שוב: הרב יצחק יוסף נגד פסק הלכה של הרב עמאר

הרב יצחק יוסף הודיע אמש כי בניגוד לדבריו של הרב עמאר תושבי רמות צריכים לקרוא את המגילה בטו' באדר והתייחס לפתרון של הצבת בתי עץ

שוב: הרב יצחק יוסף נגד פסק הלכה של הרב עמאר
  (צילום: ברוך יערי, כיכר השבת)

סערת פורים ברמות.

לאחר שביום שישי האחרון פורסם 'בסרוגים' כי רבה של ירושלים, הראשון לציון הרב שלמה עמאר פסק כי תושבי רמות צריכים לקרוא את המגילה ביד' באדר, וכי ברכותיהם בטו' באדר יהיו לבטלה, אמש (שבת), במסגרת שיעורו השבועי התייחס הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, לסוגייה, וקבע כי רמות היא חלק מירושלים ולכן יש לקרוא בה מגילה בטו' באדר.

"בצורה ברורה, דעתו של מרן, לקרוא המגילה ברמות בט"ו, לא לעשות מחלוקות", אמר הרב יוסף בשיעורו שתוכנו הובא באתר החרדי 'כיכר השבת'.

בפתח דבריו אמר הגר"י יוסף: "הייתה בעיה לגבי שכונת רמות, מתי לקרוא את המגילה. לפני 23 שנה, מרן האבא זצ"ל נתן תשובה בזה ב'יביע אומר', ולא התייחס בפירוט לעניין של להקים מבנים באמצע כדי לחבר. כל התשובה לא התייחס בצורה ברורה. הוא כתב תשובה שצריכים לקרוא את המגילה בי"ד ומחמירים גם לקרוא בט"ו בגלל הספקות".

הראשל"צ הדגיש: "מי כמונו אמונים על פסקיו של מרן, לחזק את הפסקים שלו ולהסביר אותם, לא להיות חסיד שוטה, גם להסביר אותם ולהבין למה התכוון. תמיד אמרנו לאנשים לקרוא בי"ד".

בשלב הזה הציג הרב יוסף את הפתרון שהציג בשנה שעברה: "בשנה שעברה באו כמה תלמידי חכמים חשובים, והביאו פתרונות, שמענו מה שהם עושים. הם מדדו – כל 35 מטר שמו תיבת עץ, לא סתם עץ, יכולים לישון שם. אבל היה בעיה, אני לא רוצה לפרט".

"אני קראתי לראש העיר, אחרי פורים שנה שעברה, צריך למצוא פתרון לזה, וזה לא נגד מרן חס ושלום. זו הייתה דעתו, שאם יהיה שם מקום שראוי לגור אז זה מספיק. קראתי לראש העיר ודיברתי אתו. הסברתי, קראתי לסגן ראש העיר, במשך כל הזמן האחרון טיפלנו בנושא.

"אני ביום שישי הלכתי לראות את המקום, שמו ברזל גדול, מחר יביאו שם מזרנים והבחורים יבואו לישון שם. כל 35 מטר שמו את ה'בית דירה' הזה. ראוי לגור שם. מרן אמר גם אם זה ראוי למחסן, כאן זה ראוי לדירה, כל 35 מטר שמו אחד, ואז לדעתו של האבא קוראים בט"ו".

כאמור, זו אינה הפעם הראשונה בה יוצא הרב יוסף נגד פסיקה של הרב עמאר. לפני כשמונה חודשים הבהיר הרב יוסף כי הוא מתנגד לפסיקתו של רבה של ירושלים, הרב שלמה עמאר, נגד הירקות ללא התולעים.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
הרב שלמה משה עמאר צודק!!!
ברק | 20-03-2016 11:14
הרב עמאר צודק!
2
יש כאן פרדוקס על הרב עמאר
חזי | 20-03-2016 11:30
לפי הרב עמאר, אם רמות היא לא ירושלים אז איך הוא פוסק להם הלכה? הרי הוא רבה רק של ירושלים. אם הוא כן הרב של רמות אז ודאי שרמות היא ירושלים.
3
הרב אובייקטיביות..
יעקב | 20-03-2016 13:39
4
מזה שוב מזה פוליטיקה
נדב | 20-03-2016 13:54
אני לא מבין את הטענה שוב פסק נגד. לכל רב יש את יכולת הפסיקה לפי הבנתו הנרחבת ולא לפי שיקולים מה יגידו העם או התקשורת.
5
ל1 מי אתה שתכריע? דנת בראיות??
קלי ברק | 20-03-2016 15:41
הסוגיה מאוד סבוכה ובפרט שבמשך שנים הרב אליהו זצ"ל הרב בקשי דורון הרב אלישיב זצ"ל הגרש"ז אורבך זצ"ל הגרש משאש זצ"ל כולם פסקו לחגוג בטו. אתה מבטל את כולם? ובפרט שגם מרן הגרע יוסף זצל כפי שמעיד בנו רצה למצוא פתרון כדי שיחגגו כולם בטו בשופי ובלי מחלוקות ולשם כך קרא לאלי שמחיוף וליהושוע פולק בזמנו כדי לסדר פתרון הלכתי ולא יצא לפועל, היום שיש אפשרות לבצע את הפתרון לאחר שהשכונות התרחבו למה לא לבצע?
6
זהירות,אפיקורוס בדרך.
| 29-03-2016 10:48
אנחנו לומדים תורה, בשביל לדעת איך לעבוד את 'ה'. ומי שלומד ומלמד תורה בשביל להגיד אבא שלי יותר טוב מהרב בן ציון אבא שאול זצ''ל, הוא אפיקורוס, אנחנו לומדים תורה, בשביל לנסות לדעת את הנאמר למשה רבנו בהר סיני, ומי שמשנה את ההלכות , בשביל להגיד כך הלכה, ולא כדעת הרב בן ציון אבא שאול, וכל זה בשביל לכתוש את הרב בן ציון אבא שאול זצ''ל, הרי שהוא אפיקורוס. ו ספר תורה שכתבו אפיקורוס - ישרף. שיש אחד כזה ושקוראים אותו רב, והוא אפיקורוס.