סערה בעקבות 'פסק הלכה' של עדינה בר שלום - סרוגים

סערה בעקבות 'פסק הלכה' של עדינה בר שלום

בתו של הרב עובדיה יוסף אמרה היום כי כי גבר יכול לשבת מול אישה ששרה וליהנות משירתה אם לא מביט בה וזאת בניגוד לפסיקתו של אביה מרן זצ"ל שאסר זאת

סערה בעקבות 'פסק הלכה' של עדינה בר שלום
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בתו של הרב עובדיה יוסף זצ"ל, עדינה בר שלום, התראיינה היום (שלישי) לגל"צ והפתיעה כאשר אמרה כי במהלך השנים היו מי שלקחו לקיצוניות את ההלכה "קול באישה ערווה".

בפתח הראיון לרזי ברקאי ולזמרת יהודית רביץ, שאל המגיש רזי ברקאי את בר שלום: "קול באישה ערווה?", והיא השיבה: "לא. לקחו את זה לקיצוניות".

בר שלום, המשיכה להסביר את עמדתה בנושא ואמרה כי "אסור לאישה לעמוד על במה ולרקוד ולשיר – הכל יחד, לפני גברים שמרוכזים בה. אבל אם יש תזמורת, ואישה שרה, וגבר יכול לשבת וליהנות משירתה ולא להביט בה בערגה – זה בסדר".

"עדינה, נמלטת מזה בעור שינייך אבל הצלחת לצאת מזה", העיר ברקאי.

בר שלום, המשיכה ואמרה כי "הגבר יכול לשבת באולם, לא להביט בה, להקשיב לה וזה בסדר גמור". ליהודית רביץ אמרה כי "אם הוא יושב עם אשתו על ידו, והוא שומע אותך יחד איתה, והוא נהנה, והוא מחליף חוויות – זה בסדר גמור".

על פי הפרסום באתר החרדי 'כיכר השבת' יצוין דבריה של בר שלום הם בניגוד מוחלט לפסיקתו של אביה הרב עובדיה יוסף זצ"ל.

בשו"ת 'יביע אומר' חלק א', אורח חיים סימן ו', כתב הרב עובדיה כי "במקרה שהוא יודע מי הזמרת ומכירה אפילו על ידי תמונה אסור לשמוע קולה במגפון או ברדיו אבל אם אינו מכירה מותר".

בהמשך, שאל ברקאי את בר שלום: "מה שלום מועצת הנשים שזרזת והקמת בש"ס? זה מתפקד?".

בר שלום: "לא יודעת. אני לא שם. אנחנו במקום אחר".

מה זאת אומרת שאת לא שם? את לא פעילה בגוף הזה?

"לא".

מה את כן עושה?

