רב מוכר מקהילת חב"ד עקב אחרי אישה וזאת מכיוון שהאחרונה נוהגת לכסות את ראשה במטפחת ולא בפאה, וזאת בניגוד להוראתו של הרבי מליובאוויטש להקפיד ולחבוש פאה נוכרית בציבור.
על פי הדיווח באתר החרדי 'כיכר השבת', הרב פגש באישה במספר הזדמנויות ביישוב בו הם גרים, וביקש לשוחח איתה במטרה למנוע ממנה ללכת שוב ברחוב כשמטפחת לראשה. האישה לא חשה בנוח מכך, והתחמקה משיחה עמו. באחת הפעמים, המתין הרב לאישה בסמוך למוסד החינוך בו לומדים ילדיה, וכשהתקרבה, הגיש לה "תקנון צניעות" מודפס, על פיו היא מתבקשת לנהוג.
בנוסף, בשבוע שעבר, נאלצה האישה לצאת מביתה כשהיא חובשת מטפחת, בניגוד לבקשת הרב. לטענת האישה, הרב שוב חיכה לה בסמוך למוסד החינוך, וכשראה אותה, ניגש אליה, נזף בה ואמר "זו פעם שנייה שאני מעיר לך על הנושא. איך את מעזה לצאת עם מטפחת ובניגוד לתקנון הצניעות?".
לדברי האישה, היא הסבירה לרב שהפאה אצל הפאנית, ולכן יצאה במטפחת. בתגובה, הציע לה הרב לבקש תרומה של כמה מאות שקלים כדי שתרכוש פאה חדשה. האישה נפגעה מהדברים, והלכה מהמקום.
לטענתה, למרות שהבהירה לרב שהיא אינה יוצאת במטפחת בכוונה, אלא בשל אילוצים שונים, הרב ממשיך לעקוב אחריה ולהמתין לה בסמוך לביתה ולמוסדות החינוך בהם לומדים ילדיה.
חשוב לציין שאמנם חבישת פאה נוכרית היא הוראה של האדמו"ר מחב"ד, אך רבני הקהילות בחסידות אינם נוהגים לבצע אכיפה הכוללת ניסיונות חוזרים ונשנים לקיום שיחת הבהרה עם הנשים באופן בלתי אמצעי.
גורם המקורב לרב מסר כי "הטענות המובאות בכתבה לא היו ולא נבראו, וכל מטרתן – לפגוע בשמו של הרב ובחסידות חב"ד. הרב אינו אורב לאף אחד ואין בכוונתו להתייחס להשמצות זולות. באשר למתלוננת, הרב פנה מספר פעמים לאותה אישה, באופן מכובד, וגם ע"י שליחים, בכדי שתכבד את כללי הצניעות המקובלים במקום, וזאת לאחר שקיבל מספר פניות מתושבים שרגשותיהם נפגעו מהופעתה – הנוגדת את הוראות הצניעות שהתווה הרבי מליובאוויטש זצוק"ל. במקום לכבד את בקשת הרב ואת רגשות התושבים בחרה האישה להוציא דיבה רעה על הרב ועל כך יש להצטער צער רב. נקווה כי עד מהרה תשוב בתשובה שלמה ותנהג כפי המצופה מאישה יראת שמים".
מה דעתך בנושא?
17 תגובות
1 דיונים
עוגת גבינה
באיזו זכות הרב מעיר לאישה כך באופן אישי?!? זה חוסר צניעות נוראי מצידו. זכותה להתלבש איך שהיא רוצה במיוחד שהיא התלבשה בצניעות (עם מטפחת!) ולשכנים שרגשותיהם נפגעו, הפסיקו להביך את...
באיזו זכות הרב מעיר לאישה כך באופן אישי?!? זה חוסר צניעות נוראי מצידו. זכותה להתלבש איך שהיא רוצה במיוחד שהיא התלבשה בצניעות (עם מטפחת!) ולשכנים שרגשותיהם נפגעו, הפסיקו להביך את עצמכם.
