"אם החוק יעבור בעלי חיים יוכלו לעתור לבג"צ" - סרוגים

"אם החוק יעבור בעלי חיים יוכלו לעתור לבג"צ"

בעלי חיים יגישו עתירה לבג"ץ? עו"ד משה פולסקי מארגון חותם מסביר כי אם הצעת החוק של ח"כ בן ראובן בעניין זכויות בעלי החיים תקודם, הדבר כבר לא יהיה כה מופרך

"אם החוק יעבור בעלי חיים יוכלו לעתור לבג"צ"

בעל חיים שיעתור לבג"ץ נשמע לכם דבר מוזר? ראש המחלקה המשפטית של ארגון 'חותם', עו"ד משה פולסקי טוען כי אם חוק זכויות בעלי החיים של ח"כ אייל בן ראובן (המחנה הציוני) יעבור, הדבר לא יהיה כל כך רחוק, ויש לו על מה לסמוך.

הבוקר (א') דנה וועדת השרים לענייני חקיקה בחוק שהגיש ח"כ בן ראובן המבקשת לעגן את זכויות בעלי החיים בחוק יסוד כבעלי מעמד עצמאי.

בחותם מתנגדים לחוק באופן נחרץ ואף הגישו לאחרונה לעיון משרד החקלאות הצעת חוק מקבילה שנועדה לעגן בחקיקה את האיזונים הנדרשים בין אפשרות השימוש בבעלי החיים לבין הצורך לדאוג לרווחתם, על פי ערכי היהדות והחוק הישראלי.

"מדובר בהצעת חוק שנועדה לטשטש את ההבדלים בין בני האדם לבעלי החיים", מזהיר עו"ד פולסקי בנוגע להצעת החוק של ח"כ בן ראובן. "יוזמי הצעת החוק עשו העתק הדבק מחוק 'כבוד יסוד האדם וחירותו' ומבקשים להעניק לבעלי החיים "זכויות" משפטיות שהמשפט הישראלי טרם הכירו בהן. לפי הצעת החוק הזו יוותרו פתחים המאפשרים עתירות לבג"ץ שיאסרו כל הריגה ושימוש בבעלי חיים, גם לצורך רפואי או דתי", אומר פולסקי ומדגיש כי החוק כיום מספק כבר די הגנה על רווחת בעלי החיים.

"אנו סבורים כי החוק הישראלי וחוק צער בעלי חיים כבר נתן מענה ראוי להגנה על בע"ח תוך שמירה ואיזון על רווחתם ואף הורה על איסורים פליליים בפגיעה בהם".

עו"ד פולסקי מביא כדוגמא למה שעתיד להתרחש במידה והחוק יקודם, עתירה שכבר הוגשה בישראל לבג"ץ לפני כעשור בעניין בנייה באזור "מי נפתוח" בירושלים, ובה צירפו העותרים את "הצבי הארץ ישראלי" כעותר. שופטי בג"ץ דחו את צירופו של צבי כעותר וקבעו כי על פי החוק הקיים כיום בעל חיים אינו יכול להיות צד בעתירה, אולם פולסקי מציין כי בארץ ובעולם ישנם ארגונים קיצוניים הדוגלים בשוויון מוחלט לבעלי החיים ובני האדם ומקדמים אג'נדה שתכיר בכך.

"הצעת החוק של ח"כ בן ראובן חוברת לגישות קיצוניות שרוצות לאפשר לבעליי החיים עצמם אפשרות לפנות לבית המשפט והשוואתם באופן מוחלט לבני האדם", הוא אומר. "ההצעה עומדת בניגוד מוחלט לעמדת היהדות לפיה האדם הוא נזר הבריאה שנברא לשמש את קונו, ובעלי החיים להיות לו לעזר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יותר חשוב לוודא שכל השופטים יהיו בני אדם
| 13-03-2016 17:45
2
במזרח יש מדינות שמכירים בבע"ח כבן זוג
בן אדם | 14-03-2016 23:39
לא ציינו בכתבה, שעוד משמעות של החוק ההזוי הזה, היא שאם פלוני יחליט נגיד להתחתן עם חתולה, אז החתולה תוכל למשל לדרוש מהביטוח לאומי קיצבת לידה, או זכאות לרכישת דירה עבור 'זוגות צעירים'...