תשובה למכתב הפתוח של עמותת "עצת נפש"

המגמה שבאה מצד "עצת נפש" ורבנים התומכים בה, של "חובה להשתנות" ושליחה אוטומטית לטיפולי המרה, המסמנת את הנטייה המינית השונה כאויב, ומנסה "לשחרר" אנשים ממנה, באה מתוך ערבוב פרשיות אמוני – חברתי - פסיכולוגי. לשיטתם של עצת נפש, טיפולי המרה הם הדרך הבלעדית והנכונה בלבד, למרות שאין כל הוכחה מחקרית לכך שהטיפולים המוצעים עוזרים לשינוי בסיסי של הנטייה המינית ולא נעשה אף מחקר רציני במתודולוגיה ראויה.

תשובה למכתב הפתוח של עמותת "עצת נפש"

קראתי את מכתבו של דוד מעצת נפש לח"כ שנלר.

אבהיר בתחילת דבריי: ההלכה עוסקת בפעילויות מיניות, אך לא בזהויות מיניות. בהלכה אין איסור על זהות הומוסקסואלית, והיא עוסקת ביצרים מיניים שעלינו לשלוט בהם.

קיים בלבול בין "נטייה מינית" (תופעה ביולוגית- פסיכולוגית) לבין "זהות מינית" (בעל משמעויות פוליטיות – חברתיות בעיקר). לכל אנוש יש נטייה מינית כלשהי. המנעד של הנטייה המינית הוא רחב ומורכב – אך כולו בתחום הביולוגי – פסיכולוגי. אנחנו לא מבקשים ח"ו לשנות את ההלכה.

בכל ספרות חז"ל וחכמי ישראל לא הייתה מעולם דרישה מאדם בעל נטייה שונה לשנות את נטייתו. לא עלה על דעתם לדרוש דבר כמעט בלתי אפשרי וקשה מיצור אנושי

התורה יודעת שיש לאדם יצרים ותאוות קיימות והיא דורשת שיתגבר עליהם.

המגמה שבאה מצד "עצת נפש" ורבנים התומכים בה, של "חובה להשתנות" ושליחה אוטומטית לטיפולי המרה, המסמנת את הנטייה המינית השונה כאויב, ומנסה "לשחרר" אנשים ממנה, באה מתוך ערבוב פרשיות אמוני – חברתי – פסיכולוגי.

לשיטתם של עצת נפש, טיפולי המרה הם הדרך הבלעדית והנכונה בלבד, למרות שאין כל הוכחה מחקרית לכך שהטיפולים המוצעים עוזרים לשינוי בסיסי של הנטייה המינית ולא נעשה אף מחקר רציני במתודולוגיה ראויה.

ב"עצת נפש" לוקחים אחריות רק על הצלחה בלבד ונשאלת השאלה מה באמת עם סיפורי ההצלחה הללו שדוד וחבריו מדברים עליהם? האם לא מחובתנו לחקור את מקרים הללו לעומק על מנת להבין יותר האם ההצלחות הללו הן שינוי דרסטי של "הפיכת הומוסקסואל להטרוסקסואל" או שמא בחורים שהיו עם נטייה דו כיוונית או שבגלל טיפול פסיכולוגי של העצמה אישית "תיקנה" אותם (מה שאגב לא קשור ל"טיפולי המרה" בכלל)?

מה לגבי לקיחת אחריות על כשלון בטיפול ? מה עם אמירה מפורשת שהארגון אינו שולל את האפשרות שיהיה אדם דתי בעל נטייה הומוסקסואלית בד בבד עם שלילתו את המעשה האסור.

לפתרון החדשני של "עצת נפש" אין אח ורע בכל תולדות ישראל וזוהי קריאת תיגר על הטבע האנושי.ע"פ דרכם של המצדדים בכך (בטיפולי המרה) אין אדם יכול להתגבר על תאוותיו המיניות ולכן הם יעשו הכל לשנותה.

האם זו דרכה של היהדות? האם אין היהדות אומרת "אפשי ואפשי אבל מה אעשה"? האם הפסקנו להאמין בחשיבות וביכולת האדם לנצח ולגבור על יצרו?

התורה אינה מחקר פסיכולוגי או גנטי – היא ספר הוראה. התורה אומרת: מותר, אסור ורצוי

אין בה התייחסות לשאלת האוריינטציה המינית – לא לחיוב ולא לשלילה וידוע כי אין הקב"ה בא בטרוניה עם בריותיו.

הפתרון הנראה לענ"ד הוא להציג את ההלכה כמכוונת את האדם להגיע לדרגת קדושה גבוהה יותר כל הזמן, שכדי להגיע אליה יש להתמודד עם המציאות.

שרביט המלוכה ביד האדם לאותו מקום שיטה את מחשבתו והרהוריו ומשם יצמח ויתפתח עולמו.

במציאות הנוכחית, התמודדותו של האדם ההומוסקסואל כורכת איתה קשיים לא פשוטים במישור הנפשי ועל כך נאמר "אל תדון את חברך עד שתגיע למקומו". מי שאינו מודע לגודל הקושי יתקשה להבין כמה המאבק מורכב וכואב.

אנחנו בארגון הו"ד פועלים מתוך אמונה שהגיע הזמן להפסיק את הכאב ולנהל שיח רציני ואחראי, ולמצוא פתרון חברתי והלכתי. ארגון הו"ד מחויב לתורת ישראל ולהלכה היהודית ופועל בשיתוף פעולה עם רבנים ת"ח.

הדיון הציבורי אותו אנו מקיימים לא נובע מתוך רצון לחיי הפקרות או נהייה אחר היצר. אנו עושים זאת בגלל הרצון להמשיך ולהיות שייכים לקהילותינו, למשפחותינו ולציבור הדתי בכללו.

ולכן ראינו לנכון להשמיע את קולנו מתוך אחריות לתורת ישראל ומתוך האמונה כי על האמת להישמע. מעל ל 3,750 פונים להו"ד במשך השנתיים וחצי הראשונות להקמת הארגון מדברים בעד עצמם.

החשש כי דיון יכול להשפיע על מתבגרים לבחור ב"דרך הקלה" אין לה כל צידוק.

אף אדם, גם לא מתבגר, יבחר לחיות כהומוסקסואל בגלל עולם המדיה, ולא בגלל אופנה חולפת,

הדיון הציבורי או בשל קיומו של ארגון כמונו.

לחיות כדתי הומוסקסואל הוא הדרך המורכבת ביותר שקיימת בעולם הדתי.

אנו בארגון הו"ד עושים כל מה שניתן על מנת לחזק. אנו רוצים לגרום לבחורים להבין שהם בניו של הקב"ה כמו כל אחד ושהם צריכים לשמור את כל המצוות ולהתמודד עם העניין ושלא תתערער בהם חלילה האמונה.

התמודדותם של תופשי התורה עם שאלות החיים, מחייבת התמודדות עם יציאה רוחנית מכותלי הגטו הישיבתי המסודר אל מרחבי החיים אשר תביא עימה את בשורת רוממות האדם אל בית המדרש.

זהו אתגר שבית המדרש האמיתי אינו בורח ממנו אלא משתמש בו כדי לבחון את תופעת התורה המיוחדת לדור שלנו. אם נמצא נתיבות בבית המדרש, במקומות בו עוסקים בעולמות אידיאיים ובתפיסות עולם יסודיות, ללימוד ולהתמודדות עם הסוגיות הניצבות מולנו, כמו זו של הו"ד, נעלה קומה יחד בבניין הקומה היהודית והישראלית.