המשך 12:59 18.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רבותי היזהרו בגחלתם... תגידו לי, וכי משטרת ישראל היא בי"ד שיש לסמוך עליהם????? עלהם נאמר "יתוש קדמך" במעשה בראשית, ידוע שצדיקי הדור לא מדברים על צדיק ועובד ד' כמו הרב...
רבותי היזהרו בגחלתם... תגידו לי, וכי משטרת ישראל היא בי"ד שיש לסמוך עליהם????? עלהם נאמר "יתוש קדמך" במעשה בראשית, ידוע שצדיקי הדור לא מדברים על צדיק ועובד ד' כמו הרב ברלנד שליט"א, אז מי אנחנו שנדבר? והשם יעשה כטוב בעיניו וישלח משיח צדקנו בקרוב ממש אמן. חז"ל אומרים רבי אליעזר אומר, יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך, והוי מתחמם כנגד אורן של חכמים, והוי זהיר בגחלתן שלא תכוה, שנשיכתן נשיכת שועל, ועקיצתן עקיצת עקרב, ולחישתן לחישת שרף, לט וכל דבריהם כגחלי אש. גורו לכם מיום הדין מרנו ורבנן: בדין תורה שבלי עדים ובדיקה בחקירת העדים לא מפילילים בן אדם, מה שכן אנחנו יודעים שהרב עובד השם גדול זה בריא, וכל השאר שמה, והדין הוא שבריא ושמה בריא עדיף, ומה שאני לא מבין את כל האנשים שמגיבים בצורה בוטה וכי משטרת ישראל היא בי"ד [ הם רוצחים צמאי דם ] ואפילו הם רק בקצת חשדות, הם רק רוצים לבזות תלמידי חכמים, רבנים, אדמורים, משגיחים, מלמדים, מנהלים, חרדים, בני תורה, קיצונים, ועובדי ד', וכו' אז איך אנשים מדברים לשון הרע ורכילות ומשפטים כל כך רעים על יהודי צדיק כזה גדול? שכל אחד יעבוד את השם לעצמו בלי להיכנס לדברים של אחרים, לקיים את מאמר חז"ל: "קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים" הלכה למעשה ולמד דין זה מפרשת שופטים... "קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים", מי שמתעסק באש נכווה !!! גורו לכם מיום הדין גורו לכם מיום הדין גורו לכם מיום הדין .
המשך 17:53 18.07.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ואתה שקרן שהמצאת איסור בשמו.
20:33 28.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה
◄ הרבי מליובאוויטש זצ"ל: "לא להסתפק בכובע ומטפחת"! "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה...
◄ הרבי מליובאוויטש זצ"ל: "לא להסתפק בכובע ומטפחת"! "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח סי' ע"ה" (אגרות קודש להרה"ק מליובאוויטש זצ"ל, חלק י"ט, איגרת ז'תכ"ה). ◄ כל נשי חב"ד, ללא יוצא מן הכלל, צריכות ללבוש פאה! "מבלי להיכנס לסיבות שמנעו עד עתה את ההנהגה של דברים מסויימים בבתי אנ"ש, בלבושים ובחינוך הבנים, רצוני להדגיש לכן שוב, שמהיום ואילך על כולן, ללא יוצא מן הכלל, להתאחד עם נשות אנ"ש הלובשות פאה" (אגרות קודש חלק י', איגרת ב'תתק"ע. מאידיש: "אגרות קודש מתורגמות" חלק ב'. הובא גם בליקוטי שיחות חלק כ"ג עמ' שמ"ט. איגרת זו נשלחה לכמה ארגוני נשים). ◄ אשה צריכה לשכנע את חברותיה ללבוש פאה! "במענה למכתבה מד' תצוה בנוגע לפאה, בו כותבת שאינה מבינה בדיוק מה הכוונה בזה, ענין הפאה הוא, שהשערות תהיינה מכוסות לגמרי, ובמילא אם מכסים רק חלק, אין זה כפי שהכוונה בזה היא. גם היתה צריכה להשתדל שגם אחרות יעשו כן, ולבאר