בר שלום: "אני מקדמת נשים חרדיות, אני פותחת להן דלתות היום שנפחתו בפניי בקושי מאוד גדול אבל הן נפתחו. כבר 50 שנה שנשים חרדיות לא מחויבות רק לבית, הן היו מחויבות לעבודה. הן היו שר החוץ בעצם, והגבר היה השותף המלא להחזקת הבית, אבל את רוב הדברים החיצוניים דווקא הנשים החרדיות עשו, אבל הן עשו את זה ממקום הרבה יותר סגור ומופנם ובהדרגה הגענו לזה שהן רוצות קצת יותר וזה בסדר, הגיע הזמן. התפלאתי שזה לקח להן כל כך הרבה זמן".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
מי זו שפוסקת הלכה? בגלל אביה ??
אני | 08-03-2016 23:11
תמשיכו לצנזר .
2
ממתי הגברת בר שלום פוסקת הלכה ???
פ.י. | 09-03-2016 0:55
3
א
א | 09-03-2016 18:19
"ומה שכתבתי שם שאם ראה אותה בתמונה גם כן אסור, אינו מוכרח"(יביע אומר חלק ט' או"ח סי' ק"ח אות מ"ג) בנוגע למה שהרבנית עדינה בר שלום אמרה אני לא יודע אם יסכים.
4
אתה חונן לאדם דעת..........
| 09-03-2016 18:35
מוקדש ל-2 הכוכבות בר-שלום ושילת
5
הרב עובדיה חזר בו
יוסף | 09-03-2016 22:35
בשו"ת יביע אומר חלק ט' (או"ח סי' ק"ח אות מ"ג) חזר והתיר גם למי שראה תמונתה: "ומה שכתבתי שם (ביבי"א הנ"ל) שאם ראה אותה בתמונה גם כן אסור, אינו מוכרח, שיש לומר דהא דאמרינן בתענית (ה:) האומר רחב רחב מיד נקרי, "ביודעה ומכירה", זהו רק כשראה אותה בחיים חיותה במלוא קומתה, וכ"כ הגאון רבי יוסף חיים בספר בן יהוידע (תענית ה:), שאם ראה אותה בצורה ותמונה בלבד, אין לחוש. ואף לגבי השומע קולה, והכירה בתמונה בלבד, אין לחוש".
6
יש דבר שלא כל כך נעים לומר, אבל היום כבר צריכים להודיע
| 10-03-2016 19:34
יש דבר שלא כל כך נעים לומר, אבל היום כבר צריכים להודיע את הדבר הזה. כבר אמרו הצדיקים הגדולים, שהיו לפנינו, גדולי עולם ממש, שלפני מאתים שנה ובכללם גם הגר"א ז"ל דיבר מזה הרבה מאד, וזה מוזכר כבר בזוה"ק, והוא כך, שלפני ביאת המשיח יהיה גלות הערב רב בעולם וזה הנסיון מהע"ר יהיה יותר קשה מכל הגלויות שהיו בגלות. והנה פעם חשבו שהערב רב הם החפשיים הכופרים הציונים והמשכילים והמתבוללים, אמנם הזוה"ק אומר שיהיה ערב רב גם מראשי העם ומדייני העם. ז"א משומרי תורה ומצות. והדברי חיים ז"ל כותב בספרו (הוספות פרשת ויקהל) על זמנו ודורו שרוב הרבנים של הדור שלו הם כבר מהע"ר ר"ל (קשה לומר דברים כאלה, אבל כך הוא כותב על דורו, ומה עם הדור הזה?) אבל צריך לדעת שיש דבר כזה, שיהיה הרבה מנהיגי צבור, כמו שישנם היום הרבה עסקנים, שאין בהם שום ריח של דעת תורה ויהדות, והם נעשים מנהיגי צבור וכולם עונים על כל מה שהם קובעים מקודש, ובודאי הם מאלה שעליהם נאמר שיהיו מנהיגי העם מהע"ר, וזה הנסיון בשבילנו. ז"א שאם יהודי שומע מא' שאומר דבר שזה נגד דעת התורה הקדושה המקובלת יש לו לדעת שאדם זה הוא מהע"ר בשביל זה הודיעו לנו את זה, בשביל מה דברו מזה הגר"א מוילנא, והדברי חיים, בוודאי שלא רצו סתם להשמיץ חס וחלילה, הם יהודים שהיו נזהרים כל החיים שלהם שלא לומר מלה אחת של לשה"ר, ובכלל לא דברו קטרוג על כלל ישראל, הם כולם תמיד היו מלמדים זכות, אבל הם ראו דבר שמוכרח להודיע לנו, זה כדי שנוכל לעמוד בנסיון בדור הזה שלא להמשך אחר הערב רב, ועל כן רואים לפעמים שמטעה היצה"ר אפילו איזה רב לומר דבר שזה מקרר צל"ד שזה הדבור של הקירור בא מהיצה"ר.
7
אין שום בעיה לפסוק כנגד הרב עובדיה יוסף
אפקי | 14-04-2016 9:48
אין שום בעיה לפסוק כנגד הרב עובדיה יוסף הבעיה היא שדבריה הם נגד הגמרא, הרמב"ם השולחן ערוך וכל שאטר פוסקי הדורות, שקבעו ש"קול באשה ערוה" אינו "קיצוניות", אלא הלכה פשוטה שעל פיה אסור לאשה לשיר בפני גברים, ואסור לגבר לראות ולשמוע אשה שרה.
8
"לא. לקחו את זה לקיצוניות".
| 18-04-2016 21:32
אולי. מה שבטוח שאת לקחת לקיצוניות את: נשים דעתן קלה..........
9
של נעליך מעל רגליך- דוד כהן
קול השפיות | 02-05-2016 12:50
הודעה: לא כל אחד שמיילל פה וחושב שהוא מגן הדת, יקבל על כך שכר בעולם הבא. אז תרגיע , אתה הזקנה החמדנית.