עלינו להשקיע מאמץ רב בהתאמת הערכים הנצחיים בהם אנו מאמינים לאור מצוקות כל דור ודור. חשיפה זו מסייעת לכל אחד להיפגש עם צלם האלוהים שבקרבו. היכולת לעצב משנת חיים סדורה הינה המפתח ליצירת זהות אמונית דתית מוצקה בימינו אנו ואינני רואה דרך אחרת מזו הבאה לידי ביטוי בדברי התורה "ובחרת בחיים". חושבני, כבני תורה, שעולמנו ההלכתי מאפשר לנו למצות את האיזונים הנכונים ולמצאם.

אני קורא לדוד ולחבריו בע"נ לבוא לשבת איתנו לשולחן כדי לקיים דיון משותף ואמיתי.

==

הרב רון יוסף הוא מנהל ארגון הו"ד

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
80 תגובות - 80 דיונים מיין לפי
1
כל הכבוד על הקריאה שלך לדיון משותף של שני הארגונים
נריה | 12-01-2011 14:34
שני הגופים עושים עבודת קודש
2
מאמר דברים, צריך באמת ללמוד תנושא
אריה גבריאלי | 12-01-2011 14:36
על פניו ניכר שיש לרב דרך ראויה שראוי להקשיב אריה דתי סטרייט
3
כל הכבוד הרב !!
בתיה | 12-01-2011 14:40
LIKE
4
תגובה רהוטה וראויה
עופרה מנדלסון | 12-01-2011 14:46
התרשמתי עמוקות
5
אני חושב ש...
אביחי טביב | 12-01-2011 14:53
אני מסכים עם מה שהרב כתב שלא כולם יכולים להשתנות ואין שום חיוב הלכתי לזה כל בחור צעיר צריך לבדוק את עצמו עד כמה המשיכה אצלו חזקה ורק אחרי זה לחשוב על מה הוא עושה עם זה הדברים שנכתבו כאן באמת חשוב שיישמעו אצל הרבנים ואני מקוה שהצד השני באמת יבוא לדיון איתכם בהצלחה
6
הרב שרלו ועוד רבים תוכים בארגון הוד
מתן בן בסט | 12-01-2011 14:56
אז זה אומר שיש להם תמיכה והכי חשוב שיהיה שיח בין 2 הגופים האלו
7
הלוגו של הוד ממש יפה
סתם אחד | 12-01-2011 14:59
לא מבין בנושא הזה ולא נכנס לזה רק רציתי להגיד שהלוגו של הוד ממש ממש יפה
8
אני מקוה שיהיה דיון ענייני פה בלי השמצות ולשון הרע
גילי | 12-01-2011 15:02
א. לדעתי הרב צודק במאמר שלו ב. זכותם של אנשי עצת נפש לנסות להשתנות ג. שהרבנים לא יגידו שכולם צריכים וחייבים להשתנות
9
ממליץ לכולם לקרוא מאמר של ד"ר ברוך כהנא
אלי עזאני | 12-01-2011 15:11
איש מקצוע דתי בכיר עם מומחיות בנושא
10
כל הכבוד על מאמר התגובה
עקיבא | 12-01-2011 15:20
11
אני מכיר עשרות שחזרו לעצמן התחתנו והולידו ילדים בשמחה
סטיבן | 12-01-2011 15:27
עצת נפש עושים עבודת קודש בענין - חבל שיש שמחלישים הדרך לאושר!!!
12
תגובה למס 11
מאיר | 12-01-2011 16:07
זו בדיוק הטעות של אנשי עצת ותומכיהם אתם כותבים "מחלישים" וזה לא נכון תשתחררו מהחשיבה שרק דרככם נכונה ומחזקת ותפסיקו לחשוב שכולם יכולים או צריכים להשתנות ואז תבינו על מה המדובר גם הו"ד עושים עבודת קודש של ממש ולשם שמים ואני מקוה כי הם יעתרו לקריאת הרב לקיים דיון משותף ביחד 2 הגופים
13
רון יוסף רב ???
אוהד | 12-01-2011 16:13
אשמח אם יציין הרב רון יוסף מי נתן לו סמיכה לרבנות ? על פי בדיקות ברבנות הראשית אין עליו רישום וסמיכה - נשמח אם תאיר עיננו מי הסמיך אותך ?
14
הנה התחלנו עם הוצאת דיבה והשמצות???
תגובה למס 13 | 12-01-2011 16:29
לפני שמוציאים דיבה על מישהו ראוי לבדוק לעומק את הדברים זה שהחלטת לכלכך על אדם כי אתה לא מסכים לדעתו זו בושה וחרפה וראוי שהתגובה שלך תישלח לסל הגניזה
15
הרב רון יוסף מוסמך לרבנות אז די לעשות דה לגיטמציה
עמיחי | 12-01-2011 16:37
רוצים להביע ביקורת סבבה אבל מגיב מס 13 למה אתה מוציא דיבה?
16
כל הכבוד! מאמר לתפארת!
ספר ריק | 12-01-2011 16:38
17
גם הרב שרלו לא כתוב באתר הרה"ר
שני אברהמי | 12-01-2011 16:39
תבדוק באתר שלהם אז מה זה אומר?? זה מה שיש לך לעשות, להפיץ שנאה? שהעורכים ימחקו תתגובה של 13
18
אין לך מה להגיב בצורה נורמלית אז אתה מכפיש?
תגובה לאוהד 13 | 12-01-2011 16:41
זה שהעמדה לא נוחה לך אני יכול להבין אה ותגיד י' ו' מע.נ. הוא כן רב שאתם מכנים אותו כך?...
19
מאמר רהוט וחשוב
בנצי | 12-01-2011 17:15
ובתור אחד שקורא כאן ולא שייך לנושא, אני סטרייט אני מבקש שלא יהיו פה הכפשות יש מספיק אתרים שאפשר לעשות את זה אצלם תשמרו את האתר הזה נקי תודה בנצי
20
מסכים עם כל מילה
עמית | 12-01-2011 17:17
יישר כח על הדברים החשובים כל כך. ככה נראית יהדות במיטבה. מחזק את ידכם!
21
כל הכבוד
סיגל, עוס"ית דתיה | 12-01-2011 17:35
ואני מחזקת את פועלכם החשוב מאד
22
רו יוסף - מי הסמיך אותך לרב ?
דן | 12-01-2011 17:47
תפסיק להתחזות
23
רון יוסף - לא עבר את מבחני הרבנות
| 12-01-2011 17:50
חבל שהוא מתחזה לרב ונותנים לו במה כזאת. אם הוא רוצה להציג את דעתו האישית בבקשה . אבל לאפשר לאדם להתחזות מבלי לבדוק את ההסמכה שלו לדעתי זו בושה.
24
אז אתה מתיר יחסים הומוסקסואלים ? טוב לדעת שזה מותר
בר | 12-01-2011 18:00
25
די להפיץ שקרים
חיים כהן | 12-01-2011 18:11
1. הו"ד והרב רון שכן מוסמך לרבנות ומכהן כרב בית כנסת מעולם לא התירו משכב זכור או לעבור על איסורים זה כתוב גם בכתבה ואני מצטט "אנחנו לא מבקשים ח"ו לשנות את ההלכה." די כבר להוציא דיבה
26
כשהאמת כואבת לטוקבקיסטים הם מפיצים שקרים ומוציאים דיבה
ציפי | 12-01-2011 18:12
כי אין להם דרך אחרת להתמודד עם הטענות האמיתיות
27
רון יוסף -הגיע הזמן שתגלה מי אתה באמת.
אביהו | 12-01-2011 18:21
