תביעה בסך 22 מיליון נגד רשת מעיין החינוך התורני - סרוגים

תביעה בסך 22 מיליון נגד רשת מעיין החינוך התורני

עובדי רשת מעיין החינוך התורני חויבו לרכוש מינוי לבטאון ש"ס 'יום ליום' והסכום ירד ממשכורתם. כעת תובע אחד המורים את הרשת בתביעה ייצוגית "הגזל חייב להיפסק"

תביעה בסך 22 מיליון נגד רשת מעיין החינוך התורני
  ראשי רשת מעיין החינוך התורני בביקור בכיתה (יעקב כהן/פלאש90)

אתמול הוגשה תביעה ייצוגית נגד רשת מעיין החינוך התורני בסך 22 מיליון שקלים, בגלל שהיא כופה על עובדיה לחתום על מינוי לעיתון 'יום ליום'.

את התביעה על סך 22,004,974 ש"ח, הגיש אבישי גרינצייג, באמצעות עורכי הדין קובי רפאלי ושירלי רייף,בגין ניכוי שלא כדין שביצעה (וממשיכה לבצע) רשת "מעיין החינוך התורני" מאלפי עובדיה: מורים, גננות, שרתים ומזכירות.

לפי גרינצייג, "כל עובד של רשת החינוך של ש"ס טרם קבלתו לעבודה, חויב לחתום על כך שהוא מעוניין להיות מנוי על העיתון "יום ליום" בטאון המזוהה עם מפלגת ש"ס. הרשת מנכה את התשלום על העיתון מהמשכורת של העובדים שנאלצים לשלם מכספם מדי חודש בחודשו על מנוי לעיתון שכלל אינם חפצים בו."

גרינצייג טוען כי "התנהלות זו מנוגדת לחלוטין לחוק הגנת השכר, הקובע שאסור על פי דין ובאופן מוחלט למעסיק לנכות משכרו של העובד עבור "צד שלישי", אפילו אם העובד הסכים לכך בכתב. הדברים חמורים שבעתיים כאשר מדובר בכפייה ולא בהסכמה. יתר על כן, מעדויות שבידינו עולה שאף עובדים שסרבו לחתום על המנוי, אולצו לשלם עבורו". עוד מוסיף גרינציג "התנהלות מפלגת ש"ס היא לכאורה מקרה קלאסי של "הון-עיתון-שלטון". ליתר דיוק, מקרה קלאסי עם תוספות. כאן לא ראשי המפלגה הם בעלי ההון, אלא המורים, השרתים והמזכירות הם "בעלי ההון" שנאלצים לממן את העיתון התעמולתי, שנועד לשכנע את הקוראים כמה מפלגת ש"ס דואגת לאזרח הקטן והחלש."

יש לציין כי בזמן בו גרינצייג עבד במעיין החינוך התורני, מנכ"ל הרשת היה יואב בן-צור, כיום חבר כנסת מטעם ש"ס. "השערוריה שבני זוג העובדים שניהם ברשת נאלצים לשלם על שני עיתונים – חייבת להיפסק. החוצפה לגבות מעובדי הרשת דמי מנוי הגבוהים מדמי המנוי שלקוח פרטי מן השורה משלם (יש באמתחתי הקלטות המוכיחות זאת) – חייבת להיפסק", כתב הבוקר גרינצייג בדף הפייסבוק שלו.

מנכ"ל רשת מעיין החינוך התורני חיים ביטון, מסר בתגובה: "ברשת ׳מעיין החינוך התורני׳ טרם התקבלה התביעה ולאחר שנקבלה נוכל להתייחס."

"לעצם העניין: ההחלטה לחייב את עובדי הרשת לחתום על מנוי לעיתון התקבלה בתקופת יו״ר ש״ס לשעבר אלי ישי. עם כניסתי לתפקיד לפני כשנה, ביקשתי חוות דעת משפטית לעניין ונאמר לי כי הוראה כזאת נמצאת בתחום הספק. לפיכך, הוריתי מיידית להפסיק לחייב את העובדים לרכוש מנוי לעיתון. יתרה מכך: רכישת מנוי לעיתון כלל לא מוצעת עוד לעובדי רשת ׳מעיין החינוך התורני׳.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
שוד
יוני | 21-04-2016 12:16
2
נלכדנו ברשת
אדם | 21-04-2016 13:00
משלם כל חודש. תגובה שיקרית של המנכ"ל, שלא פתח לנו את האפשרות לבטל את המנוי.
3
מנהלי הרשת שקרנים
חיים | 22-04-2016 0:43
כשאני התקשרתי ליום ליום לבטל את המנוי, הם צחקו לי בטלפון ואמרו לי, היחיד שיכול לבטל זה יואב בן צור, וניתקו.
4
עיתון הדרך
אבי | 30-01-2018 19:26
גם היום מחייבים אותנו על עיתון הדרך מחכים לבתיעה להחזרת הכספים