עירית לינור: ההתנצלות של בני ציפר מוגזמת - סרוגים

עירית לינור: ההתנצלות של בני ציפר מוגזמת

הסופרת עירית לינור מתייחסת לטור ההתפטרות של בני ציפר וכותבת: "נוסח ההתנצלות של ציפר מתאים יותר למי שדרס במזיד נזירה טיבטית ושני יתומים זהובי שיער. מוגזם לגמרי. מקווה שהוא יחזור לכתוב ולעצבן"

עירית לינור: ההתנצלות של בני ציפר מוגזמת
  ציפר צריך לחזור ולכתוב. לינור (יוסי זמיר/פלאש90)

הסופרת והפובליציסטית עירית לינור מתייחסת להודעת ההתפטרות הדרמטית של בני ציפר, שהודיע הבוקר כי יפסיק לכתוב.

"היו לי טיעונים ממש טובים נגד המאמר של בני ציפר, שבו טען שאמנים צריכים ליהנות מהנחות-סלב בתחום המוסר. למעשה, אני משוכנעת שהייתי מנצחת בוויכוח עם יד אחת קשורה מאחורי הגב." כתבה לינור בעמוד הפייסבוק שלה בהתייחס למאמר של ציפר בו הבהיר כי אינו מבין את הזעזוע מהריאיון של אייל גולן בו הוא הצהיר כי הוא "הכי מוסרי שיש", והצדיק "פשעים בשם האומנות", גם אם מדובר בניצול מיני של קטינות.

"כדי לצאת צדיקה הייתי מדגישה שכישרון אמנותי לא מקנה לבעליו כרטיס חינם למעשי נבלה, ולא משקל יתר לדעותיו בכל תחום שהוא, ולא היה אכפת לי אם מישהו היה מתעצבן כשהייתי אומרת שיש מצב שחלק מהמזדעזעים מציפר חוסים תחת בורות נוחה למשתמש בכל הנוגע לאחורי הקלעים של האמנים האהובים עליהם. ועל בטוח הייתי חותמת באמירה נחרצת שמי שעובר על החוק – צריך להיענש, גם אם הוא מוצארט, ומי שעושה מעשים מגעילים – יהיו כאלה שייגעלו ממנו." כתבה לינור.

אבל הוויכוח לא יתנהל. ציפר שטח ב"הארץ" ואצל רזי ברקאי התנצלות מוכת-אשם שבה הוא מצייר את עצמו כמפלצת, לא פחות, ועוד הגדיל לעשות והודיע על פרישה מכתיבת טורים. למעשה הוא הופרש במערכת העיכול הצודקת של "הארץ". התנצלות היא דבר טוב. קורה שבנאדם מתחרט על משהו שאמר או כתב. אבל נוסח ההתנצלות של ציפר מתאים יותר למי שדרס במזיד נזירה טיבטית ושני יתומים זהובי שיער. מוגזם לגמרי. אני מקווה שציפר יחזור לכתוב ולעצבן, ושבעלי דעות מעצבנות לא ישלחו את עצמם – מרצונם או כתוצאה ממטר חרפות – למחנה לחינוך מחדש. אני מעדיפה את הוויכוח, עם כל הכבוד ל"לא יעלה על הדעת". עולה ויעלה."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
דוקא זה שהוא הזדעזע ממה שכתב מראה שהוא בעל
| 10-03-2016 12:33
תשובה גדול שלוקח אחריות . מדהים.