכחישי השואה יהפכו מילים שגויות אלו לדגל. רגע לפני שחיילינו יושוו לנאצים חלילה בהכשר מגבוה. סגן הרמטכ"ל שגה. ועליו לתקן מיד". גם חבר מפלגתו ח"כ בצלאל סמוטריץ' התייחס לדבריו של האלוף גולן ואמר: "מה שמפחיד אותי זה השוואות מופרכות ומעוותות שפוגעות בזכר השואה, ובפרט כשהן באות מצד אנשים חשובים כדוגמת סגן הרמטכ"ל".

בן עמי, טוען שהדברים של גולן נכונים: "האלוף גולן הוזמן לשאת דברים בעצרת לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה. זה המקום שבו ראוי לערוך את חשבון הנפש בסוגיית זהותנו כחברה ערכית – דווקא היום, ודווקא בעצרת שמעצבת את אופן הזיכרון של התקופה החשוכה ההיא, למען הדורות הבאים.

האם ביטויי שנאה לזרים שבתוכנו לא נשמעים במקומותינו? האם צעקות גזעניות באצטדיוני הכדורגל הם לא התבהמות מבשרת רע? האם קריאות שנאה בנוסח "מוות לערבים" ו-"שמאלני טוב הוא שמאלני מת" לא מזכירות ימים אחרים ומקומות אחרים? טוב שיש בתוכנו מי שמוכנים לעמוד בשער ולהעמיד מראה מול עצמנו – כי האמת, גם כשהיא לא נעימה, היא אמת."

יצויין כי הבוקר, פרסם דובר צה"ל הודעת הבהרה לדבריו של גולן בה נאמר בין היתר: "סגן הרמטכ״ל מבקש להבהיר שלא הייתה לו שום כוונה להשוות בין צה״ל ומדינת ישראל לתהליכים שהתרחשו בגרמניה לפני 70 שנים. ההשוואה אבסורדית ומשוללת כל יסוד, ולא הייתה שום כוונה ליצור הקבלה כזאת או למתוח ביקורת על הדרג המדיני. צה"ל הוא צבא מוסרי השומר על טוהר הנשק וכבוד האדם", לשון ההודעה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
14 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
לא רק שדר ערוץ 2. מי שקרא הבוקר את התגובות ומס'
!!!!! | 05-05-2016 12:21
הממליצים על כל תגובה בוויינט על דברי החשוך גולן אכן יקבל את הרושם שכ-ל עם ישראל תומך בדברים החשוכים הללו. נכון, צריך לקחת בחשבון שוויינט הינדסו את התגובות ומס' הממליצים.
2
למר אטלס ישנם עוד טפשים כמוני שחושבים כמו סגן הרמטכ"ל
וולוולה | 05-05-2016 12:44
ואתה בטח משתייך לכנופיות החומות (כתומות) שמנגד
3
צבא פוליטי לצערי
פיני | 05-05-2016 13:19
ראו איך חסמו את בוכריס ואיך שותקים על השטויות של הלץ הזה כאן שלמחרת יצטטו אותו באום ויגידו כי צהל פשיסט
4
זו האמת
יאיר גולן צודק | 05-05-2016 13:27
גירוש תושבי גוש קטיף, יצירת דה-לגיטימציה לחרדים ולמתנחלים כמוצצי - דם וטפילים החיים על חשבון העם, קריאה לחרמות, ולבסוף כמובן התרת דמם של המתנחלים, אלו תהליכים המזכירים את גרמניה של שנות השלושים.
5
משהו לא טוב קורא בצמרת צה"ל
מפחיד שאלו הם מפקדי הצבא | 05-05-2016 13:52
6
בואו נשחק בהשוואות : מי יודע במה אנחנו דומים לדעאש?
| 05-05-2016 13:54
למספר 6: בכך שאנשים שצלנו כל הזמן
אוראור | 01-08-2018 20:34
מאבדים את הראש שלהם - והמבין יבין.
7
סגן רמטכל
יעקב יצחקי | 05-05-2016 14:07
הוא חייב להתפטר מתפקידות הוא מראה חוסר ידעת אותו צריכים לשים בכלא ולא החייל מחברון הוא הרג את האויב וסגן הרמטכ"ל שוב הרג 6000000 יהודים
8
מכין לעצמו רמטכלות....
משה | 05-05-2016 14:15
גולן פשוט יודע באיזה צד מרוחה הפרוסה... אם הוא רוצה להיות רמטכל הוא צריך להתחנף לשמאל כבר מעכשיו. פעם אלופים שמרו את דעותיהם הפוליטיות לעצמם , היום הם מספרים זאת מהמקפצה... שערוריה שאין כמותה שרק נותנת דלק לשונאי ישראל די בכל אתר.
9
זה הפחד של החילוני מהדתי!
| 05-05-2016 15:20
זה מאוד פשוט.. החילוניים מרגישים בעלות על המדינה, כשהם רואים מפלגה ימנית עם השקפה יהודית אוחזת במושכות ומכוונת את העם היהודי לגישה הנאמנה למקורות שלנו, הם נורא ניבהלים עד כדי פליטת שטויות כמו של סגן הרמטכ״ל, הרמטכ״ל ושר הביטחון, מעניין שזה בא משם דווקא... אולי ה׳ מנסה לרמוז לנו שהביטחון שלנו כבר לא יגיע מיהודים עטורי דרגות ווחסרי אמונה והעובדות מדברות בעד עצמן.. אם אלה המנהיגים שלנו.. אנחנו בבעיה כבר הרבה שנים. אבל עם ישראל עם אמונה פשוטה ינצח את הערב רב.
10
מסתבר שצמרת צהל ומפקדיה הם אנשי שמאל
יהודיה וציונית | 05-05-2016 17:35
ולכן נראה איך שנראה מבצע צוק איתן. עם כאלה מפקדים שנהנים מקבלת כספים מהבוגדים בחו"ל אין פלא שכך מדבר ס. רמטכל. לפני שבוע דיבר גנץ השמאלן באותה רוח של דברים.
11
עיתונרייך
גול | 06-05-2016 0:08
איך אפשר להמשיך כך ולהעסיק טיפסים קיצוניים במשרות האמורות לשל בעלי דיעות נייטרליות כלפי חוץ לפחות. הצדקנים האלה מנסים למכור לנו את הבולשיט שלהם בשם ״ זכות הציבור לדעת, חופש הדיעה. והביטוי״ וכל הזבל השקרי הזה? מעניין איך הם תמיד לא מתביישים וללא היסוס מביעים את דעותיהם ועמדותיהם הקיצוניות ומנסים לקדם את האג׳נגה שלהם? למה לתת להם את הבמה הזו לא רק בחינם אלא תמורת שכר? מה לא מכירים את עודד בן עמי הסמולן השפל שאין לו שום אינטלגנציה חוץ מהקול שלו? מה הוא ומיהו? די, תסלקו אותו מעינינו כבר, כמה אפשר לסבול את אותו הדבר שנים? מה? אין שינוי? אין דיעה אחרת?. ויש עוד הרבה זבל כזה של עיתונאים בגרוש כמו האברמטביץ המוכר לשימצה. אדם מוגבל הרואה רק צד אחד ולא מסוגל ליותר. כל הפרשנויות הדפוקות שלו מתבררות כזבל עיתונאי במשך שנים. מטבל את השטויות שלו במילים ציניות כדי להראות חוכמה יעני. אבל די, די, תפטרו אותנו מהעונש הזה של הזבלים האלה. וגם אם לא זבלים, די לנו מהם, רוצים חדש, דם אחר. הציבור לא מטמטם כמו שאתם חושבים, יודעים לבחון ולהעריך כל אחד. שז אנא תשתפרו. גם יאיר זבלן הזה, באמת אלוף, כל כך אינטליגנט, שחיכה ליום הזיכרון כדי לתקוע נוד כזה מסריח במעמד כזה קדוש. איזה טיפש, דפוק, בור. לא קלט את מה שאחרון האזרחים הסביר יודע. לפעמים שתיקה זהב. וטיפש, לחכם יחשב. מילא אם היה אומר אמת. אבל לקחת חריג שבחריגים ולעשות ממנו חזות הכל, זה מעיד על אדם בעל שיקול דעת מעורער. לא על אחד כזה אני יכול לסמוך. השמאל עוד יאמץ אותו בעתיד, כי הוא מתחיל לשנוא את עמו, לחוש סימפטיה לאוייב. מוזר איך שר הביטחון מגבה את גולן, אך מכסח את החייל שירה במחבל. משהו מתחיל להריח לא טוב.
12
ואני חושב על בן עמי
| 09-05-2016 23:28
ואני חושב, שאני "אבטא בקול את מה שרבים וטובים חשים בלב פנימה" - שאני מזהה במדינה אנשים שנאומיהם לא פחות משמיצים את צה"ל מאבן-מאזן ונאסרללה. הללו הם כגון עודד בן עמי ויאיר גולן. ולעצם דברי בן עמי: תזכור שהצעקות [- המגונות אמנם] "מוות לערבים" מגיעה לאחר תקופה ושנים ארוכות בהם 99 אחוז מהטרור הרצחני בארצנו ובעולם, זה מערבים מוסלמים. מה לעשות ???
13
אין לי אמון בצמרת מה"ל
משפחה שכולה | 11-05-2016 0:27
צה"ל נמצא בחודשים האחרונים במשבר אמון עמוק מול הציבור, והרוח הרעה מגיעה מראש המערכת, שר הביטחון יעלון, שהתבטאויותיו הולכות ומסלימות: התבהמות, ראשי כנופיות, דאע"ש ועכשיו, כצפוי, גרמניה הנאצית, התבטאות שעליה הוא מגונן עד לרגע זה ממש