תפסיק להתחזות כאן תחת כל מיני שמות בדויים. הגיע הזמן שתודה בכך שאינך רב ולא דמות מעורכת. אפילו הקהילה שלך בחלקה מנדה אותך. הבן שלי כמעט התאבד בגללך. אנשים כמוך צריכים להשליך לכלא.
28
עמית - אתה שקרן וחצוף
דרור | 12-01-2011 18:21
29
הגיע המן להוציא את רון מהארון
חנוך | 12-01-2011 18:25
די להתחזות תפסיק להעמיד פני רב תפסיק להשמיץ אחרים אם אין לך מה להגיד זה לא אומר שאתה יכול לבלבל את השכל לכולם. והגרוע ביותר , אתה פועל בניגוד לחוק ומבלבל אתהמוח לקטינים .
30
אנשים כאן תאבי דם ושונאי חינם ומפיצים שקרים
ישי, ירושלים | 12-01-2011 18:30
די לנסות לעשות מלחמת אחים מי שרוצה שיתייחס ישירות לנושאים במאמרים של עצת נפש והוד ויפסיק עם כל הגועל הזה של להשמיץ אחרים
31
הרבנים שתומכים בהו"ד
דובר אמת | 12-01-2011 18:33
בכתבה שפורסמה ב"ידיעות אחרונות" בתאריך 12.2.2010 פורסמו חלקית שמות הרבנים שהביעו תמיכה פומבית ב"מסמך העקרונות" של ארגון הו"ד: הרב יובל שרלו, הרב ד"ר בני לאו, הרב חיים נבון, הרב פרופ' דניאל שפרבר, הרב רונן לוביץ, הרב שמואל ריינר, הרב שלמה וייס, הרב יהודה גלעד, הרב הרב יהושע אנגלמן. בקרוב יפורסמו שמות נוספים.
32
לאביהו, חנוך, בר, דן ושאר מפיצי דיבה ושקרים למיניהם
תומך בהו"ד | 12-01-2011 18:39
לא נמאס לכם להפיץ שקרים ולהוציא דיבה? אין לכם מה לומר אז אתם מכפישים? תתבגרו כבר
33
ל-23 אתה מוציא דיבה. תתבייש לך!
קול שפוי | 12-01-2011 18:41
תמוה בעיני... כתוב פה למטה שאין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה דיבה ולשון הרע... אם זה לא דיבה אז מה זה כן? אני מכיר את הרב רון באופן אישי מזה שנים. כל המפקפקים (הפחדנים) בסמיכותו מוזמנים ליצור קשר איתו באופן ישיר ותיווכחו באמת בעצמכם. בינתיים תלמדו קצת הלכות תלמידי חכמים. אני מאחל לכולכם שיהיה לכם ולו שמינית מהידע והחכמה שיש לרב רון, יראת השמים, האמונה והלב הרחב שיש לו.
34
אביהו אם יש לך אומץ
יחיאל | 12-01-2011 18:43
תשלח עכשיו מייל עם פרטים לאתר הו"ד יואז נראה את האמת יוצאת לאור כל השקרים שמפיצים כאן וכל הדה לכיטימציה שמנסים לעשות לא יצלחו
35
הרב רון אל תפחד מכל המכפישים המלעיזים
ירדן | 12-01-2011 18:44
36
דובר אמת = רון יוסף
| 12-01-2011 18:52
תבסיק להפיץ כאן טוקבקים בשימותהם של אחרים. כשהאמת כואבת אתה יורה בכל הכוח אהה ? מדוע כל כך קשה לך להודות שאתה עצמך לא עברת הכשרה ? מה קרה לכל השקיפות שאתה כל כך מדבר בשמה ? גם הרבנים שאתה טוען שתומכים בך חלקם כבר הסיר את תמיכתם בך. ככה זה שמנסים לשקר לכולם. תבין דבר אחד - לשקר אין רגליים.
37
המתקפה הפרועה ללא רסן של אנשים כאן היא בושה וחרפה
מתן מצוות הוד | 12-01-2011 18:57
מי שיש לו טענות שיפנה אלינו בהו"ד והרי אותם טוקבקיסטים לא יעשו את זה כי זו לא האמת והם שקרנים ויודעים רק שנאה ורוע ורואים שחור בעיניים שלהם חבל שאנשים לא יודעים לנהל דיון אמיתי ורציני על הסוגיות שבמחלוקת ומחרחרים ריב ומדון ארגון הו"ד פועל לפי ההלכה ועם רבנים ואנשי מקצוע , יש בינינו לעצת נפש ואחרים מחלוקות קשות שיש לדון בהם בכובד ראש ועל שולחן משותף כמו שכתב הרב אז תפסיקו כבר עם כל השנאה כי יש דברים חשובים יותר מהשמצות חסרות בסיס שנןעדו לעשות דה לגיטימציה לארגון הכי קל לטוקבקיסטים לזרוק דברי רפש בעילום שם. וחבל מאד שאנשי האתר נותנים להם את הבמה ולא פועלים לפי התקנון שלהם בעצמם.
38
שמתם לב ש....
אמיתי | 12-01-2011 18:59
שהטוקבקים השליליים בכלל לא נכתבים לגופו של עניין? (בנושא המאמר) אלא הן השתלחות אישית ברב רון. מדובר באנשים רשעים וצרי עין. כואב לי לראות את הרמה הנמוכה הזאת ועוד יותר חבל שהאתר נותן במה לשקרנים ומפיצי דיבה. תתביישו לכם.
39
לכל ההומואים המתלהמים
דביר | 12-01-2011 19:01
תשלימו עם העובדה הזאת. אפשר לצאת מזה ולהשתנות. אולי זה לא נוח לכם להודות בכך. אולי המצפון שלכם לא מאפשר לכם את זה. אני בחור חילוני בן 28 מת"א ואם אני הצלחתי בתהליך הזה אין שום סיבה בעולם שגם אתם לא תצליחו. אז במקום להשמיץ או להתבכיין תרימו את הכפפה ותתחילו לעשות.
40
דרור מ -28 אתה החצוף !
עמית - עורך אתר כמוך | 12-01-2011 19:03
אולי תלמד ותכיר בעובדות לפני שאתה מוחק כאן הודעות. די לסתימת הפיות !
41
ליחיאל , מתן, ירדן , אמית = שכולם רון יוסף
ניכרים דברי אמת | 12-01-2011 19:11
מרבה הזהויות והשמות. תפסיק להתחזות למאות אנשים שונים כאשר מדובר באירגון של אדם אחד בלבד ! לא צוות ולא בטיח. די לעבוד על אנשים וכביכול לייצג רבים אחרים אתה אדם אחד , קטן , עם פה גדול !.
42
רון = צא מהארון
יוסף | 12-01-2011 19:13
ותגלה לכולנו מי אתה באמת
43
לטוקבקיסטים השקרנים
מתן | 12-01-2011 19:19
אתם מוזמנים למפגש הוד הקרוב ונפגיש אותכם עם חברי הצוות ואז נראה מי דובר אמת באמת
44
אני קוראת כאן את התגובות ומזועזעת
ירדנה | 12-01-2011 19:22
אני לא מכירה את הארגונים ולא את הנושא לעומקו אני רק רואה כאן השמצות רבות שלא מתאימות לאתר דתי וצודק המגיב שכתב שיש פליאה על מנהלי האתר שכותבים שאין לפרסם מידע אסור לרבות דברי הסתה דיבה ולשון הרע ובכל זאת נותנים במה לדברים לא ראויים ושאלה למגיב 41 אתה טוען שהארגון מורכב מאדם אחד בהנחה שאתה צודק, הרי שאם אותו אדם הצליח לעשות שינוי כנראה שבאת ניכרים דברי אמת ויש דברים בגו לא ככה? ירדנה קוראת מזועזעת