להן שזוהי הדרך וסגולה לבריאות, פרנסה ונחת אמיתי מהילדים, והשי"ת יעזור לבשר בשורות בזה" (אגרות קודש חלק ח', איגרת ב'תס"ג. מאידיש: "אגרות קודש מתורגמות" חלק ב'). ◄ גם אם מישהי תבטיח לכסות היטב עם מטפחת, יש להורות לה ללבוש פאה! "ובפרט שכאמור זהו נוגע לרבים, שאפילו אם פלונית אומרת שבהנוגע אליה אין נפקא מינה באיזה אופן תכסה ראשה, כיון שבכל אופן יהיה הכיסוי כדבעי, מובן שאינה יכולה להבטיח בהנוגע לאחרות" (אגרות קודש חלק ט"ו, איגרת ה'תקי"ג). ◄ הוראה לאשה להדר וללכת עם פאה, אף אם אמה הלכה עם מטפחת! "יש מקום לומר שמי שהוא יטעון על דבר הנהגת האמהות שלאו דוקא בפאה. אבל כבר מילתי אמורה, שהרי זה מברכות עקבתא דמשיחא, אשר בת קמה באמה להוסיף עליה בשמירת התורה והמצוה" (שם). ◄ יש לבחור את הפאה היפה ביותר "ובפרט בזמננו, שאפשר להשיג פאה נכרית בכל הצבעים, והיא נראית יפה עוד יותר מהשיער שלה עצמה, תתבונן האישה בעצמה (ואין צורך לשם כך בהתבוננות גדולה של שעה או מחצית השעה) מהי הסיבה האמיתית לכך שהיא אינה רוצה לחבוש פאה נכרית אלא מטפחת..." (תורת מנחם חלק י"ב עמ' קפ"ח, שיחת ר"ח אלול תשי"ד. שיחה זו הובאה גם בספר "ליקוטי שיחות" חלק י"ג עמ' קפ"ח ואילך). "את הדברים דלהלן שמעתי בטלפון מפי הגברת זלדה נעמעס [ז"ל, אשת חינוך ידועה מחסידי חב"ד] מברוקלין ניו יורק. "כשהגענו לארה"ב מאירופה בשנת תשי"ח לאחר נישואינו, נכנסנו אל הרבי ליחידות. אני לבשתי כובע וחצי פאה, ולא ראו לי אף שערה אחת משערותי. במהלך היחידות וכו' אמר הרבי: "צריך ללבוש פאה"! אני עדיין לא קלטתי אז מה זה "רבי" ונסיתי להתווכח, ואמרתי: "כל השערות שלי מכוסות, והשערות שרואים זה חצי פאה". והרבי ענה: אבל צריך ללבוש פאה! חצי פאה זה כמו חצי בריאות". והמשיך: "עבור לבישת פאה מובטח בריאות, פרנסה ונחת מהילדים ומהנכדים... ומה עוד את רוצה"? עניתי לרבי: "זה מספיק". ואז אמר הרבי: "תמצאי כאן מישהי שהיא מבינה בזה, והיא תלך איתך לקנות פאה יפה, שמי שתראה את זה תרצה גם היא ללבוש פאה". ובפנותו לבעלי אמר הרבי: "לך לרב חדקוב, הוא ילווה לך כסף לפאה יפה עבור אשתך". כמובן שאחרי ברכות כאלו, אין אני יוצאת מפתח ביתי עם מטפחת. אפילו כשאני יורדת להוציא את הזבל החוצה, גם אז אני לובשת את הפאה" (לקט שכחת הפאה, ס"ג). ◄ הגר"מ אשכנזי: "אין לתושבת הכפר לצאת מביתה ללא חבישת פאה"! וכך כתב הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל, רב ואב"ד דכפר חב"ד, במכתב מיוחד שפירסם: "ב"ה, ערב ראש השנה תשס"ח. אל אנ"ש שיחיו תושבי הכפר. בקשר לכיסוי הראש של נשים נשואות, אשר לאחרונה נהייתה בזה פירצה נוראה - הנני להודיע: א. מובן ופשוט אשר בחבישת מטפחת או כובע, כשאפי' רק מקצת מהשערות מגולות - הרי זה היפך השולחן ערוך! ב. ע"פ הוראות כ"ק אדמו"ר, על האשה לחבוש אך ורק פאה נכרית! הדברים מחייבים את כל אחת ואחת ללא יוצאת מן הכלל. אי לכך: אין לתושבת הכפר לצאת מביתה ללא חבישת פאה, והנני רואה בהוראה זו חלק מתקנון הכפר! ונזכה לכתיבה וחתימה טובה, כהבטחותיו הקדושות של הרבי שע"י חבישת הפאה זוכים לבני חיי ומזוני ולפרנסה".
המשך 20:22 28.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
עוגת גבינה
באיזו זכות הרב מעיר לאישה כך באופן אישי?!? זה חוסר צניעות נוראי מצידו. זכותה להתלבש איך שהיא רוצה במיוחד שהיא התלבשה בצניעות (עם מטפחת!) ולשכנים שרגשותיהם נפגעו, הפסיקו להביך את...
באיזו זכות הרב מעיר לאישה כך באופן אישי?!? זה חוסר צניעות נוראי מצידו. זכותה להתלבש איך שהיא רוצה במיוחד שהיא התלבשה בצניעות (עם מטפחת!) ולשכנים שרגשותיהם נפגעו, הפסיקו להביך את עצמכם.
המשך 12:59 18.07.2018שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
רבותי היזהרו בגחלתם... תגידו לי, וכי משטרת ישראל היא בי"ד שיש לסמוך עליהם????? עלהם נאמר "יתוש קדמך" במעשה בראשית, ידוע שצדיקי הדור לא מדברים על צדיק ועובד ד' כמו הרב...
רבותי היזהרו בגחלתם... תגידו לי, וכי משטרת ישראל היא בי"ד שיש לסמוך עליהם????? עלהם נאמר "יתוש קדמך" במעשה בראשית, ידוע שצדיקי הדור לא מדברים על צדיק ועובד ד' כמו הרב ברלנד שליט"א, אז מי אנחנו שנדבר? והשם יעשה כטוב בעיניו וישלח משיח צדקנו בקרוב ממש אמן. חז"ל אומרים רבי אליעזר אומר, יהי כבוד חברך חביב עליך כשלך, והוי מתחמם כנגד אורן של חכמים, והוי זהיר בגחלתן שלא תכוה, שנשיכתן נשיכת שועל, ועקיצתן עקיצת עקרב, ולחישתן לחישת שרף, לט וכל דבריהם כגחלי אש. גורו לכם מיום הדין מרנו ורבנן: בדין תורה שבלי עדים ובדיקה בחקירת העדים לא מפילילים בן אדם, מה שכן אנחנו יודעים שהרב עובד השם גדול זה בריא, וכל השאר שמה, והדין הוא שבריא ושמה בריא עדיף, ומה שאני לא מבין את כל האנשים שמגיבים בצורה בוטה וכי משטרת ישראל היא בי"ד [ הם רוצחים צמאי דם ] ואפילו הם רק בקצת חשדות, הם רק רוצים לבזות תלמידי חכמים, רבנים, אדמורים, משגיחים, מלמדים, מנהלים, חרדים, בני תורה, קיצונים, ועובדי ד', וכו' אז איך אנשים מדברים לשון הרע ורכילות ומשפטים כל כך רעים על יהודי צדיק כזה גדול? שכל אחד יעבוד את השם לעצמו בלי להיכנס לדברים של אחרים, לקיים את מאמר חז"ל: "קשוט עצמך ואח"כ קשוט אחרים" הלכה למעשה ולמד דין זה מפרשת שופטים... "קשוט עצמך ואחר כך קשוט אחרים", מי שמתעסק באש נכווה !!! גורו לכם מיום הדין גורו לכם מיום הדין גורו לכם מיום הדין .
המשך 17:53 18.07.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ואתה שקרן שהמצאת איסור בשמו.
20:33 28.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה
◄ הרבי מליובאוויטש זצ"ל: "לא להסתפק בכובע ומטפחת"! "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה...
◄ הרבי מליובאוויטש זצ"ל: "לא להסתפק בכובע ומטפחת"! "בעצם הענין דלבישת פאה נכרית, ולא להסתפק בכובע ומטפחת, מבואר ההכרח בזה בכמה מקומות. והרי רואים במוחש אשר לבישת כובע ואפי' מטפחת, משאירה חלק השיער בלתי מכוסה, על כל פנים במשך זמן קצר, זאת אומרת שעוברים על האיסור הגדול, וכהפסק דין בשו"ע או"ח סי' ע"ה" (אגרות קודש להרה"ק מליובאוויטש זצ"ל, חלק י"ט, איגרת ז'תכ"ה). ◄ כל נשי חב"ד, ללא יוצא מן הכלל, צריכות ללבוש פאה! "מבלי להיכנס לסיבות שמנעו עד עתה את ההנהגה של דברים מסויימים בבתי אנ"ש, בלבושים ובחינוך הבנים, רצוני להדגיש לכן שוב, שמהיום ואילך על כולן, ללא יוצא מן הכלל, להתאחד עם נשות אנ"ש הלובשות פאה" (אגרות קודש חלק י', איגרת ב'תתק"ע. מאידיש: "אגרות קודש מתורגמות" חלק ב'. הובא גם בליקוטי שיחות חלק כ"ג עמ' שמ"ט. איגרת זו נשלחה לכמה ארגוני נשים). ◄ אשה צריכה לשכנע את חברותיה ללבוש פאה! "במענה למכתבה מד' תצוה בנוגע לפאה, בו כותבת שאינה מבינה בדיוק מה הכוונה בזה, ענין הפאה הוא, שהשערות תהיינה מכוסות לגמרי, ובמילא אם מכסים רק חלק, אין זה כפי שהכוונה בזה היא. גם היתה צריכה להשתדל שגם אחרות יעשו כן, ולבאר להן שזוהי הדרך וסגולה לבריאות, פרנסה ונחת אמיתי מהילדים, והשי"ת יעזור לבשר בשורות בזה" (אגרות קודש חלק ח', איגרת ב'תס"ג. מאידיש: "אגרות קודש מתורגמות" חלק ב'). ◄ גם אם מישהי תבטיח לכסות היטב עם מטפחת, יש להורות לה ללבוש פאה! "ובפרט שכאמור זהו נוגע לרבים, שאפילו אם פלונית אומרת שבהנוגע אליה אין נפקא מינה באיזה אופן תכסה ראשה, כיון שבכל אופן יהיה הכיסוי כדבעי, מובן שאינה יכולה להבטיח בהנוגע לאחרות" (אגרות קודש חלק ט"ו, איגרת ה'תקי"ג). ◄ הוראה לאשה להדר וללכת עם פאה, אף אם אמה הלכה עם מטפחת! "יש מקום לומר שמי שהוא יטעון על דבר הנהגת האמהות שלאו דוקא בפאה. אבל כבר מילתי אמורה, שהרי זה מברכות עקבתא דמשיחא, אשר בת קמה באמה להוסיף עליה בשמירת התורה והמצוה" (שם). ◄ יש לבחור את הפאה היפה ביותר "ובפרט בזמננו, שאפשר להשיג פאה נכרית בכל הצבעים, והיא נראית יפה עוד יותר מהשיער שלה עצמה, תתבונן האישה בעצמה (ואין צורך לשם כך בהתבוננות גדולה של שעה או מחצית השעה) מהי הסיבה האמיתית לכך שהיא אינה רוצה לחבוש פאה נכרית אלא מטפחת..." (תורת מנחם חלק י"ב עמ' קפ"ח, שיחת ר"ח אלול תשי"ד. שיחה זו הובאה גם בספר "ליקוטי שיחות" חלק