חשד: רמי לוי ריגל אחרי בעלי פורטל הדף היומי הרב הראל שפירא

חשד: רמי לוי ריגל אחרי בעלי פורטל הדף היומי הרב הראל שפירא

רמי לוי ממשיך להסתבך. חקירת המשטרה נגד בכירים בחברה מעלה כי רשת הסלולאר שלו ריגלה אחרי לקוחות והוציאה איכוני מקום באופן לא חוקי. אחד מהם היה הרב הראל שפירא

author-image
חשד: רמי לוי ריגל אחרי בעלי פורטל הדף היומי
  חשוד בריגול אחרי לקוחות. רמי לוי (יוסי זמיר/פלאש90)

רמי לוי ממשיך להסתבך. המשטרה חוקרת כי חברת התקשורת בבעלותו השתמשה באמצעים לא חוקיים כדי לרגל אחרי לקוחות.

בימים האחרונים החלה חקירה נגד בכירים בתאגיד רמי לוי. במשטרה סירבו להתייחס לפרטי החקירה  ומסרו תגובה קצרה "במסגרת חקירה המתנהלת במשטרה, נחקרו בימים האחרונים מספר בכירים המשתייכים לחברה ציבורית הנסחרת בבורסה". רמי לוי נחקר באזהרה ושוחרר לביתו, חתנו אופיר אטיאס, שוחרר בתנאים מגבילים.

החקירה החלה לאחר שסמנכ"ל בחברה לשעבר אלקנה אלון האשים את רמי בשורה של האשמות בהם הטרדות מיניות של עובדים בחברה, גניבת נתונים ממתחרים ושימוש בנתוני לקוחות שלא כחוק. מחברת רמי לוי נמסר כי "לא נעשה כל שימוש במערכות המידע שאינו בסמכות/ ו/או שאינו כדין. החברה סומכת ידיה על גופי החקירה כי יסיימו חקירתם בהקדם וכי מלאכתם תעשה נאמנה".

איכונים ללקוחות

אלא שהיום נחשף סעיפים נוספים בהם נחשד רמי לוי, ובהם מעקב אחר לקוחות. אחד הלוקחות שזומן לחקירה הוא הרב הראל שפירא, בעליו של פורטל הדף היומי – אתר האינטרנט המרכזי ביותר בישראל ללימוד הדף היומי.

"אתמול בערב, אני מקבל טלפון", מספר הרב שפירא, "מדברים מהמשטרה, אתה מוזמן מחר בבוקר לחקירה משטרתית, במגרש הרוסים". לשאלתו במה הוא חשוד, לא התקבלה תשובה.

כשהוא מלא חששות, ובעיקר מלא מחשבות, איזו עבירה פלילית כבר הוא עשה, הגיע הרב שפירא לתחנת המשטרה, שם חוקר חובש כיפה שאל אותו "מה אתה עושה בחיים", "סיפרתי על פורטל הדף היומי ושלפתי את החומר שהבאתי. החוקר התלהב ואמר ש'כבר היה שווה'.", מתאר הרב שפירא.

ואז מגיעה השאלה: "מדוע רמי לוי תקשורת 'ריגל' אחריך תקופה ארוכה?", שאל החוקר, לתדהמתו של שפירא, והציג לו תמליל ארוך ובו רשימה ארוכה מאוד של שיחות ומסרונים שיצאו ממכשיר הטלפון שלו, כולל מקומות בארץ בהם שהה בזמנים שונים. איתור המקום (איכון) של הלקוח, ככל הנראה אינו חוקי ומעיד על עבירת פרטיות שביצעה 'רמי לוי תקשורת' נגד לקוחותיה. "מדובר בדיסק עם המון נתונים, שכנראה הם החרימו מהמשרדים של רמי לוי", מתאר הרב שפירא.

לפי הסברי השוטרים, הרב שפירא, שהיה שולח בעבר עדכוני סמס למנויי הדף היומי, הגיע לתפוצה של כ-12,000 מסרונים בחודש. ברמי לוי דרשו ממנו תשלום, למרות שבחוזה ביניהם נכתב כי הגבלת המסרונים עומדת על 15,000. הרב שפירא שחויב בכמה מאות שקלים, לא ויתר, והגיש תביעה לבית המשפט לתביעות קטנות. ב'רמי לוי' נמנעו מלעמוד לדין והסכימו לוותר על החיוב ולהחזיר את דמי התביעה ללא משפט.

ככל הנראה, בזמן הסכסוך ביניהם, עקבו ברמי לוי, אחרי הרב שפירא, כדי לדעת מיהו ומדוע הוא שולח כל כך הרבה מסרונים.

הרב שפירא עצמו סיכם את המקרה בחיוך "מקוה שלפחות גם קראו את ההודעות ולמדו קצת דף יומי", הוא סיכם. אלא שהחשדות נגד רמי לוי רק מתחזקים, לפיהם הוא השתמש בנתוני הלקוחות לצרכיו האישיים וניטר באופן לא חוקי נתוני שיחות ומיקומים של לקוחות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
זה צרכים אישיים? החברה בדקה שלא עובדים עליה!
שמעון | 03-03-2016 18:09
2
ל-2: איך איכון קשור לבדיקה?
| 03-03-2016 19:12
מה זה מעניין אותם היכן לקוח שלהם נמצא פיזית בכל רגע נתון?
3
מגיע לך קמצן מנצל עובדים חוצפן
| 03-03-2016 19:24
יכולת לשלם למנהל שלך מה שמגיע לו קמצן עכשיו אתה מפסיד בגדול
4
אף פעם לא האמנתי ברמי לוי ובחנותו !
יש הרבה שאלות | 03-03-2016 19:29
ובצדק התחושות שלי נכונות עד היום. מה אכפת לו המסרונים של הרב? ומה אכפת לו היכן הרב נמצא??
5
למדתי אצל הרב הראל
יאיר | 03-03-2016 20:37
ת"ח ואידיאליסט אמיתי.
6
גם אני מכיר אותו
תלמיד | 05-03-2016 19:57
הרב הראל איש יקר, צנוע וענו, בלי פוזות, משקיען ברמות מטורפות, דמות לחיקוי.
7
רמי תשלם על הקמצנות שלך ניצול עובד
| 05-03-2016 20:11
יש גבול ביבי ראש ממשלה שר החוץ שר התקשורת שר הכלכלה שר הבריאות הממשלה לא מתפקדת משותקת מסורסת ברור שבנט יעלה לפיד ליברמן ומגיע להם לעלות
8
נא לתקן: אתר האינטרנט המרכזי ביותר בארץ ובעולם! וגם אפפ
תלמיד הרב | 08-03-2016 9:24
ממליץ על האפליקציה של פורטל הדף היומי של הרב הראל שפירא. שכוייח על המפעל האדיר!