45
שלחתי לכם עשרות מיילים ולא קיבלתי תגובה
אביהו | 12-01-2011 19:26
כשאתה רון מתבקש לקחת אחריות על מעשיך אתה מגיב בהעלמות מוחלטת. אתה יודע שבגללך הבן שלי אושפז שלושה חודשים אחרי שניסה להתאבד בעקבות מה שאמרת לו ? מתי תקח אחריות על מעשיך ?
46
הערה לדביר
יחיאל | 12-01-2011 19:28
אהלן אף אחד לא אמר שאין מצב כלשהו לבדוק את העניין או לשיטתך להשתנות מדובר פה על החיוב להשתנות ועל האמירה שכולם יכולים אם רק ירצו הבעיה היא שעצת נפש לא מוכנים להכיר בעובדה שלא כולם יכולים להשתנות ולומר שיש אפשרות שאדם דתי יחיה חיי תורה ומצוות על אף הנטייה שלו
47
אביהו השקרן לא שלחת. אתה מוזמן להתקשר אלינו ברגע זה
מתן מצוות הוד | 12-01-2011 19:30
אם אתה אמיתי כמובן שאתה לא לא יעזור כמה שתשמיצו וכמה תלכלכו וכמה תכתבו טוקבקים שליליים
48
אביהו - די כבר לשקר, הרי ברור שזו הסתה שלך
דרור | 12-01-2011 19:31
אנחנו מוכנים ללכת איתך לכל רב ונראה מי צודק ומי שקרן בושה וחרפה שהמנהלים נותנים במה להכפשות שווא שלך
49
ירדנה = טקבקיסטית של הו"ד
ירחמיאל | 12-01-2011 19:34
עלינו זה כבר לא עובד ! עוד אחד מהדמיות של רון יוסף מפוצל אישיויות לך לטיפול !
50
אביהו אם היית אדם אמיתי לא היית פוחד להשאיר פרטים כאן
יחיאל | 12-01-2011 19:35
אבל אתה לא ולכן אתה רק מבלבל את השכל זה מה שנשאר לך ולדומיך כי אתם רוצים להסיט את הדיון מהנושא העיקרי שלו
51
דיי להשמצות. זה לא יביא לשום מקום.
דורון | 12-01-2011 19:39
כתבו תגובות ענייניות, על הכתבה, לא על הרב רון. הכתבה לא מדברת על הרב רון היא מדברת על הומואים דתיים. תגיבו עניינית. הוא רב? הוא לא רב? מזה השטויות האלה? הוא בן אדם ומותר לו להביע את דעתו. והוא כתב מאמר ואתם מוזמנים להגיב. אבל למה להשמיץ?
52
מה באמת מפחיד את הו"ד
גילי | 12-01-2011 19:42
אני רואה שלהו"ד יש אובססית פחד מביקורת? הדבר הכי חשוב הוא שהתגובות יהיו מכבדות ולא שיקריות או משתמשים בשמותם של רבנים שלא מזוהים עם הפעילות שלכם.
53
למנהלי האתר
כוכבה אפרתי | 12-01-2011 19:46
אני רוצה לחזק את דבריה של ירדנה כבר הפך לבלתי נסבל לקרוא פה תגובות שפלות ונמוכות חשבתי שאתם בניגוד לאחרים תקפידו בענין הזה אנא עשו משהו ותמחקו את כל מה שהולך כאן תודה
54
תתבייש לך אביהו אתה שקרן עלוב
יחיאל | 12-01-2011 20:08
בושה וחרפה שאתה ככה משמיץ
55
לרון, כמה נקודות...
משה | 12-01-2011 20:28
א. יש מאות אשר הצליחו לשנות גם את נטייתם המינית וגם את זהותם המינית, ויש גם מחקרים ואנשי מקצוע המאשרים זאת, והמטפלים טוענים לאחוזי הצלחה גבוהים יחסית, ולכן אין כאן קריאת תיגר על הטבע האנושי. ב. כשהתורה אסרה על העריות היא אסרה גם אביזרייהו ועל כל מה שמביא לידי החטא, האדם לא נדרש לשנות רק את התנהגותו באופן טכני אלא את מדותיו רצונותיו ונטיותיו, כך הורונו חז"ל, ובתור אדם הטוען כי הוא רב אתה אמור לדעת זאת. ג. לא התייחסת לטענה המרכזית במכתבו של דוד, והיא שרוב הסובלים מהנטיות הללו היו מעדיפים מלכתחילה לשנותן, וגם אתה הצהרת בעבר שניסית לשנות את נטייתך, ואחרי שלא הצלחת החלטת להשלים איתה. יכול להיות שאם היית פונה לעזרתם של אנשי "עצת נפש", היית מקבל הדרכה נכונה, והיית היום סטרייט נשוי באושר. ד. גם אם החלטת שאינך מעוניין להשתנות, וזו זכותך, אך באיזו זכות אתה מטיף לנערים תמימים להישאר עם נטייתם ולא לנסות להשתנות, ועוד לתת לכך לגיטימציה הלכתית?
56
ועוד משהו לאמא שהבן שלה אוזפז
דורון | 12-01-2011 20:33
אני לא אומר שזה המקרה, אבל בהחלט יכול להיות שלבן שלך לא היה לאן לפנות, כי הוא ידע שאת לא תתני לא את התמיכה, כי לא תביני אותו, שאין לו למי לספר, עם מי להתייעץ, והוא הלך להתייעץ עם הרב רון. ובמקום להאשים את עצמך או את חוסר הידע שלך ממה שהילד שלך עבר, או את מצבו הנפשי שהיה נתון בו באותו הזמן, מאשימה את הרב רון ? רק כדי שלך לא יהיו נקיפות מצפון?
57
תשובה למשה
חבר צוות הו"ד | 12-01-2011 20:42
שלום משה כחבר צוות בהו"ד אני מבקש להגיב לך: 1. את הדברים שכתבנו והעמדות גיבשנו יחד עם רבנים ואנשי מקצוע מוסמכים ולא על סמך דעתנו האישית. יש מחלוקת בגישות מסוימות בין אנשי המקצוע ובין הרבנים ואני מפנה אותך למאמר הנפלא של ד"ר ברוך כהנא שהוא בר סמכא מקובל על כולם. 2. יש הבדל בין נטיה מינית להתנהגות מינית. אם היית קורא את כל החומר שלנו ומקיים איתנו שיחות ישירות כמו שעשו הרבנים, היית מבין שאנחנו פועלים בהתאם להלכה ולא מבקשים ח"ו להתיר את שאסור. 3. כל יהודי חייב להתמודד עם יצריו (לא שינוי נטייתו) ואת הדברים הללו אמרו כבר גדולים מאיתנו. עיין הרה"ג פלדמן שליטא ואחרים. 4. עצת נפש הם אלו שלא מוכנים לקבל עמדות אחרות ויוצאים מנקודת ההנחה שרק עמדתם ושיטתם נכונה ולא כך ראוי ונכון לעשות. חבל שהם נמנעים לקיים איתנו דיון ישיר. 5. הרב רון לא החליט דבר על דעת עצמו אלא זוהי עמדה של רבנים יחד איתנו. את מסמך העקרונות של הו"ד שעליו חתמו מעל מאה רבנים הם ניסחו ולכן זה לא נכון מה שכתבת בסעיף ד 6. הרב שרלו בכמה ראיונות אגב אמר להומואים דתיים לצאת מהארון. עיין כתבה ב"עובדה" שם התראיין ותשובות נוספות באתרים אחרים 7. הדיון צריך להיעשות בצורה ישירה מכובדת ולא ע"י הכפשות אישיות שמנהלים כל מיני ניקים בדויים. הרב כתב בסוף מאמרו שיש לקיים דיון בנוכחות רבנים וכך הצענו למס רבנים כולל כאלה שתומכים בע"נ אבל הם מעדיפים לא לענות ולהתחמק וחבל שכך
58
אני מבקש להגיב למשה
גדי, עו"ס דתי | 12-01-2011 20:52
העובדה כי היהדות אוסרת על משכב זכר ולא על הנטייה, אינה מחייבת כי הדבר ניתן לשינוי. יתרה מזאת, פעמים רבות היהדות אוסרת על דברים שאין עוררין כי הם טבעיים כגון תאווה לאשת איש וכיוצא באלה. באותה מידה נוכל לומר כי הנטייה ההומוסקסואלית הינה נטייה טבעית, והתורה לא דורשת לשנותה. הטענה כי העובדה שהתורה אסרה את מעשה משכב זכר מלמדת כי נטייה זו כלל אינה קיימת באדם – היא טענה שאין לה בסיס תורני או עובדתי. בכל ספרות חז"ל וחכמי ישראל לא הייתה מעולם דרישה מאדם בעל נטייה שונה לשנות את נטייתו. לא עלה על דעתם לדרוש דבר כזה. אחד המרכיבים המהותיים במחשבה וההשקפה היהודית הוא קיומה של הבחירה החופשית. לנו אין את יכולת הבחירה בנטייה ההומוסקסואלית ואמירה כי זו בחירה ב"דרך הקלה" משוללת יסוד ומנותקת מהמציאות, אך קיימת בפנינו ההחלטה בדבר ההתנהגות המינית. צריך לזכור כי ישנם גם מאות בחורים שלא הצליחו לשנות את נטייתם למרות השקעה רבה בזמן, משאבים ובעיקר רצון עז. חלקם טוענים שנגרמו להם נזקים נפשיים ואף פיזיים, חלקם מדברים על ייאוש ודיכאון וחלקם לצערנו עזב את אורח החיים הדתי; והמוצא האחרון שלצערנו מתרחש לא מעט – התאבדות. בדיוק מהסיבה הזו, רוב ארגוני בריאות הנפש המובילים בעולם ואיגוד הפסיכולוגים האמריקני בראשם, הביעו עמדה חד-משמעית שמגנה את הסוג הזה של הטיפולים ומגדירה אותם כ"לא-אתיים". האיגוד חזר על עמדתו הרשמית והדגיש שטיפולי ההמרה לא הוכחו כיעילים, ואף גורמים נזק נפשי, והוכחה לכך ניתן למצוא בכישלון הנחרץ שלהם לאורך השנים. מן הבחינה הטיפולית ה'פרקטית' עדיף המסר העניו של מי שאינו מתיימר לדעת אלא לברר, של מי שאינו אומר 'ביכולתי לרפא אותך, ואם תשקיע בטיפול אכן תתרפא' אלא 'בוא נברר ביחד .. ובכל מקרה אני מבטיח להשתדל לעזור לך כמיטב יכולתי'. זה הרבה פחות מלהיב ומושך, אבל אמיתי הרבה יותר ואפילו מועיל, כפי שכתב ד"ר ברוך כהנא ("על דת, חברה ונטיות הפוכות" צהר כב, עמ' 205-211, אלול תשס"ה). מדרש ידוע מספר שמשה רבנו עליו השלום שואל את הקב"ה בעת ששמע שיסרקו את בשרו של ר' עקיבא לפני מותו: זו תורה וזו שכרה? עונה לו הקב"ה: שתוק, כך עלה במחשבה לפני! זוהי המציאות בעולמנו. לא תמיד דברים ברורים לנו. ההיסטוריה היהודית רצופה במצבים בלתי אפשריים ובלתי מובנים לשכל האנושי. יותר מכל אנו צריכים להיזהר מהענקת פרשנויות מופשטות למצבים מורכבים. מצבם של דתיים ודתיות בעלי נטייה חד-מינית הוא נושא שלצערנו הרב היה עד לא מזמן בגדר "טאבו", ועדיין לרוב נמנעים מלעסוק בו. למעשה, השאלה העומדת על הפרק היא: מה המסר של החברה הדתית אלינו? איך הרבנים ומנהיגי הציבור הדתי צריכים להתייחס לכל אלו שאין באפשרותם להשתנות? מצוות "ואהבת לרעך כמוך" חשובה ומהותית ביהדות, ביחס לתרי"ב המצוות האחרות. היא הוגדרה על-ידי רבי עקיבא כ"כלל גדול בתורה". היא, ומצוות "ואהבת את ה' אלהיך", הן שני יסודות בתורת ישראל. לפי היהדות, כל אדם, הומוסקסואל או הטרוסקסואל, נברא בצלם אלוהים. נקיטת גישה לא-סובלנית על-ידי החברה הדתית מהווה "שימת מכשול בפני עיוור" והיא בבחינת "הכל או כלום". זוהי גישה אנטי יהודית ואנטי הלכתית
59
תגובה למגיבים
משה | 12-01-2011 23:00
א. הנטייה ההפוכה אינה טבעית, תופעות של דיכאון, התמכרויות, התאבדויות והפקרות מינית בחברה הלהט"בית יעידו על כך כמאה עדים. ב. לכל אחד יש בחירה חופשית האם ללכת לטיפול של שינוי. ג. עצת נפש לא דוגלת בטיפולי המרה, אלא בסוג אחר של טיפול, אשר הוכח כיעיל. ד. הנטייה ההפוכה הוצאה מהDSM בעקבות לחץ פוליטי של הארגונים ההומולסביים, וזו הסיבה שהאוניברסיטאות בארה"ב לא מאשרות לחקור את דרך השינוי. ה. הזכות לומר "שתוק כך עלה במחשבה" שמורה רק לקב"ה, האדם צריך לעשות את השתדלותו. ו. כבודו של ברוך כהנא במקומו מונח, אך דעותיו לא מקובלות על כולם. ז. אני עוקב זמן רב אחרי התבטאויות של הו"ד, ואני רואה הרבה רמיזות להיתרים בעייתיים, בלשון המעטה, אין לי ספק שהרבנים התומכים בכם לא מודעים לכל האמירות והמעשים שלכם. ח. ההתאבדויות הם אצל אלו שגזלו את תקוותם לשינוי, ע"ע תגובתו של אביהו. ט. הרב שרלו תומך גם בעצת נפש, והוא אומר כי לא קרא לצאת מהארון במובן הזה שאתם מייחסים אליו, לדעתי אתם מכפישים את שמו כאשר את מוציאים את דבריו מהקשרם. י. אתם מדגישים כל הזמן את מצוות "ואהבת" בסגנון די נוצרי לטעמי, ודווקא מדין ואהבת עליכם לסייע לאנשים להשתנות ולא לייאש אותם מהשינוי.
60
תגובה נוספת לדבריו של משה
גדי, עו"ס דתי | 12-01-2011 23:21
אבקש להגיב לך כך: סעיף א - לא נכון וראה פירוט בהמשך סעיף ב - נכון ז"א שלכל אחד יש בחירה חופשית להחליט על כך שהוא לא רוצה ללכת לטיפולי המרה ושלא יחייבו אותו סעיף ג -לא מדויק בכלל, הם רוצים שכ"א ימיר את נטייתו סעיף ד -לא נכון בכלל. ראה פירוט בהמשך סעיף ה -נכון וזה אומר גם שאין שום זכות לאף אדם לשפוט אדם אחר על מידת השתדלותו או לומר לו מה נכון לו או לא סעיף ו - ד"ר כהנא והרוב המכריע של פסיכולוגים דתיים ואחרים סוברים כך סעיף ז - אין שום רמיזות להיתרים בעייתיים אצל הו"ד אלא להיפך וכדאי שאתה ואחרים תקראו את השו"ת באתר שלהם ואת שאר המסמכים שנכתבו עם רבנים ואנשי מקצוע לכן גם אמירתך שהרבנים לא יודעים מןפרכת ומטעה וחבל שכך אתה נוהג סעיף ח - הודעותיו של אביהו נמחקו כי הן לא היו נכונות בכלל ואתה מוזמן לפנות להנהלת האתר שהסירה אותם כיוון שהוא שיקר ועוד כתב כאן שהוא פנה אליהם וכמובן שלא כך היה. חבל שיש אנשים שנוהגים ברשעות. סעיף ט - דבריו של הרב שרלו לא הוצאו מהקשרם ע"י הו"ד ואתה מוזמן לקרוא את עמדותיהם באתר. האמירה ש"יצאו מהארון" כוונתה מבחינתם היא שיספרו על כך לרבנים שלהם ולמשפחותיהם. ע"ע מאמרו בנושא. סעיף י - אתה שוב טועה ומטעה. מה גם שאין כל חיוב הלכתי לשנות נטייה של אדם . מה שכן האדם מחויב הוא להתנהגות מינית ע"פ ההלכה וכעת אפרט ביתר פירוט: וכאן אבקש להגיב ביתר פירוט בנושא: נטייה (מכוונות) מינית היא תחושה מתמשכת של משיכה רגשית, רומנטית ו/או מינית כלפי גברים, נשים או שני המינים יחד. מחקרים רבים מעידים כי הנטייה המינית משתרעת על פני רצף מתמשך, החל ממשיכה בלעדית כלפי המין השני ועד למשיכה בלעדית כלפי בני אותו המין. אולם הדיון בנטייה המינית לרוב עוסק בשלוש קטגוריות: הטרוסקסואליות - משיכה רגשית, רומנטית ו/או מינית כלפי בני/ות המין הנגדי. הומוסקסואליות (גיי/ לסבי) - משיכה רגשית, רומנטית ו/או מינית כלפי בני אותו המין. ביסקסואליות (דו מיניות) - משיכה רגשית, רומנטית ו/או מינית הן כלפי גברים והן כלפי נשים גם יחד. טווח זה של התנהגויות ומשיכות מיניות תואר בתרבויות רבות ולאומים שונים בכל רחבי העולם. חשוב לציין כי הנטייה המינית נבדלת מההתנהגות המינית שכן הראשונה מתייחסת לתחושות הפנימיות האותנטיות של האדם בעוד השנייה משקפת את התנהגותו הגלויה היכולה לבטא תחושות אלה או לא (כפי שקורה במצבים בהם האדם נדחף להתנהגות מסוימת כתוצאה מלחץ חברתי). מה ההבדל בין נטייה מינית לזהות מינית? כאמור, הנטייה המינית מבטאת את התחושה הפנימית והמתמשכת של משיכה כלפי בני/ות מגדר מסוים. היא נבדלת מהזהות המינית (המגדרית) המשקפת את הדרך בה האדם מציג את עצמו ומהו המובן הפסיכולוגי עבורו בהיותו הטרוסקסואל, הומוסקסואל או ביסקסואל. בהמשך לכך, הנטייה המינית שונה ממרכיבים נוספים של מין ומגדר כגון: המין הביולוגי המתייחס למאפיינים האנטומיים, הפיזיולוגיים והגנטיים הקשורים בלהיות זכר או נקבה, ותפקיד המגדר החברתי - המבטא את הנורמות התרבותיות המגדירות את מכלול ההתנהגות הגברית והנשית. מהו הגורם לנטייה המינית? המחלוקת באשר למקורותיה וגורמיה של הנטייה המינית היא רחבה ורבת שנים. מחקר רב הופנה לבחינת השפעתם של גורמים גנטיים, ביולוגיים, הורמונאליים, התפתחותיים, סביבתיים ותרבותיים בנושא זה, אולם לא נמצאו עדיין עדויות המוכיחות כי הנטייה המינית נקבעת ע"י גורם יחיד זה או אחר. יחד עם זאת, בשנים האחרונות הולכות ומתרבות העדויות והממצאים ממחקרים אקדמיים המצביעים על כך שהנטייה המינית היא ביולוגית מטבעה ונקבעת ע"י שילוב מורכב של גורמים גנטיים וגורמים הורמונאליים הקשורים לסביבת הרחם המוקדמת. מכאן, שהנטייה המינית איננה עניין של בחירה ואכן מרבית האנשים מרגישים כי נטייתם המינית אינה תוצאה של בחירה כזו או אחרת ואינה מושפעת מכך. האם הומוסקסואליות היא הפרעה נפשית מבחינה פסיכולוגית? בפירוש לא. נטייה מינית הומוסקסואלית, לסבית או ביסקסואלית אינה הפרעה נפשית. אין אף מחקר רציני המוכיח קשר סיבתי בין קיומו של אחד מסוגי הנטייה המינית הנ"ל לבין מחלות או הפרעות נפשיות. על דעת כל ארגוני הבריאות המרכזיים, הן התנהגות הטרוסקסואלית והן התנהגות הומוסקסואלית מהוות היבטים נורמליים של המיניות האנושית, ושתיהן תועדו בתרבויות רבות ובתקופות היסטוריות שונות. החל משנת 1975 קבעה התאגדות הפסיכולוגים האמריקאים כי אין לראות בהומוסקסואליות כהפרעה נפשית, ומאז אימצו עמדה זו כל הארגונים המרכזיים העוסקים בבריאות הנפש ברחבי ארה"ב, אנגליה ועוד. האם ניתן להשתנות ומה בדבר טיפולי המרה? כאמור, הנטייה המינית ביולוגית מטבעה וטבועה בנו מלידה. ככזו אין היא נתונה לבחירתנו ואינה מושפעת מניסיונות כאלו או אחרים לשנותה. בהתאם לכך גם תחום טיפולי ההמרה שמתיימר לשנות את נטייתו המינית של האדם, מעלה תמיהות וספקות רבים בקרב כלל ארגוני בריאות הנפש. עד עתה, לא נמצא כל מחקר מדעי מהימן ורציני שיכול להצביע על השפעתם החיובית והאפקטיבית של טיפולים מעין אלה. יתרה מזו, קידום הרעיון לשינוי הנטייה המינית נמצא כמחזק את הסטריאוטיפים השליליים, הסטיגמות והדעות הקדומות ותורם לסביבה שלילית כלפי הומוסקסואלים, לסביות וביסקסואלים המעלה בהם חרדות רבות ועלולה ללבות תחושות של הומופוביה מופנמת ושנאה עצמית. נסיבות אלה נכונות במיוחד עבור הומוסקסואלים ולסביות אשר גדלו בסביבה דתית ושמרנית. בהתאם לכך, יצא איגוד הפסיכיאטרים האמריקני כבר בשנת 2000 בהצהרה כי יש להימנע מלערוך טיפולים אלה ואין לנסות ולשנות את הנטייה המינית. לקריאה זו שותפים כיום ארגוני בריאות הנפש רבים נוספים. בהקשר זה חשוב גם להדגיש את ההבדל בין הנטייה המינית להתנהגות המינית. זו האחרונה בהחלט ניתנת לשינוי ומושפעת מלחצים חברתיים, דעות קדומות וסטריאוטיפים מאיימים, ועלולה לגרום לאדם להתנהג באופן גלוי בניגוד לנטייתו המינית האותנטית. מצב זה עלול לסכן את בריאותו הנפשית ואף להובילו לתסכול רב, לחרדות ולדיכאון ממושך. מהי השפעתן הפסיכולוגית של האפליה והדעות הקדומות על חייהם של אנשים בעלי נטייה חד מינית? הומוסקסואלים, לסביות וביסקסואלים נתקלים פעמים רבות בלחץ חברתי וביטויי הומופוביה המלווים בדעות קדומות, סטריאוטיפים שליליים, אפליה ואף אלימות בשל נטייתם המינית. לאפליה המינית צורות רבות: אלימות מילולית ופיזית, הטרדות והעלבות, השפלות וגינויים ואף חרמות ונידויים. לגילויים הומופובים אלו השפעה חברתית ואישית רבה. ברמה החברתית, דעות קדומות ואפליה כנגד הומוסקסואלים, לסביות וביסקסואלים מתבטאים בסטריאוטיפים היומיומיים המופנים כלפיהם. סטריאוטיפים אלה נמשכים על אף היותם משוללי כל בסיס והגיון ולרוב משמשים למניעת זכויות ושירות מאותם אנשים (כהגבלות בנושאי אפשרויות עבודה, הורות והכרת הזוגיות). ברמה האישית, לעמדות וביטויים הומופובים אלה עלולות להיות השפעות שליליות על אישיותו של האדם במיוחד אם אותו הומוסקסואל או לסבית מנסה להסתיר ולהכחיש את נטייתו המינית. על אף שהומוסקסואלים ולסביות רבים לומדים להתמודד עם הסטיגמה החברתית נגדם, לדפוס זה של דעות קדומות וללחץ החברתי המאסיבי המלווה אותו עלולות להיות השפעות שליליות רבות ומהותיות על בריאותם הנפשית. השפעות אלה מתבטאות בין השאר בהערכה, ביטחון ודימוי עצמי נמוכים, בליבוי רגשות השנאה העצמית, בהגברת תחושות החרדה והתסכול, בגרימת מצבי דיכאון ממושכים ואף בסכנה ממשית לפגיעה עצמית. נסיבות אלה מחייבות תמיכה חברתית ומשפחתית ובמקרי הצורך אף התערבות מקצועית תמיכתית. באילו מקרים נכון לבחור עם נטייה מינית הומוסקסואלית להתחתן עם אישה? המפתח לחיי נישואין נכונים, טובים ומספקים נעוץ ביחסי האינטימיות ובתקשורת הגלויה והכנה שבין שני בני הזוג. תקשורת זו נפגמת קשות כאשר נישואין אלה נעדרי משיכה מינית הדדית בין שני בני הזוג ואינם מתבססים על פתיחות וכנות מלאה. "הרצון" של גבר בעל נטייה מינית הומוסקסואלית להינשא לאישה נובע על פי רוב מתוך אילוצי הלחץ החברתי, בעיקר במסגרת הדתית, להיות "כמו כולם" להתחתן ולהקים משפחה. מצב זה עלול לזעזע את יציבות חיי הנישואין ואף לפגוע באיכות הקשר ובמצבם הנפשי של שני בני הזוג. גבר בעל נטייה מינית הומוסקסואלית החי בתוך מסגרת נישואין נורמטיבית נאלץ לרוב להסתיר את צרכיו האותנטיים, להדחיק אותם לבל יפגע בבת זוגתו ולרוב אף לשמור בסוד את עצם קיומם, לחיות בסתר ולעתים אף בשקר. מצב זה הופך למכביד מאוד על האדם, מקשה עליו לתקשר עם בת זוגתו, גורם לנקיפות מצפון רבות ורגשי אשם, כעס עצמי, תסכול ודכדוך רב. בנסיבות אלה חיי נישואין בין גבר בעל נטיות הומוסקסואליות לאישה אינם מומלצים. בנוסף, גם המחשבה כי הנטיות המיניות ייעלמו עם הכניסה לחיי הנישואין והקמת המשפחה נמצאה לרוב כלא מציאותית. כאמור, נטייה מינית היא ביולוגית מטבעה ואינה ניתנת לשינוי או להכחדה. לפיכך, גם כאשר שני בני הזוג מודעים לקיומה של הנטייה ומסכימים להינשא זה לזו, יש לבחון היטב את מידת הבנתם ומודעותם באשר להשלכות האפשריות של נישואין אלה ועד כמה הסכמתם אכן נובעת מראייה מפוכחת וריאלית של המצב במקום מתוך תקווה כמוסה כי יצליחו להתמודד עימו. לשם כך, מומלץ להיעזר באיש מקצוע טיפולי אשר יעזור לשני בני הזוג להגיע לבחינה אמיתית ואמיצה של דרכם המשותפת ויאפשר להם להגיע להחלטה הנכונה והמתאימה להם ביותר. מהותו של הטיפול הפסיכולוגי לגבר דתי (או אישה) החווה נטיות מיניות הומוסקסואליות הוא לאפשר לו להכיר את היבטי נטייתו, תחושותיו, תשוקותיו, חששותיו וחרדותיו באופן מעמיק, מוגן ובטוח. טיפול זה מטרתו לעזור לאדם להתמודד עם המתחים הפנימיים והקונפליקטים אותם הוא חווה, לחזקו לאור הלחצים החיצוניים הסביבתיים בחייו ולאפשר לו להגיע לפתרון מוצלח ולחיים מספקים ושמחים. כל טוב
61
כותב המאמר מתעקש להתעלם מההצלחות
דוד | 12-01-2011 23:46
בתחילת המאמר כותב שקרא את מכתבו של דוד ואז פורש את משנתן האידאולוגית מבלי להתייחס למכתב כלל ולכך שרבים אכן השתנו. ומה טענתו על כך? כנראה שהם לא היו הומואים "אמיתיים" אלא היה להם נטיה דו כיוונית. ואפילו אם נניח כהנחה קלושה זו, ישאל השואל: "היכן היו היום כל אלו שכן הצליחו להשתנות אם היו פונים לכותב המאמר ולא לעצת נפש?" אתמהה.
62
חאלס !
אלעד. פסיכולוג קליני | 13-01-2011 1:34
לגדי - זה שאתה כותב הרבה ומבלבל במוח זה לא אומר שכל השטיות שכתבת נכונות. תפסיק להטריד את קהל הקוראים בחפירות. כל טוב.
63
כמי שמשתייך לעדת יוצאי תימן אגיב כך
שמוליק עוקשי | 13-01-2011 7:44
איני מכיר כלל ועיקר את נושא בעלי הנטיה ובכלל זה את הארגונים הללו אני כותב מפאת העובדה שאני מכיר את הרב רון יוסף מעל כ 8 שנים הוא משמש כרב ועושה עבודתו נאמנה בתחום זה בניקיון כפים ולשם שמים ידיעותיו ויראת השמים שלו אינן ניתנין לערעור והוא אכן תלמיד חכם הנחשב כבקי במנהגי עדתו והיה אף עונה בשו"תים בעניינים אלה שנים רבות שמוליק עוקשי, רמת גן
64
תגובה לדוד ולאלעד
גדי, עו"ס דתי | 13-01-2011 9:12
צר לי שאופן ההתבטאות שלכם כלפי דבריי הוא מלחמתי. האם אתם נלחצים מהדברים? לא אתמהה כלל ולגופם של דברים: אלעד אם אתה אכן פסיכולוג קליני ודאי אתה יודע שהדברים שכתבתי הם מתוך הספרות המקצועית בתחום הפסיכולוגיה ושכל מי שלומד מקצוע זה יודע אותם מהיום הראשון ואין חולק על כך. כל פסיכולוג מחויב לאתיקה מקצועית ולפעול ע"פ הכללים שנקבעו. הניסיון שלך להציג תמונה כאילו אני חופר ודבריי לא נכונים - בשקר יסודה. לדוד - אתה עושה בלבול מכל הדברים. השאלה שנשאלה היא מדוע לא חוקרים בצורה אמיתית וכנה ללא כל השפעות את מה שעצת נפש קוראים "הצלחות" וכך כתב גם הרב בדבריו, משמע, שהוא לא אמר שאין הצלחות כלשהן, השאלה היא איזה וכמה ומאילו סיבות. לידיעתך ארגון הו"ד בכלל לא מתערב בהליך הבירור והטיפול של האנשים אלא משמש כצינור להפנות אותם לאנשי מקצוע מוסמכים בלבד אשר יש להם הכשרה מקצועית בנושא ומחויבים לחוק ולאתיקה. מי שמתעלם מהמציאות הם אנשי ע.נ ואנשים כמוך שמסרבים לקבל את העובדה שיש אנשים שלא יכולים להתשנות, שיש אנשים שחושבים שאין חיוב הלכתי לכך ושיש חושבים שדרך ההתמודדות שלהם עם הנטיה הוא אחר ולא על פי דרכה של ע.נ. הרב הכותב אינו מתעלם מהמציאות כיוון שהוא כותב לאנשי ע.נ לבוא לגשת לשולחן הדיונים ולקיים דו שיח שוויוני על כך, דבר שע.נ מסרבת מכיוון שאינם רוצים להכיר במציאות כולה אלא רק לפי מה שטוב ונוח להם בלבד וחבל שאלו הם פני הדברים. גדי
65
לשמוליק - משמש כרב לא אומר שהוא רב
אבי כהן -נתניה | 13-01-2011 12:08
ואני מבין ממה שכתבת שגם לך אין מושג אם יש לו תעודה של רב מוסמך או לא. זה שהוא תפס מועמד לרב של בית כנסת פצפן בנתניה של קבילת עדן זה לא הופך אותו לרב. מה גם שדי בהתנהגות כדי להבחין. וכל בר דעת ישקול זאת לעצמו.
66
מי אתה "גדי-עו"ס"?
דוד | 13-01-2011 13:33
בתגובה 61 הגבתי לכותב המאמר(!!!). בתגובה 64 כותב גדי-עו"ס תגובה תגובה לדוד ואלעד : "צר לי שאופן ההתבטאות שלכם כלפי דבריי(!!!) הוא מלחמתי" ונשאר בצריך עיון...
67
לדוד
גדי, עו"ס דתי | 13-01-2011 16:01
אם תקרא את תגובה מס 62 של אלעד בה הוא יצא נגד דבריי תבין למה התכוונתי קצת הבנת הנקרא
68
מה נסגר כאן עם אנשים? לדוד מתגובה 66 מה לא הבנת בדיוק?
שימי | 13-01-2011 16:13
אלעד תקף את הדברים של העוס
69
רון יוסף תשתיק את כולם ותאמר מי הסמיך אותך פשוט לא ?
יצחק | 15-01-2011 19:33
רון יוסף תשתיק את כולם ותאמר מי הסמיך אותך פשוט לא ? כנראה שזה לא כל כך פשוט ...
70
מענין למה המתנגדים כאן לא עושים גזירה שווה לכולם??
מתן | 15-01-2011 22:33
תמוה מאד שכל המלעיזים למיניהם כאן תוקפים אישית את הרב רון אבל לא אומרים מילה על אחרים ולא עושים גזירה שווה לכולם מה קרה? האמת כואבת לכם אז אתם מנסים לנגח אדם שאתם לא מסכימים לדעותיו? כנראה שאין לכם תשובות ענייניות לדברים שהוא כותב אז אתם מנסים להסיט את הדיון? כנראה שהאמת לא ממש נר לרגלי יצחק וחבר מרעיו (או שזה אותו אדם?)
71
יש לי ככמה שאלות
מישהו | 15-01-2011 22:34
מי למשל הסמיך בכלל את אלי ישי ? והרשימה ארוכה... האם מוטי אלון יכול לשמש כרב אחרי מה שעשה? הרב בניזרי יכול לשמש ולהיקרא רב אחרי שהורשע ויושב בכלא? מה יש ליצחק לומר?....
72
אני לא מבינה מה זה קשור השאלה שלך?
גיתית שלו | 15-01-2011 22:51
73
חומר למחשבה
מתן | 15-01-2011 23:14
http://www.dat.gov.il/religio/cosole/mg/rav_list.aspx?curret_postig={64C9C922-D71B-44FA-8317-284C55AB4702}&ame=%F9%F8%EC%E5%20%E9%E5%E1%EC לא תמצא שם את הרב שרלו או את הרב בני לאו ועוד רבים וטובים אולי נעשה ועדת חקירה לכולם?
74
מי שלוקח מכפישים מתלהמים ברצינות צריך להתבייש בעצמו.
אוריה | 16-01-2011 0:00
חילול השם שלא יתואר קורה בתגובות למטה ולא רק שאין סינון וחיצי שקר טבולים ברעל נשלחים לעבר רב בישראל אלא גם אנשים שקוראים לעצמם יהודים דתיים מכפישים ומוציאים לעז בצורה הכי נלוזה שיכולה להיות - "ארור מכה רעהו בסתר". עצוב יותר מהכל. האמת, שהיא חותמו של הקב"ה, תנצח.
75
הוא ממש לא אישיות רבנית. הוא סתם בחור שלא בקיא במיוחד
חיים | 16-01-2011 0:23
אם היה רב מזמן היה מספר על ההסמכה הרבנית שלו. כנראה הוא סתם מתחזה. אני קורא לרב שרלו- איש הצדק והיושר - לברר את הסוגיה ולמצאת אותה כיאה. אני חושב שזכות הציבור לדעת אם הוא אכן אישות רבנית או מתחזה. אני גם קורא להנהלת סרוגים שמייצגת אותו כרב לתהות על קנקנו ולברר את הסוגיה .
76
מסננים כאן תגובות תומכות
מתן | 16-01-2011 1:11
לא ברור מה קורה כאן כתבתי 3 הודעות תמיכה בשמי היום בערב ואף אחת מהן לא עלתה משום מה הנהלת האתר בוחרת להעלות רק תגובות שליליות מתן
77
למערכת סרוגים
ד | 17-01-2011 13:49
למה אין קישור למכתב עליו הוא מגיב? איפה אפשר לקרוא את המכתב?
78
רון יוסף עדיין ממתינים לתשובתך מי הסמיך אותך ?
| 20-01-2011 22:33
רון יוסף עדיין ממתינים לתשובתך מי הסמיך אותך ? צריך לעשות סוף להכפשות ... רק תגיד מי ????????????????
79
הבחור שניסה להתאבד - עצה טובה
| 20-01-2011 22:46
לאביהו מתגובה 27 , חשוב שתגיש תלונה במשטרה כנגד רון יוסף הבן שלך ניצל מה יקרה לאחרים שיפלו לידיו , " לא תעמוד על דם רעיך " ...
80
הטעות של רון שהוא גם צר כעולמה של נמלה
| 07-01-2014 19:41
הרב רון בחר לציין צד אחד ולהתעלם מהצד שכן מצליח. לכן קיבל תגובות נזעמות. הביקורת על עצת נפש היא על ההבטחות לשינוי מובטח