י"ג עמ' קפ"ח ואילך). "את הדברים דלהלן שמעתי בטלפון מפי הגברת זלדה נעמעס [ז"ל, אשת חינוך ידועה מחסידי חב"ד] מברוקלין ניו יורק. "כשהגענו לארה"ב מאירופה בשנת תשי"ח לאחר נישואינו, נכנסנו אל הרבי ליחידות. אני לבשתי כובע וחצי פאה, ולא ראו לי אף שערה אחת משערותי. במהלך היחידות וכו' אמר הרבי: "צריך ללבוש פאה"! אני עדיין לא קלטתי אז מה זה "רבי" ונסיתי להתווכח, ואמרתי: "כל השערות שלי מכוסות, והשערות שרואים זה חצי פאה". והרבי ענה: אבל צריך ללבוש פאה! חצי פאה זה כמו חצי בריאות". והמשיך: "עבור לבישת פאה מובטח בריאות, פרנסה ונחת מהילדים ומהנכדים... ומה עוד את רוצה"? עניתי לרבי: "זה מספיק". ואז אמר הרבי: "תמצאי כאן מישהי שהיא מבינה בזה, והיא תלך איתך לקנות פאה יפה, שמי שתראה את זה תרצה גם היא ללבוש פאה". ובפנותו לבעלי אמר הרבי: "לך לרב חדקוב, הוא ילווה לך כסף לפאה יפה עבור אשתך". כמובן שאחרי ברכות כאלו, אין אני יוצאת מפתח ביתי עם מטפחת. אפילו כשאני יורדת להוציא את הזבל החוצה, גם אז אני לובשת את הפאה" (לקט שכחת הפאה, ס"ג). ◄ הגר"מ אשכנזי: "אין לתושבת הכפר לצאת מביתה ללא חבישת פאה"! וכך כתב הגאון רבי מרדכי שמואל אשכנזי זצ"ל, רב ואב"ד דכפר חב"ד, במכתב מיוחד שפירסם: "ב"ה, ערב ראש השנה תשס"ח. אל אנ"ש שיחיו תושבי הכפר. בקשר לכיסוי הראש של נשים נשואות, אשר לאחרונה נהייתה בזה פירצה נוראה - הנני להודיע: א. מובן ופשוט אשר בחבישת מטפחת או כובע, כשאפי' רק מקצת מהשערות מגולות - הרי זה היפך השולחן ערוך! ב. ע"פ הוראות כ"ק אדמו"ר, על האשה לחבוש אך ורק פאה נכרית! הדברים מחייבים את כל אחת ואחת ללא יוצאת מן הכלל. אי לכך: אין לתושבת הכפר לצאת מביתה ללא חבישת פאה, והנני רואה בהוראה זו חלק מתקנון הכפר! ונזכה לכתיבה וחתימה טובה, כהבטחותיו הקדושות של הרבי שע"י חבישת הפאה זוכים לבני חיי ומזוני ולפרנסה".
המשך 20:22 28.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יונתן
העיסוק האובססיבי בצניעות מביא למצבים לא צנועים בהרבה.
11:24 26.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
בני
ראשית, אפשר להתווכח אם הוראת הרבי בשעתו נכונה גם להיום, כאשר הפאות פרוצות ביותר. 2.גם מרן הגר"מ אליהו אסר ללכת עם פאה, זה אומר שכל מי שהולכת עם פאה לא...
ראשית, אפשר להתווכח אם הוראת הרבי בשעתו נכונה גם להיום, כאשר הפאות פרוצות ביותר. 2.גם מרן הגר"מ אליהו אסר ללכת עם פאה, זה אומר שכל מי שהולכת עם פאה לא בסדר? ברור שצריך לכסות את הראש לפי כללי הפסיקה, אבל צריך להגיד תודה שהאשה בכלל מכסה את ראשה למרות הקושי הכרוך בכך, במקום לתקוף אותה.
המשך 10:29 26.02.2016שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר