למי אתה משווה את מאיר אטינגר? / תגובה לרב גליל
הויכוח ביני לבין מאיר אטינגר אינו על הרצון להשיב את עם ישראל לציון. הויכוח הוא מהי "התנועה הציונית", ומה חלקה במימוש רצון זה. הוא מסכים איתי שצריכה להיות "ציונות אמיתית" כפי שאני מגדיר אותה, ואני מסכים איתו, שלתנועה הציונית הקיימת, אכן היו "סיגים", שצריך לתקן אותם
מספרים, שלפני שנים רבות, ניגש הקאדי אל אחד מרבני ישראל שהתנגד לציונות, והצעה בפיו: הרי גם אתה וגם אני מתנגדים לציונים. הבא נשתף פעולה במאבק נגדם. ענה לו אותו תלמיד חכם: אתה מתנגד לציונים בגלל הנקודה היהודית הקיימת בהם, ואני מתנגד להם בגלל הרוח הנוכרית השורה על חלק ממעשיהם.
ואכן, הציבור החרדי בכללותו, הגם שבמוצהר הוא אינו "ציוני", אינו חוגג את יום העצמאות, ואינו שמח בהקמת מדינת ישראל, מעולם לא עלתה על דעת הציבור לשתף פעולה עם הערבים האויבים את מדינת ישראל. אדרבא, הציבור שמח בהצלחותיה של המדינה, התפלל לנצחונם של חייליה, והצטער אם נפגעה.
בודדי בודדים הלכו להיפגש עם שונאי ישראל. מעטים הם ביותר, עד שאפילו בסאטמער מגנים אותם ומתנערים מהם. לעומת זאת, אצל השמאל ראינו הרבה מאוד שנפגשים עם שונאי המדינה, מעודדים אותם, מסייעים בידם להוציא את דיבתנו רעה, עוזרים להם להפעיל לחץ על ממשלת ישראל, ואף מיעצים להם כיצד יוכלו לפגוע במדינת ישראל.
נזכרתי בסיפור זה, כאשר ראיתי מאמר המשווה את מאיר אטינגר ה"אנטי ציוני", ל"אנטי ציונים" אחרים שריגלו למען מדינות זרות, ופעלו כדי לפגוע במדינת ישראל.
גם אני לא מסכים עם מאיר אטינגר בכל דבר, אך להשוות אותו ל"אנטי ציונים" אחרים, דומה להשוואת הרב החרדי לקאדי המוסלמי.
אני ציוני, כי הציונות בעיני היא שאיפה לשיבת ציון, קיבוץ נדחי ישראל, והקמת מדינת ישראל. מאיר אטינגר אינו ציוני, כי ה"ציונות" בעיניו היא "ככל העמים בית ישראל", ותנועה שמטרתה להרחיק בין עם ישראל מאלוקי ישראל. גם אני מסכים איתו, שמבין אלו המגדירים עצמם כ"ציונים", יש כאלו שזו מטרתם. יחד עם זאת אני חולק עליו, כי לא זהו פירוש המילה "ציונות". הפירוש הנכון והראוי למילה "ציונות" הוא להשיב את עם ישראל לציון.
הויכוח ביני לבין מאיר אטינגר אינו על הרצון להשיב את עם ישראל לציון. הויכוח הוא מהי "התנועה הציונית", ומה חלקה במימוש רצון זה. הוא מסכים איתי שצריכה להיות "ציונות אמיתית" כפי שאני מגדיר אותה, ואני מסכים איתו, שלתנועה הציונית הקיימת, אכן היו "סיגים", שצריך לתקן אותם.
האם אפשר להשוות את דעתו של מאיר אטינגר, שהיא "אנטי התנועה הציונית", לאלו המתנגדים עקרונית לתהליך שיבת ציון, ורוצים שעם ישראל ישאר בגלות???
אני בעד מדינת ישראל, כי זו מדינתו של עם ישראל. שייכותי אל המדינה אינה קשורה כלל למעשיה, אלא עצם היותה מדינתו של העם היהודי, היא סיבת תמיכתי בה.
מאיר אטינגר נגד מדינת ישראל, כי על פי חוקי המדינה, כל הבדלה בין יהודי לגוי מוגדרת כ"גזענות", עד כדי כך, שכנגד "מוקד עבודה עברית" (מה שפעם היה אחד מעקרונות הציונות), הוגש כתב אישום באשמת הסתה לגזענות…!
מאיר טוען, כי מערכות השלטון כולן מפקיעות יותר ויותר סממנים שיכולים לבטא את היותה של המדינה כמדינה יהודית, ומובילות מהלך ההופך את מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה. הביטויים לכך הם רבים, החל מפסק בג"ץ שאי אפשר להקים עיר ליהודים בלבד, שמדיניות ממשלתית ליהוד הגליל או להגדלת הילודה בעם ישראל אסורה מטעם גזענות, ועד להחלטה, שמפלגה המעוניינת להגדיר את מדינת ישראל כמדינה יהודית, נפסלת מלהתמודד לכנסת- החלטה שכמעט ואינה מאפשרת את תיקון המצב.
הוא אינו מקבל את דעתי, שמדינת ישראל שייכת לעם היהודי, ולצערי הרב מנסים "לגזול" אותה ממנו ולתת אותה לתערובת של יהודים וגויים, ולכן אני נלחם למען השבת המדינה לבעליה. הוא סובר שהקלקול קיים כבר בשורש, שהגדרתה כיהודית מעומעמת ובטלה ביחס להגדרתה כ"דמוקרטית".לכן מאיר אטינגר שואף שבארץ ישראל תהיה מדינה השייכת לעם ישראל בלבד, והגויים יוכלו לגור בה במעמד של גר תושב (בתנאים מסויימים), אך לא כאזרחים.
האם אפשר להשוות את מאיר אטינגר השואף להקמת מדינה יהודית, לשונאי ציון המעוניינים שתקום כאן מדינה ערבית? האם אפשר להשוות בין מאיר אטינגר שמסביר את הבעיות הקיימות במדינה מתוך מטרה לתקן אותם, לאותם שמאלנים המוציאים את דיבת ישראל רעה, שמטרתם לפגוע במדינה?
מאיר אטינגר שואף למדינה יהודית שתנהג על פי תורה. גם אני שואף לכך, ודווקא בגלל שאני רואה ערך רב במדינת ישראל, לכן אני רוצה שהיא תנהג על פי תורה. אלא שאני מבין שזה תהליך ארוך התלוי ברצונו של עם ישראל, ובע"ה זה עוד יקרה כאשר רוב עם ישראל ירצה את העניין. למאיר אטינגר אצה הדרך. הבערה הפנימית שלו לגאולה השלמה, אינה יכולה להכיל את הסבלנות הנדרשת לגאולה הבאה "קמעא קמעא". בערתו פנימית חשובה גם לי, כדי ששמחתי במדינה למרות מצבה הקיים, לא תביא להשלמה שכביכול המצב המצוי הוא גם הרצוי, אלא אזכור גם אני, כי אמנם ב"ה הגאולה כבר התחילה, אך יש עוד דרך ארוכה להתקדם.
אך האם אפשר להשוות את מאיר אטינגר שכה כוסף לגאולה השלמה (גם אם לדעת חלק מהציבור הוא טועה בדרך או בפעולות הנדרשות לשם כך), לאלו המייחלים לחורבן ישראל?
האם אפשר להשוות את מאיר אטינגר, שאינו מוכן להשלים עם חסרון ביהדותה של המדינה, עם אלו שמדינה יהודית היא הנקודה המפריעה להם???
אלו השמאלנים המסייעים לאויבינו, אולי חצו גבול מסויים המעמיד ספק האם באמת טובת עם ישראל עומדת לנגד עיניהם. אך מאיר אטינגר מסור כולו למען עם ישראל (על פי הבנתו), וכל מחשבותיו ופעולותיו הינן כיצד להביא לגאולת ישראל.
כאמור, אותם אנשי שמאל נפגשים עם הערבים חדשות לבקרים, ומסייעים לאומות העולם ללחוץ ואף לפגוע במדינת ישראל.
מאיר אטינגר אינו נפגש עם הערבים. הוא רואה בהם אוייב. אלא שלדעתו ממשלת ישראל אינה עושה דיה במלחמתה מול האוייב הערבי, והוא חושב כיצד ראוי להלחם באוייב חזק יותר.
מותר לחשוב שמאיר אטינגר טועה בדרך. מותר לחשוב שמעשיו ודבריו מסכנים את הציבור, וכי הוא וחבריו מבאישים את ריחנו בעיני מתנגדנו, ובכך נותנים חרב בידם לפגוע בנו, אך חשוב שהטענות תהיינה אמיתיות. כי ההשוואה לשונאי ציון, היא עוול שאין כדוגמתו.
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו